Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:37:12 GMT

پی گیر مشکلات بیمه ای هنرمندان صنایع دستی هستیم

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۸۷۹۱

پی گیر مشکلات بیمه ای هنرمندان صنایع دستی هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیری صبح پنجشنبه در همایش فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: امسال با عنوان رونق اقتصادی معرفی شده که از تیم استراتژی صنایع دستی و گردشگری می‌خواهم به آن توجه داشته باشد و قطعا یکی از وظایف مهم بر عهده وزارتخانه است که نگاه تولیدی به این بخش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرمان بهشت معادن کشور و دروازه ورود به کشاورزی است که در کشور دارای رتبه اول تا سوم است اما متاسفانه در بخش گردشگری نتوانسته سهم خودش را از تولید ناخالص ملی به دست آورد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: در کرمان ما در حوزه گردشگری بخش‌های کویر گردی، بوم گردی و بخش‌های مختلف دیگر ظرفیت های فراوانی داریم و این استان کلکسیونی از میراث فرهنگی و گردشگری دارد.

امیری تصریح کرد: هتل‌های کپری، ارگ بم، بافت قدیمی شهر کرمان، میمند، ماهان، آثار تاریخی رفسنجان و ... مجموعه‌ای از آثار میراثی است اما در حوزه اقتصادی در حوزه گردشگری نتوانستیم موفق باشیم و اشتغال ایجاد کنیم دلیل آن عدم توجه به صنایع دستی به عنوان یک کار ملی است که به آن نپرداختیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد که در بخش رونق تولید و صنایع دستی به آن پرداخته شده اما کافی نیست. بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنایع دستی داخلی است و تحریم‌ها روی آن اثرگذار نبود و نیاز به سرمایه‌گذاری اندکی دارد همچنین به ابزار و ماشین‌آلات زیادی نیاز ندارد ضمن این که اشتغال زا برای روستاها و زنان است و بیشتر از ۷۰ درصد اشتغال زنان را تشکیل می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مشکلی که در صنایع دستی وجود دارد این است که به عنوان رویکرد اقتصاد به آن پرداخته نشده سهمی که از این صنعت در اقتصاد و رشد و سرانه ملی بوده کم پرداخته شده است.

وی از کاهش وابستگی مردم به نفت سخن گفت و تاکید کرد: روز به روز نقش صنایع دستی را در زندگی مردم می‌بینیم؛ بیش از ۳۶۰ نوع صنایع دستی وجود دارد که در زندگی مردم به آن پرداخته نشده است. تنوع بخشی، کمک به تولید و کمک به منابع این صنعت و بازار فروش محصولات باید مورد توجه قرار گیرد اما مشکل اصلی بازار فروش و برندسازی است.

وی افزود: ما همواره به دنبال بیمه این هنرمندان هستیم که باید تلاش کنیم این مشکل حل شود و سهمی به این بخش داده شود همچنین صندوق حمایت از صنایع دستی را حمایت کنیم لذا در اتاق اصناف باید صنایع دستی فعال باشد.

امیری به بحث کرمان زیبا اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم کرمان را به کشور و دنیا معرفی کنیم لذا اگر این تلاش‌ها شود می‌توانیم سهم استان کرمان را در اشتغالزایی میراث فرهنگی زیاد کنیم.

کد خبر 4729521

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی مجمع نمایندگان استان کرمان میراث فرهنگی کرمان هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: فرآیند احیای رشته چادر شب‌بافی از رشته‌های منسوخ شده استان آغاز شده است.
مهراب محمدی افزود: چادر شب‌بافی یکی از صنایع‌دستی سنتی جهارمحال و بختیاری بوده که در گذشته با پارچه‌های رنگارنگ به جنس ابریشم یا پنبه و به شکل چهارخانه بافته می‌شد.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که سال‌هاست این محصول صنایع‌دستی رونقی نداشت و به دست فراموشی سپرده شده بود.
وی گفت: کارشناسان معتقدند یکی از کاربرد‌های چادر شب‌باف، به‌عنوان روانداز بوده که در شب از آن استفاده می‌‎شده و به‌همین علت با این عنوان نام‌گذاری شده است.
محمدی روپوش برای رختخواب‌ها، ملحفه‌ها، پرده و نورگیر از دیگر کاربرد‌های چادر شب‌باف دانست و یادآور شد: نخستین فرایند برای احیای رشته‌های صنایع‌دستی فراموش شده، برگزاری دوره‌های آموزشی است.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این رابطه ابتدا مربی مربوط به آن رشته انتخاب، سپس از هنرجویان ثبت‌نام می‌شود.
وی گفت: پس از آن با برگزاری دوره‌های آموزشی افراد می‌توانند با شیوه تولید صنایع‌دستی مربوطه آشنا و در گام بعدی خود اقدام به تولید محصول کنند.
محمدی تأکید کرد: هنرجویان پس از دریافت گواهی می‌توانند از مزایایی مانند بیمه و دریافت تسهیلات برخوردار شوند.
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین علاوه‌بر تلاش برای رشته‌هایی مانند چادر شب‌بافی کاربری‌های جدید تعریف می‌شود تا بازاریابی و فروش محصولات هم موفق باشد.
وی گفت: تلاش می‌شود هر سال یک رشته صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری را احیا کرد.

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری