Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@13:18:23 GMT

هشدار جدی وزیر اقتصاد به بانک ها

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۷۹۲۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  فرهاد دژپسند عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گلایه برخی واحدهای تولیدی از تخلف بانک ها در پرداخت تسهیلات ضروری، افزود: تخلفات بانک ها از جمله در نرخ سود تسهیلات پرداختی مورد بررسی قرار می‌گیرد که بانک مرکزی آن را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: همچنین در بانک‌های دولتی، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق نظارت مجمعی که داراست به این تخلفات رسیدگی می‌کند.وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران درباره فروش اموال مازاد بانک ها نیز عنوان کرد: همه بانک‌های دولتی برنامه فروش شرکت‌ها و اموال مازاد را در دستور کار دارند و اهتمام جدی برای این اقدام آنها وجود دارد.
 

دژپسند اضافه کرد: تا پایان امسال پس از آماده شدن گزارش مربوط به واگذاری‌ها، درباره نوع برخورد با بانک ها و تشویق یا تنبیه آنها تصمیم‌گیری می‌شود.وی درباره گمرک نیز یادآور شد: از جمله انتقاداتی که به گمرک مطرح شده سختگیری برای ندادن مجوز ترخیص برخی کالاها است که از نظر ما این اقدام گمرکات درست است و باید از آن تقدیر شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: کالاهایی که ثبت سفارش ندارند، کالاهایی که در گروه ۴ قرار داشته و ورود آنها ممنوع است و کالاهایی که منشا ارز آن مشخص نیست، نباید اجازه ترخیص آنها توسط گمرک صادر ‌شود.دژپسند درباره وجود لوازم خانگی قاچاق در بازار نیز گفت: باید بررسی شود که قاچاق از چه طریقی انجام شده است، یخچال ساید بای ساید بزرگ نمی‌تواند از گمرک خارج شود، شاید از سایر جاها مانند بازارچه‌های مرزی وارد شده باشد.

 

وی تصریح کرد: به دلیل نظارت جدی در گمرکات و تجهیز آنها به ایکس ری نمی‌توان اینگونه کالاها مانند یخچال فریزر بزرگ را از گمرک به داخل کشور قاچاق کرد.وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تکلیف کارتخوان پزشکان نیز خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به طور جدی در حال بررسی و اجرای این طرح است.دژپسند همچنین در مراسم بزرگداشت هفته مقدس، خواستار استفاده از تجربیات دفاع مقدس در جنگ اقتصادی کنونی شد.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واحدهای تولیدی وزیر اقتصاد اقتصاد بانک جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران