Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق، از فاصله فاحش سطح برخورداری این شهرستان از راه‌های روستایی نسبت به میانگین استانی انتقاد کرد و خواستار ارائه توضیح از سوی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان در این زمینه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود دربخش معادن چاراویماق، ایجاد صنایع فراوری معادن را برای جلوگیری از خام‌فروشی در این منطقه ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی همچنین راه‌اندازی شهرک صنعتی ورقه را یکی از ظرفیت‌های مهم این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار و به دنبال آن، بازگشت جمعیت مهاجر به شهرستان خواند و یادآور شد: با توجه به موقعیت بسیار مناسب اقتصادی این شهرک، راه‌اندازی آن گامی بلند برای توسعه شهرستان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت‌های معدنی نیز گفت: طبق قانون ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در داخل محوطه معدن بلامانع است؛ لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در جذب سرمایه‌گذاران بخش معدن این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

فرماندار چاراویماق نیز در این نشست با بیان اینکه این شهرستان از نظر برخورداری از امکانات در سطح پایینی قرار دارد، افزود: هنوز هم آبرسانی به ۴۰ روستای شهرستان با تانکر صورت می گیرد و از ١٨٩مدرسه، دانش‌آموزان ۹۵ مدرسه در کانکس درس می‌خوانند.

صابر تقویمی با اشاره به مشکلات اجرای طرح‌های عمرانی در این شهرستان، گفت: با وجود برگزاری مناقصه در طرح‌های مختلف عمرانی، پیمانکاران رغبتی به اجرای این طرح‌ها نشان نمی‌دهند که لازم است در پرداخت هزینه ها به پیمانکاران مشوق های مالی در نظر گرفته شود.

وی به روند طولانی احداث جاده میاندوآب به چاراویماق و سرچم اشاره کرد وافزود: این جاده با گذشت ۲۶ سال از آغاز ساخت آن هنوزبه بهره برداری نرسیده؛ این در حالی است که می تواند یکی از عوامل مهم برای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در سفر به شهرستان چاراویماق، در روستای پیرسقا حضور یافت و از پل در حال احداث و کمپ گردشگری این روستا بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در روستای قوجا کندی با اهالی این روستا و روستاهای همجوار دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی راه و شهرسازی استان سازمان صنعت معدن و تجارت استان مدرسه معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • بسکتبال NBA | این لیگ خوب است چون همه فرصت انتقام گرفتن دارند!
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است