Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان؛ از شمال شرق استان دیاله عراق خبر می‌رسد، گروهی از هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش حمله‌ای را علیه مواضع رزمندگان بسیج مردمی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش به ایستگاه دفاعی نیرو‌های تیپ ۲۳ بسیج مردمی در روستای «بابا محمود» در محور غربی منطقه «خانقین» حمله کردند، اما در همان گام نخست با واکنش قاطع مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع میدانی، رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی مستقر در منطقه به خوبی توانستند تحرکات تروریست‌های داعش را در این محور رصد کنند و پس از درگیری با آنان موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

در جریان دفع حملات تروریست‌های داعش در روستای «بابا محمود»، یک تن از رزمندگان بسیج مردمی به شهادت رسید و دو نفر دیگر زخمی شدند؛ عناصر مخفی درصدد بودند امنیت محور غربی منطقه «خانقین» را بر هم بزنند که ناکام ماندند.

منطقه راهبردی خانقین دروازه ورود به گذرگاه مرزی «المنذریه» از محور غربی محسوب می‌شود و از سویی دیگر در مسیر عبور زائران مراسم اربعین از مرز خسروی به سمت مناطق «مقدادیه، بعقوبه و بغداد» واقع شده و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

همزمان با دفع حملات عناصر مخفی داعش در روستای «بابا محمود»، چند گروه از نیرو‌های تیپ ۲۳ بسیج مردمی عملیات را در مجاورت رود «الوند» در محور منطقه خانقین انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند امنیت روستا‌های «مردان قاسم، نهر الرحامه، تل ابیض، علی السعدون و شیح رحیم» و مزارع حومه را به طور کامل تامین کنند.

از حومه دریاچه «حمرین» خبر می‌رسد، گروهی دیگر از نیرو‌های تیپ ۲۳ بسیج مردمی عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده آغاز کردند و توانستند یکی از مقر‌های عناصر مخفی داعش را شناسایی و مقادیری اسلحه و مواد منفجره را کشف و ضبط کنند.

همزمان هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش چند خمپاره به سمت روستای «ملا حمید» در منطقه خانقین شلیک و تلاش کردند امنیت منطقه را بر هم بزنند که به نتیجه‌ای دست نیافتند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود