Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس  چهارشنبه ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) در مصاحبه با شبکه آی تی وی گفت: اتحادیه اروپا در مسئله دشوار مربوط به مرزبندی ایرلند با اتحادیه اروپا بعد از خروج انگلیس از این اتحادیه، که برای جلوگیری از بازگشت مرز‌های سخت در ایرلند پس از برکسیت در نظر گرفته شده است، دست به کار خواهد شد.

اخبار بین الملل- جانسون تلاش می‌کند برای جلب نظر قانونگذاران انگلیسی برای حمایت از توافق نامه جدید درباره برکسیت، این بند را از توافقنامه برکسیت با اتحادیه اروپا خارج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(این بند در توافق بین ترزا می‌، نخست‌وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برکسیت درج شده بود و نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک انگلیس است و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپاست جلوگیری می‌کند؛ اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می‌ با اتحادیه اروپا بود.)

جانسون در گفت‌وگو با شبکه آی تی وی گفت: ما تصمیم داریم درباره توافق با اتحادیه اروپا مذاکره کنیم و اگر نتوانیم به این توافق برسیم ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شویم.

جانسون در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است اتحادیه اروپا درباره این موضوع (بند مربوط به مرزبندی ایرلند) دست به کار می‌شود یا نه؟ گفت: بله. آن‌ها تقریبا در این خصوص دست به کار شده اند و قصد دارند دیگر شیوه‌ها را بررسی کنند که به ما امکان می‌دهد با دوستان ایرلندی‌مان برای حل مسائل مختلف همکاری کنیم. اما ما باید خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا را تضمین کنیم.

«امبر راد» یکی از اعضای سابق کابینه انگلیس نیز در این مصاحبه حاضر شد و گفت لحن جانسون در توضیح روند برکسیت «غیرصادقانه و خطرناک» بود. راد در سپتامبر از دولت و حزب محافظه کار انگلیس استعفا کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا آی تی اتحادیه اروپا انگلیس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • پشیمانی بازیگر مطرح از رفتن به خارج از کشور | خودم به همه چیز پشت پا زدم