Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرایی شدن 169 طرح محرومیت‌زدایی در این استان خبر داد و گفت این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی شده یا در حال اجرا است.

به گزارش آریا سید مجتبی سرورزاده چهارشنبه 3 مهر در یک نشست خبری با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در سه محور محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه فعالیت دارد، گفت: یکی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی طرح کرامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هم‌اکنون 19 پروژه در قالب طرح کرامت در شهرستان‌های جهرم، نی ریز، لار، کازرون، خنج، آباده طشک، لامرد، شیراز اجرایی شده که شامل احداث حسینیه‌ها، فرهنگسراها، کتابخانه، پارک محله‌ای، سالن ورزشی، دارالقرآن، خانه عالم، مرکز ترک اعتیاد و غیره است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر فارس ادامه داد: قریب 150 پروژه محرومیت‌زدایی نیز به غیر از طرح کرامت مطرح و در نقاط مختلف اجرایی شده یا می‌شود که شامل احداث زمین وزرشی، ساخت و تعمیر منازل محرومان، ساخت حسینیه‌ها و موارد دیگر است.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون قریب 164 نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی در فارس توسط بازوهای توانمند سازمان بسیج سازندگی در معاونت‌های سازندگی نواحی سپاه انجام شده است که فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف عرمانی، فرهنگی، اشتغال و اقتصادی بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به فعالیت 90 گروه جهادی در سیل امسال فارس، گفت: در این گروه‌ها هزار و 870 نفر مشغول به خدمت‌رسانی بودند و 235 منزل سیل‌زده را تعمیر و مرمت کردند.

او ادامه داد: در سیل لرستان نیز 115 گروه جهادی از استان فارس به منطقه پل دختر اعزام شدند و قریب 5 هزار نفر اردو فعالیت انجام شد. در سیل خوزستان هم 53 گروه جهادی در مهار سیلاب فعالیت کردند و در منطقه اسماعیلیه خوزستان 1835 نفر اردو فعالیت انجام دادند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر فارس گفت: در سیل خوزستان نیز مرمت 150 منزل مسکونی و احداث 50 منزل در منطقه شعیبیه شهرستان شوشتر به عهده سپاه فجر گذاشته شد که توانستیم تا پایان مردادماه 176 منزل مسکونی را مرمت کنیم.

تخصیص 2 میلیارد تومان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی فارس، میزان اعتباری که تاکنون برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی این استان تخصیص یافته است را قریب 2 میلیارد تومان اعلام و با بیان اینکه این میزان اعتبار بین شهرستان‌ها توزیع شده است، گفت: امسال به 261 شغل در زمینه اقتصاد مقاومتی و 44 شغل در زمینه صنایع تبدیلی اعتبار اختصاص داده شده است.

سرورزاده در تشریح فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر فارس نیز گفت: این قرارگاه در 5 محور و در قالب 5 معاونت و در 6 نقطه استان فارس فعالیت می‌کند که این نقاط شامل دهستان‌های جوزار نورآباد، کوهمره کازرون، دژکرد اقلید، قشلاق خرم بید، راهکان جهرم، رودبال استهبان است.

وی، زیرساخت و عمران، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت و فرهنگی و اجتماعی را محورهای فعالیت این قرارگاه اعلام و اضافه کرد: در زمینه زیرساخت و عمران 157 پروژه در 6 دهستان معرفی و انجام شده است.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر فارس گفت: این قرارگاه در 157 پروژه ساخت خانه عالم، مسجد، مدرسه، کانال آبرسانی، شبکه آبرسانی، پل، ایستگاه دیجیتال، احیای چشمه آب،احداث مخزن، ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای، احیای قنوات، مرمت و تکمیل و احداث خانه محرومان فعالیت کرده است.

سرورزاده خاطرنشان کرد: این قرارگاه در بحث تعلیم و تربیت دو برنامه خانه رویش و مدرسه اشتغال را در دستور کار دارد که در خانه رویش به جای اینکه مادران، فرزندان زیر 7 سال را به مهد بفرستند، آموزش‌های تربیتی و فرزندپروری می‌بینند که بتوانند در تربیت فرزندان آینده ایران اسلامی کار انجام دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند