Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی سرآسیاب فرسنگی از لحاظ سرسبزی و طراوت بهترین منطقه بود ولی امروز پاتوقی برای اراذل و معتادان شده است و علاوه بر آن زمین های مخروبه، کوچه ها و خیابان ها نیاز به ساماندهی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ منطقه سرآسیاب یکی از منطقه های قدیمی شهر کرمان است با آب و هوای معتدل و مطبوع مجاورت داشتن این منطقه با کوه های صاحب الزمان ( عج) تفرجگاههای اطراف آن اهمیت این منطقه را نمایان ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه با وسعت بیش از 3 /7 کیلومتر مربع معادل 432 هکتار در قسمت جنوب شرقی کرمان واقع شده است که در سالیان اخیر به دلیل ارزان قیمت بودن زمین ها با هجوم اتباع افغانستانی و افراد غیر بومی روبرو شده و وسعت آن روز به روز در حال افزایش می باشد.

دیگر خبری از دل انگیزی هوا ، وجود درختان انار، تاک‌های درهم تنیده و صحراهای جالیزی میوه های رنگارنگ در این منطقه که روزی چشم ها را نوازش می داد و منطقه ای استراتژیک و مهم برای شهر کرمان بود نیست این منطقه حال تبدیل به صحرایی خشک بدون آب و علف شده است .

خشکسالی های اخیر و مشکلات و تنش های آبی این منطقه تغییری محسوس در شکل و ظاهر این منطقه ایجاد کرده است به طوری که دیگر نه خبری از باغات سرسبز این منطقه است نه صیفی جات نه میوه های آن ، منطقه سرآسیاب به منطقه ای بلااستفاده در گوشه ای از شهر کرمان تبدیل شده است که گویا هیچ ارگان یا مسئولی در قبال آن مسئولیتی ندارد و آن را رها کرده اند .


طبق آماری که از مراکز بهداشت منطقه سرآسیاب گرفته شده است در این منطقه جمعیتی حدود 55 هزار نفر سکونت دارند ، اما متاسفانه وجود اتباع افغانستانی که اکثرا فاقد هویت و شناسنامه هستند بر جمعیت و شلوغی این منطقه افزوده است.

ناامنی در سرآسیاب بی داد می کند

در سالیان اخیر بدلیل نا کارآمد بودن مسئولان این منطقه به یکی از مناطق جرم خیز در شهر کرمان تبدیل شده است در این محله خرده فروش و عمده فروش مواد مخدر با خیالی راحت و آسوده فارق از هر گونه نگرانی و تنش های ناشی از برخورد نیروی های انتظامی و امنیتی به کار خود مشغول هستند و بسیاری از اهالی این منطقه را اسیر اعتیاد کرده اند که این خود باعث تشدید ناامنی در این منطقه شده است.

تعدادی از مردم این منطقه از وفور دزدی ها ، خسارت به اموال دولتی ، دزدی های سیم های برق و حتی ناامنی در برگزاری مراسم مذهبی و اعتقادی این محله ابراز گله مندی داشتند .

عسکری از اهالی این محله به خبرنگار ما گفت : در شب تاسوعای ماه محرم سال گذشته در مسجد جامع این محله که یکی از مساجد با قدمت و قداست شهر کرمان است افرادی اوباش با اسپری فلفل به سمت عزاداران امام حسین ( ع) حمله کردند و باعث بهم زدن مراسم مذهبی این مسجد شدند که گزارش آن در کلانتری محل موجود است ولی تا به حال به نتیجه نرسیده است این اتفاق مجدد در شب نوزدهم ماه رمضان امسال در قسمت خانم های مسجد رخ داد که تعدادی را راهی بیمارستان کرد ولی باز از طریق کلانتری محل به جایی نرسیدیم . این شد که خود اهالی و جوانان بسیجی تصمیم گرفتند شخصاً از مراسم مذهبی و اعتقادی مسجد خود مواظب کنند به گونه ای که در محرم از اراذل اوباش و جوانانی که با انداختن لیزر به سمت عزاداران و دادن فحش و بی احترامی و مزاحمت ها و… باعث بهم زدن هیأت عزاداری می شدند چند فقره چاقو ، اسپری فلفل ، لیزر ، زنجیر … گرفته شده که آن ها را تحویل کلانتری و گزارش آن را هم داده ایم .

وی از نیروی انتظامی و کلانتری محله خواست تا در امنیت این منطقه بیشتر تلاش نمایند.

عسکری همچنین بیان کرد که خود کلانتری محل از اتفاقات رخ داده با خبر هستند ولی تاکنون امنیت و آرامش به این منطقه بر نگشته است.

گودال هایی که با نخاله های ساختمانی پر می شوند


در این محله خیابانی است بنام شهید اشرف گنجویی که در مجاورت کوه واقع شده است سالهای متمادی است که خاک برداری ها برای معادن شن و استفاده های دیگر انجام می شود که گودال های عمیقی بوجود آمده و خطرات جانی و ناامنی در این منطقه ایجاد کرده است، حال با نخاله های ساختمانی از قسمت های مختلف شهر سعی در پر کردن این گودال ها دارند اینکه این راهکار فکر چه مسئولی بوده خود جای سوال دارد !

اهالی این محله از مسئولان شهر گلایه مند بودند یکی از از این اهالی به خبرنگار ما گفت : زمانی که فدایی استاندار کرمان به این محله سر زدند ما گوشه ای از مشکلاتمان را به گوش وی رسانیدم که شهرداری در همان برهه لکه گیری خیابان و آسفالت بعضی از کوچه ها را انجام داد و رفت.

مردم از نبود فضای سبز، مرکز خرید، باشگاه ورزشی، امکانات رفاهی و از همه مهمتر امنیت این منطقه گلایه مند بودند و برخی عنوان می کردند مگر فرزندان ما حق بازی، تفریح و شادی را ندارند پس این همه عوارض شهرداری و مالیات برای چه پرداخت می کنیم و چرا محله سرآسیاب این همه عقب مانده است و مسئولان به آن توجهی ندارند.

زاهدی: زمین‌های مخروبه سرآسیاب فرسنگی کرمان ساماندهی می‌شوند

به گزارش راه آرمان؛ محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تاریخ 95/3/13 به همراه فرماندار وقت، شهردار وقت کرمان و جمعی از مسؤولان محلی از محله سرآسیاب فرسنگی بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این بازدید در راستای رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم محله سرآسیاب فرسنگی صورت گرفته است، مردم از نبود آسفالت برخی خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر و ارائه خدمات عمومی شهری این محله ابراز ناراحتی کردند.

زاهدی ادامه داد: طی این بازدید در زمینه آسفالت خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر با حضور مسؤولان ذیربط تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد مجموعه اقداماتی از طریق شهرداری صورت گیرد و نتایج طی گزارشی ارائه شود.

وی با اشاره به مشکلات متعدد محله سرآسیاب فرسنگی تصریح کرد: در حاشیه این محله ساخت و سازهای بدون مجوز و بی‌رویه‌ای در حال انجام شدن است که ساماندهی جلوگیری از این ساخت و سازها که معضلات متعدد دیگری مانند گسترش شهر، ایجاد ناامنی و ... را به دنبال دارد‌ در دستور کار قرار گرفته است.

زاهدی همچنین به موضوع ساماندهی زمین‌های خالی و مخروبه این محله تاکید کرد و گفت: این زمین‌ها باید هر چه زودتر ساماندهی شوند تا از تجمع معتادان که سبب نگرانی مردم محله شده، جلوگیری شود.

وی از ساماندهی اردوگاه معتادان، ساماندهی مدرسه مخروبه در مرکز محله و رسیدگی به فضای سبز این محله که با توجه به تجمع معتادان و اراذل و اوباش موجبات نگرانی و نارضایتی مردم محله را به همراه داشته خبر داد.

زاهدی با ابراز نگرانی از اینکه فضای سبز این محله به پاتوق معتادان تبدیل شده است، افزود: مشکلات این پارک شناسایی و اقدامات لازم برای جلوگیری از حضور معتادان به زودی عملی می‌شود.

ولی به گفته اهالی هنوز مشکلات پا برجا هستند و هر زمان که مسئولان می خواهند رای مردم را داشته باشند به این محله سرکی می کشند و قول هایی می دهند که عملیاتی نمی شوند.

راه آرمان؛ امید که با توانمندسازی مردم بتوانیم روحیه جهادگری را در آنان ایجاد نموده تا خودشان مسئول آبادانی منطقه، روستا و شهرشان باشند زیرا کمتر گره ای توسط مسئولان گشوده شده است و امیدواریم روزی برسد که تک تک مردم خود مسئولی دلسوز برای محله اشان باشند و در انتخاب نماینده اشان در خانه ملت، دولت و یا شورا بیشتر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • سرآسیاب قدیمی ترین حسینیه محله کن
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری