Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:02:24 GMT

آیین شکرانه برداشت انگور در شاهرود برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۷۸۵۱

آیین شکرانه برداشت انگور در شاهرود برگزار شد

شهرستان شاهرود با دارا بودن بیش از سه هزار و ۴۰۰ هکتار تاکستان، سالانه ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می‌کند، این در حالی است که به علت سرمازدگی های چند سال گذشته تولید این محصول در شاهرود به ۹۰ هزار تن کاهش یافته است.

در آیین شکرانه برداشت انگورکه  با حضور جمعی از شهروندان و مسئولان این شهرستان برگزار شد، شهردار شاهرود با بیان اینکه این شهرستان دارای چند اقلیم متنوع است، افزود: شاهرود با تولید ۳۰ رقم انگور بیش از ۱۰ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن احمدی ، برگزاری آیین شکرانه را سپاس از نعمت های بیکران خداوند خواند و اظهار داشت: برای شناساندن هر چه بیشتر این شهرستان به هموطنان و حتی کشورهای دیگر نیازمند همراهی و همدلی مسئولان و حمایت مردم  است.

احمدی از مهندسان ، کشاورزان و خیران برای راه اندازی بوستان ملی انگور دعوت به همکاری کرد و یادآورشد: برای احداث این بوستان تامین اراضی و همچنین تعریف شاخصه‌ها انجام شده و پایان امسال نهالکاری شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری در منطقه دیزج به خوبی شناسانده نشده است، تصریح کرد: برای آسفالت مسیر دسترسی منطقه چناران و همچنین فضا سازی این منطقه با مسئولان توافق شده که بزودی این امر عملیاتی خواهد شد.

ارقام خلیلی، یاقوتی، لعل، عسکری، بی‌دانه، سفید فخری، شاهانی و صاحبی از ارقام زودرس انگور این شهرستان هستند.

سال گذشته باغ های شاهرود بیش از ۷۰ درصد محصول انگور مورد نیاز کارخانه کنسانتره توحید شاهرود را تامین کردند که محصول فرآوری شده به کشور روسیه صادر شده است.

از ابتدای مرداد ۹۸ تاکنون ۵۰۰ تن سیب و یک هزار تن انگور استان سمنان برای تبدیل به کنسانتره به کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در شاهرود منتقل شده که منجر به تولید ۲۷۰ تن کنسانتره شده است.

۳۲ درصد باغ های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شاهرود  قرار دارد.

باغداران شاهرود هرسال حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می کنند.

۱۰۲۳/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود برداشت انگور یاقوتی باغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود برنامه های هفته معلم را تشریح کرد.

نشست با مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، حضور در مدارس و کودکستان ها و اهدا لوح تقدیر و تقدیم گل معلمان، برگزاری همایش همکاران جهادی و معاونان آموزشی سه مقطع به همت بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش در یازدهم اردیبهشت از برنامه های این هفته است.

علاوه بر موارد گفته شده آیین زنگ سپاس معلم در روز ۱۱ اردیبهشت، پیاده روی بزرگ فرهنگیان در صبح پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت، مراسم نمادین شهرستان شاهرود در ۱۸ اردیبهشت و برگزاری مسابقه پای درس استاد از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام از آثار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری از دیگر برنامه های این هفته است. گزارش علی شهسوار را برای مهر مشاهده می کنید.

کد خبر 6092446

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد