Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه که در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت قرار دارد، پس از گذشت ۳۵ سال احداث می‌شود و آرزوی دیرینه اهالی روستا محقق می‌شود. ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، عملیات زیرسازی جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه پس از گذشت 35 سال در حال انجام است و آرزوی اهالی این روستا رنگ واقعیت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای "غرب‌خانه" از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه واقع در فاصله یک کیلومتری از شهر دهدشت با جمعیتی افزون بر دهها خانوار از نبود نعمت گاز و جاده ارتباطی به شدت رنج می‌برند.

روستای "غرب‌خانه" در حومه دهدشت شرقی قرار گرفته و بخشی از اهالی این روستا به دلیل نبود امکانات اولیه زندگی ناچار به مهاجرت از روستا شدند و همین عامل باعث کاهش جمعیت این روستا شده است.

محمد عادلی یکی از اهالی این روستا به خبرنگار تسنیم گفت: ما اهالی این روستا گویا از چشم همه مسئولان شهرستانی و استانی دور مانده‌ایم و هیچ مسئولی حتی به فکر اهالی این روستای محروم نبوده و نیست.

عادلی گفت: بعد از انتخابات دور هشتم مجلس شورای اسلامی و به دستور حجت‌الاسلام بزرگواری نماینده وقت شهرستان، این روستا از نعمت آب‌شرب و برق برخوردار شد در حالی که تا قبل از آن ناچار بودیم آب آشامیدنی خود را با کمک چهارپایان و باسختی و مشقت زیاد از شهر دهدشت تأمین کنیم.

احداث راه ارتباطی جدید در رودبار کوهدشت؛ هزینه تملک اراضی پرداخت می‌شودراه ارتباطی 6 روستای عشایری کوهدشت پس از 14 سال هموار می‌شودکرمان| سیلاب راه ارتباطی بیش از 20 روستا در جیرفت و عنبرآباد را مسدود کرد

یکی دیگر از روستائیان درباره مشکلات روستا به خبرنگار تسنیم گفت: از گذشته تاکنون یکی از مهمترین مطالبات اهالی این روستا نبود جاده ارتباطی مناسب بوده و همیشه در این زمینه مشکل داشتیم.

مجید عادلی گفت: در فصل پاییز و زمستان با اولین بارش جاده ارتباطی روستا قطع می‌شود و به سختی می‌توان سوخت مصرفی و مایحتاج مورد نیاز خود را از شهر تأمین کرد، در فصل بارش باید مسیر یک کیلومتری شهر تا روستا را در گل و لای به صورت پیاده‌روی طی کنیم و هیچ فریادرسی هم نداریم.

یکی دیگر از روستاییان در این باره گفت: روستای ما هیچگونه‌ای مدرسه‌ای ندارد و باتوجه به اینکه دخترم در مقطع ابتدایی درس می‌خواند هر روز باید در سرما و گرما مسیر روستا را طی کند تا بتواند به مدرسه برود.

 روستای "غرب‌خانه" در فاصله یک کیلومتری شهر دهدشت با جمعیتی بالغ بر 100 نفر قدمتی بیش از 38سال دارد و یک شهید به انقلاب تقدیم نموده است، اهالی این روستا نبوده جاده ارتباطی مناسب، عدم گازکشی و نبود معلم و مدرسه را از مهمترین مشکلات خود دانسته و از مسئولان تقاضای حمایت و توجه دارند.

براساس گزارشات میدانی خبرنگار تسنیم از این روستا، درصد زیادی از اهالی این روستا به دلیل فقر شدید مالی دچار سوء‌تغذیه بوده و از حداقل امکانات بهداشتی نیز محروم هستند که انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

فرماندار کهگیلویه در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: باتوجه به بازدیدی که از این روستا داشتم در حال حاضر مهمترین مطالبه اهالی این روستا ترمیم و آسفالت جاده ارتباطی است.

علیرضا اتابک افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل پاییز و آغاز بارش‌ها و نیاز اهالی روستا به جاده ارتباطی هم‌اکنون اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در حال انجام عملیات زیرسازی جاده ارتباطی روستای غرب‌خانه است و پس از انجام عملیات زیرسازی تلاش می‌کنیم آن را نیز آسفالت کنیم.

وی عنوان کرد: اعتبار این پروژه از محل پروژه‌های ملی اداره راهداری تأمین می‌شود.

اتابک خاطرنشان کرد: برخورداری از نعمت گاز حق اهالی این روستا است اما عملیات گازکشی روستا به یک برنامه‌ریزی درست نیاز دارد و تلاش می‌کنیم که در سال‌های آینده آن را محقق کنیم.

گزارش: سید‌ مصطفی گنجی

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور در این استان برگزار می‌شود.

سردار حمید خرم‌دل روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت که با حضور سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولان استانی و محلی خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، افزود: در مدارس و دانشگاه‌ها با حضور رزمندگان دفاع مقدس، ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین می شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۰۰ جلد کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس استان تهیه و چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی شهید هدایت الله طیب اهل شهرستان لنده که تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا را رها کرده، به کشور بازگشت و سپس به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و به شهادت رسید نیز در حال ساخت است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در راستای کنگره ملی ۲۰۰۰شهید استان، یک رزمایش فرهنگی به مدت ۱۵ شبانه روز در استان برگزار می‌شود و در حاشیه این برنامه فرهنگی نمایشگاه بزرگی نیز برپا خواهد شد.

خرمدل تاکید کرد: تمثال امیر شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد طراحی و تقدیم خانواده شهدا می‌شود. همچنین تصاویر همه شهدای استان در بلوارهای شهرهای استان نصب خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی و خدمت به مردم به تعداد هر شهید استان تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰شهید استان  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین راستا ۲۰۰۰ سری جهیزیه تقدیم زوج‌های جوان خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام امید گنجه‌ای، امام جمعه شهر باشت با اشاره به جایگاه و مقام شهدا بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و گفت: شهید سه منزل را تجربه کرده است. قلب پدر و مادر، معرکه شهید و آغوش پروردگار این سه منزل است. شهید از آغوش مادر به آغوش خداوند عروج کرده است که ۷۰ مرتبه از مادر مهربان‌تر است. جایگاه شهید قلب مادر و آغوش خداوند است.

وی افزود: من از طرف ایل بزرگ شهرستان باشت باوی صحبت می‌کنم. در کتب تاریخی به پهناور بودن شهرستان باشت سخن گفته است. این شهرستان از رودخانه پل بریم، اشکفت شاه تا شوش در خوزستان طول دارد و مسیر عبور امام رضا(ع) از خان‌احمد شهرستان باشت می‌گذرد. من از این شهر بزرگ، شهر انسان‌های مدیر و کسانی که تمدن داشتند، سخن می‌گویم.

امام جمعه باشت با بیان اینکه مدیریت در ذات فرزندان این شهرستان است، اظهارکرد: تشکر می‌کنم از همه کسانی که شبانه‌روز برای برگزاری این اجلاسیه تلاش کردند.

به گزارش ایسنا، وی از سردار فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران درخواست کرد: سردار شهید درخشان، سردار بزرگی بود و به تعبیر خیلی‌ها او پدر موشکی دریا بود. درخواست من اینست که موشک یا یکی از تجهیزات موشکی سپاه را به‌نام این شهید نامگذاری کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه