Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هر کس می‌تواند تعریف خاصی از موفقیت داشته باشد. بعضی افراد داشتن شغل ایده‌آل خود را موفقیت می‌دانند. برای بعضی دیگر موفقیت بیشتر جنبه‌ی تحصیلی دارد. حتی بعضی اهداف بزرگ‌تری دارند و می‌خواهند تاثیر مثبتی بر دنیا بگذارند تا طعم موفقیت را بچشند. تمام این معیار‌ها ارزشمند هستند و هیچ‌کدام به راحتی به دست نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش رسیدن به آن هم متفاوت است. پس به جای پرسیدن نظر یک نفر در مورد موفقیت، بهتر است از چند نفر کمک بگیرید.

لیستی که در ادامه می‌بینید، راه‌های دستیابی به موفقیت از نظر چندین فرد موفق و سرشناس است. می‌توانید از هر روش برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید. شما هم راه‌های پیشنهادی خود را برای ما بنویسید.

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

۱. بزرگ فکر کنید

«بزرگترین خطر برای اکثر ما این نیست که اهداف بزرگی انتخاب می‌کنیم و فقط به بخش کوچکی از آن‌ها دست می‌یابیم. بلکه خطر بزرگ‌تر این است که اهداف کوچکی داشته باشیم و به همان قانع شویم.» - میکل آنژ، هنرمند مشهور دوره‌ی رنسانس

امروزه هنرمندان بسیار کمی هستند که مانند میکل آنژ بر مردم تاثیرگذار باشند. چند قرن از درگذشت او می‌گذرد، اما هنوز آثارش الهام بخش‌اند و با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. مجسمه‌ی داوود و نقش نمازخانه‌ی سیستین در واتیکان فقط بخشی از آثار جهانی او هستند.

حال فرض کنید میکل آنژ هنر و هنرمند بودن را انتخاب نمی‌کرد. موفقیت در رشته‌ی هنر کار بسیار سختی است. فرض کنید میکل آنژ به دلیل سختی‌های راه، هنر را کنار می‌گذاشت و کار آسان‌تری انجام می‌داد.

مسئله این است که اغلب اوقات تصمیم می‌گیریم برای هدفی واقعی رویاهایمان را کنار بگذاریم. باید بدانیم که مسیر موفقیت واقعی پرخطر و دشوار است و فقط کسانی قادر به تحمل آنند که شجاع باشند.

۲. کاری که به آن علاقه دارید بیابید و انجام دهید

«اگر حاضر باشید در کاری مشغول باشید، اما پولی بابت آن دریافت نکنید، بدانید که در مسیر موفقیت قرار گرفته‌اید.» - اپرا، شخصیت تاثیرگذار رسانه‌ای

سعی کنید وقتی مشغول کار هستید؛ این جمله را به خاطر بیاورید و به آن فکر کنید.

تصور کنید در شغل فعلی خود تا حد ممکن موفق هستید. مسلماً به شدت کار می‌کنید و زمان و انرژی زیادی صرف می‌کنید.

حال اگر از این شغل متنفر باشید، پس موفق بودن در آن یعنی فقط روز‌های زندگی‌تان را با کاری که از انجامش متنفرید پر کردید. غیر منطقی به نظر می‌رسد؛ مگر نه؟

در عوض تصور کنید عاشق شغل‌تان هستید و تمام روز بر کاری تمرکز می‌کنید که به آن عشق می‌ورزید و این باعث می‌شود انگیزه‌ی بیشتری برای کار کردن داشته باشید.

پس علاقه و اشتیاق خود را پیدا کنید. این که در شغل رویایی خود مشغول به کار باشید، نوعی موفقیت محسوب می‌شود. حتی اگر در شغلتان موفق نباشید، حداقل وقت و انرژی خود را برای کاری خرج می‌کنید که دوستش دارید. بسیاری از موسیقی‌دانان سال‌ها بدون دریافت دستمزد اجرا می‌کنند و سر صحنه عرق می‌ریزند و تنها دلیلی که باعث می‌شود ادامه دهند، عشق به اجرا و موسیقی است.

۳. میان کار و زندگی توازن برقرار کنید

«همیشه میان کار و زندگی تضاد وجود دارد و همواره نظم و بی‌نظمی با هم در حال نبردند. هیچکدام نمی‌تواند بر دیگری پیروز شود، ولی هر دو با هم می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. این که چطور میان آن‌ها توازن برقرار کنید، کلید موفقیت است.» - فیل نایت، مدیرعامل شرکت نایک

اغلب اوقات افراد نمی‌توانند این توازن را ایجاد کنند. اگر گمان کنند کار کردن عامل موفقیت‌شان است، هر روز ساعت‌ها بی‌وقفه کار می‌کنند و تمام پتانسیل خود را مصرف می‌کنند. این افراد از ساعات استراحت خود می‌کاهند و سلامت جسمی خود را به خطر می‌اندازند. هم‌چنین خود را از داشتن یک زندگی لذت‌بخش محروم می‌کنند.

در نهایت آثار مخرب این عوامل باعث می‌شود نتوانند در شغل خود پیشرفت کنند. برعکس اگر موفقیت را در زندگی اجتماعی قوی و داشتن دوستان خوب بدانند؛ سر کار ضعیف عمل می‌کنند و شغل خود را از دست می‌دهند. در نهایت دیگر حتی نمی‌توانند با دوستانشان وقت بگذرانند. چون شغلی ندارند که بتوانند هزینه‌ی گشت‌وگذاربا آن‌ها را بپردازند.
پس همان گونه که فیل نایت گفت، موفقیت با برقراری توازن ایجاد می‌شود. توازن میان کار و استراحت یا کار و تفریح.

۴. از شکست نترسید

«شکست، فرصت شروع دوباره است. اما این بار هوشمندانه‌تر.» - هنری فورد، موسس شرکت فورد

گفته شده است توماس ادیسون بعد از هزاران بار تلاش ناموفق، بالاخره توانست چراغ لامپ را اختراع کند. در مصاحبه‌ای از او پرسیدند:» بعد از هر آزمایشی که با شکست مواجه می‌شد، چه احساسی داشتی؟ «او پاسخ داد:» من هرگز شکست نخوردم. فقط راه‌هایی که نمی‌توان با آن چراغ لامپ اختراع کرد را یاد گرفتم. «به این ترتیب او از هر شکستی درس می‌گرفت و بعد از هر آزمایش متوجه می‌شد چه روشی به نتیجه نمی‌رسد و باید چه روشی به جای آن استفاده کند.

این که بعد از هر شکستی تسلیم شویم بسیار آسان است. اما شاید هر شکستی که میخوریم و هر جواب نه‌ای که می‌شنویم؛ فقط پله‌ای در مسیر موفقیت ما است. به بیان دیگر تمام اشتباهات درس عبرتی هستند که از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده می‌کنیم.

۵. عزم راسخ داشته باشید

«من برای خودم هدفی تعیین می‌کردم و بعد تمام تلاشم را به کار می‌گرفتم تا به آن برسم. کمبود وقت و مشکلات مالی و خستگی، هیچکدام، مانع من نمی‌شد. همیشه با این روش زندگی کردم و برنده شدم.» - کلونل ساندرز، موسس شرکت کی اف سی (KFC)

این مورد از بسیاری جهات به مورد قبلی یعنی درس گرفتن از اشتباهات‌مان برمی‌گردد.

همان طور که گفتیم تسلیم شدن بسیار آسان است. تنها راه ادامه دادن علاقه و اشتیاق زیاد به موفقیت است. پس اگر می‌خواهید کم‌تر تحت تاثیر شکست‌ها قرار بگیرید، باید خودتان را وقف موفقیت کنید.

۶. اهل عمل باشید

«مدت زیادی طول کشید تا فهمیدم افراد موفق به ندرت عقب‌نشینی می‌کنند و منتظر موفقیت می‌مانند. آن‌ها تلاش می‌کنند و موفقیت را برای خود به ارمغان می‌آورند.» - لئوناردو داوینچی، نابغه‌ی دوران رنسانس

این جمله هزاران سال پیش گفته شده است، اما امروزه حتی بیشتر کاربرد دارد و هر شخص موفقی را توصیف می‌کند.

خوب فکر کنید. وقتی به زمانی که ویلیام شکسپیر زندگی می‌کرد فکر می‌کنیم؛ آن دوران را به نام او می‌شناسیم. وقتی به دوران رنسانس در ایتالیا فکر می‌کنیم؛ تصویر میکل آنژ و لئوناردو داوینچی در ذهنمان شکل می‌گیرد. زمان حال نیز ما را یاد بیل گیتس و استیو جابز می‌اندازد.

تصور کنید اگر خدمات هر یک از آن‌ها نبود، چقدر زندگی متفاوتی داشتیم. حتی همین الآن که این مقاله را می‌خوانید، از لپتاب یا تلفن همراهی استفاده می‌کنید که توسط آن‌ها ابداع شده است یا حداقل به طور غیر مستقیم در اختراع آن دخالت داشته‌اند.

همه‌ی آن‌ها افرادی کنش‌گرا و فعال بودند که ایده‌های متفاوتی داشتند و به اجرا درآوردند. اگر اجازه می‌دادند روزمرگی آن‌ها را تحت کنترل بگیرد، در صفحه‌ی دنیا گم می‌شدند. برعکس، آن‌ها بودند که به دنیا شکل دادند و ماندگار شدند.

پس هرگز از متفاوت بودن نترسید و اگر راه بهتری برای انجام کار‌ها می‌شناسید، آن را امتحان کنید و هر موقع شکست خوردید؛ دوباره تلاش کنید.

حرف آخر

تمام موارد بالا را گفتیم تا بدانید کلید موفقیت باور ذهنی شما است. هر هدفی دارید، باور داشته باشید به آن می‌رسید. مهم نیست در کدام مرحله از زندگی هستید. ماهی را هر بار از آب بگیرید تازه است. همیشه می‌توانید تغییر ایجاد کنید. فقط کافی است با تمام قوا تلاش کنید و تسلیم نشوید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

بهترین روش‌های موفقیت را اینجا بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید

فراروـ  غذا‌های محلی درواقع به نوعی میراث فرهنگی مردمان هر کشوری محسوب می‌شوند. برخی از این غذا‌ها با گذشت زمان و مدرن شدن زندگی و آشنایی با غذا‌های جدید، کم کم از یاد رفته‌اند و یا روش طبخ آن‌ها متفاوت شده است. اگر به هر نقطه از ایران سفر کنید، قطعا با غذا‌های بسیار خوشمزه و محلی آشنا می‌شوید که برخی از آن‌ها را تابه‌حال نخورده‌اید یا حتی نامش را نشنیده‌اید. در میان شهر‌های ایران، شهر شیراز یکی از شهر‌هایی است که خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی را دارد. محال است تابه حال نام کلم پلوی شیرازی، غم‌بر پلو، آش سبزی، ترحلوا، فالوده شیرازی و... را نشنیده باشید. پلو‌های مخلوط در سفره غذای ایرانی‌ها جایگاه مخصوص به خود را دارند. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، مرصع پلو و... از انواع پلو‌های مخلوطی هستند که در مهمانی‌ها طرفداران خاص خود را دارند. لوبیا پلوی شیرازی یکی از غذا‌های سنتی و مشهور شهر شیراز است که از ترکیب برنج با لوبیا چشم بلبلی و شوید تهیه می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

برنج: ۳ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی: یک و نیم پیمانه
شوید خشک: نصف لیوان
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
مرغ: ۳ تکه
پیاز: ۲ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این لوبیا پلوی خوشمزه ابتدا برنج را با آب ولرم و کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. لوبیا چشم بلبلی را که از قبل به مدت ۲ ساعت خیس داده‌اید، همراه با مقداری آب و نمک روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا بپزد. تکه‌های مرغ را همراه با پیاز خرد شده و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه و کمی آب روی اجاق گاز بگذارید تا مرغ بپزد و نرم شود.

در مرحله بعد برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید. لوبیا چشم بلبلی پخته را هم آبکش کنید و کنار بگذارید. پیاز را خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل ماهی تابه بریزید تا کم کم سرخ شود، سپس لوبیای آبکش شده را همراه با شوید خشک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و به مدت ۵ دقیقه مواد را تفت بدهید، سپس اجاق گاز را خاموش کنید. حالا کف قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و ته‌دیگ موردنظر را قرار بدهید. برنج و ترکیب لوبیا را با هم مخلوط کنید و نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید. تکه‌های مرغ پخته را وسط برنج بچینید و مقداری زعفران دم کرده روی آن‌ها بریزید، سپس بقیه برنج را روی مرغ بریزید. روی سطح برنج کمی زعفران بریزید و برنج را با دمکنی به مدت ۴۵ دقیقه دم کنید. بعد از پخت، برنج را داخل دیس برگردانید. لوبیا پلوی اصیل شیرازی شما در این مرحله آماده سرو است که همراه با سالاد شیرازی معرکه می‌شود، نوش جان.

نکات مهم
۱ ـ یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.

۲ ـ همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هرقدر زعفران را با آب بیش‌تری دم کنید، کم‌رنگ‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواه‌تان از زعفران بیشتری استفاده کنید؛ بنابراین نحوه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید. بعد به ازای ۱ قاشق چای‌خوری زعفران ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری پس بدهد. زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در دمای محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره زعفران باقی مانده را داخل فریزر قرار دهید. حواستان باشد زعفرانی که استفاده می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان بگذارید و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

۳ ـ اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز‌ها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را به صورت خام خورد و یا در سالاد‌ها از آن استفاده کرد. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین برای پخت و پز معمولاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

دیگر خبرها

  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • فال شمع روزانه امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران