Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

هزاع منصوری، شهروند امارات متحده عربی، همراه فضانوردانی از روسیه و آمریکا، راهی ایستگاه بین‌المللی در مدار زمین شد.

آقای منصوری نخستین فضانورد اماراتی و نخستین فضانورد عرب است که به ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌رود.

سفر هزاع منصوری، الگ اسکریپوچکا، فضانورد روس، و جسیکا میر، فضانورد زن آمریکایی، سوم مهر ماه آغاز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه از پایگاه بایکنور قزاقستان، سوار بر فضاپیمای سویز، راهی مدار زمین شدند و پس از شش ساعت به ایستگاه بین‌المللی رسیدند.

هزاع منصوری ۳۵ سال دارد و قرار است هشت روز در ایستگاه فضایی بماند.

آقای منصوری قرار است در این مدت چند آزمایش انجام دهد، چند اجرای زنده داشته باشد و در پوشش سنتی یک مهمانی شام اماراتی داشته باشد.

اسکریپوچکا، جسیکا میر، و منصوری به شـش عضو دیگری که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند پیوسته‌اند.

با این حساب طی روزهای آینده ۹ نفر در ایستگاه بین‌المللی خواهند بود که شمار زیاد و نادری از فضانوردان در این آزمایشگاه فضایی‌ست.

یک هفته دیگر هزاع منصوری، همراه نیک هاگ آمریکایی و الکسی اویچین روس به زمین باز می‌گردند و شمار پژوهشگران و فضانوردان به شش نفر خواهد رسید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت کشورهای مختلف، از جمله ایالات متحده، روسیه، نروژ، ژاپن، برزیل و فرانسه ساخته شده‌است.

این ایستگاه که در مدار زمین حرکت می‌کند، ترکیبی از چندین پروژه فضایی‌ست و از سال ۱۳۷۹ تا کنون، با حضور فضانوردانی از سراسر جهان، بی‌وقفه به کارهای پژوهشی خود ادامه داده‌است.

هزاع منصوری زاده منطقه‌ای نزدیک به ابوظبی‌ست و در نیروی هوایی امارات خدمت کرده‌است. او در مرکز فضایی دولتی امارات با هزینه دولت آن کشور برای سفر به ایستگاه بین‌المللی آماده شد.

پیشتر انوشه انصاری، نخستین زن زاده ایران، و نخستین زن گردشگر فضایی، بود که به ایستگاه بین‌المللی رفته بود. او ۹ روز را در این ایستگاه سپری کرد و هزینه سفر را نیز خودش پرداخت. انوشه انصاری، زاده مشهد است و در سال ۱۳۶۳ برای ادامه تحصيل از ایران راهی آمريکا شد.

پیش از خانم انصاری و آقای منصوری، عبدالاحد مومند، فضانورد افغان، در سال ۱۹۸۸ به ایستگاه فضایی میر رفت و ۹ روز را در این ایستگاه سپری کرد. آقای مومند زاده سرده در غزنی و دانش‌آموخته پلی‌تکنیک کابل است. او در شوروی آموزش خلبانی دیده بود.

شاهزاده سعودی، سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز، اولین فضانورد عربی بود که در سال ۱۹۸۵ با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا دور کرهٔ زمین گشت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت