Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:44:32 GMT

استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۸۲۷۰

استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود است

استاندار قم با اشاره به اینکه سهم قمی ها در رتبه کنکور خوب بود اما باید با برنامه ریزی دقیق تر این سهم افزایش پیدا کند، گفت:با وجود حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود هستیم، در ایمن سازی مدارس نیاز به حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پروش استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد:  با وجود حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان قم از نظر فضای آموزشی دچار کمبود هستیم،  در ایمن سازی مدارس نیاز به حمایت ویژه وزارت آموزش و پرورش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار قم افزود: رویکرد آموزشی در هنرستان های قم  یک نگاه فناورانه و مهارتی است تا  دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیلی، به راحتی وارد بازار کار شوند تا خصوص اشتغالزایی مشکلی نداشته باشند.

سرمست بیان کرد: سهم قمی ها در رتبه های کنکور خوب بوده تعدادی از برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند ولی نیاز است که یک حمایت دقیق‌تر صورت گیرد تا سهم استان قم در قبولی کنکور افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه بنیادی باید به آموزش‌وپرورش و قشر فرهنگیان صورت گیرد سرمایه‌گذاری ضرورت آموزش‌وپرورش است و این وزارتخانه در این مسیر گام‌های مؤثری بردارد.

استاندار قم افزود: قم دارای ظرفیت های دینی، فرهنگی و مذهبی است حضور مراجع، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های متعدد در استان قم از ظرفیت‌هایی است که نیاز است در این خصوص نیروی انسانی ماهر و کارآمد بکارگیری شود، در آموزش و پرورش نیاز به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت داریم و در این خصوص توجه به نیروی انسانی ماهر و متخصص ضروری است.

سرمست تصریح کرد: در خصوص تقویت و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان قم زمینه های زیادی وجود دارد که  می‌تواند در افزایش بهره‌وری و کارآمدی دانش‌آموزان و تربیت نخبه گان در راستای پیشرفت کشور تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله حسینعلی ثانی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان با بیان اینکه، آموزش و پرورش شهرستان رامسر تلاش کرد تفکر جدیدی در مدیریت ادارات رقم بزند، گفت: در آموزش و پرورش حکمرانی حکیمانه را عملیاتی کردیم که اولین نکته در این بخش نگاه تیمی بوده است.

وی با اظهار اینکه، در حکمرانی حکیمانه آموزش و پرورش را از جناح بندی جدا و مطابق دستورات مقام معظم رهبری عمل کردیم تا از حاشیه دور شویم، گفت: جهت تعالی و رشد آموزش و پرورش از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کردیم و عدالت آموزشی را در دستور کار قرار دادیم.

ثانی افزود: اعتماد مردم را به عنوان الگو قرار دادیم که ۶ اردیبهشت سال قبل در کانون امین گزارش دادم ۱۰۰ رتبه برتر کشوری و استانی کسب کردیم و در سال جاری ۱۷۶ رتبه برتر کشوری و استانی داریم.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش شهرستان رامسر با حمایت مدیر کل در پروژه مهر با تلاش مسئولان و خیران فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای اول مهر آماده شد که رتبه اول استان را کسب کردیم و شورای آموزش و پرورش برتر استان مازندران شد.

وی افزود: در ارزیابی کل استان در ۳۳ شهرستان در همه حوزه‌ها رتبه اول استان را کسب کردیم و تلاش کنیم آموزش و پرورش قوی داشته باشیم که حتماً ایران قوی داشته باشیم.

کد خبر 6095440

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • ۱۷۶ رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • درویش: عالیشاه نباید آن حرکت را انجام می‌داد/اوسمار خودش خواست بعد از فضای بازی با سپاهان برنامه بدهد+فیلم
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها