Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  ایلنا از مشهد، پیش از ظهر امروز افتتاح و بهره برداری از دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری مشهد انجام شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به نکته که شهرداری ها موظف اند به منظور رفع مزاحمت برخی مشاغل نسبت به جابجایی و انتقال آنها اقدام کنند، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی نیز وظیفه دارند از صدور مجوز و پروانه برای مکان های غیر مجاز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری مشهد با رعایت حقوق عمومی وارد  این پروسه شده، افزود :برای اینکه این موضوع تسریع یابد و صاحبان مشاغل برای انتقال شغل خود تشویق شوند شهرداری مشهد طی مصوباتی، یک سری تسهیلاتی را به صاحبان این مشاغل بخشیده است.

مهدی یعقوبی ادامه داد: 10 مجتمع صنفی دیگر نیز با ظرفیتی بالغ بر 3 هزار و 800 واحد که مشاغل مختلف را در بر می‌گیرد، در حال احداث می باشد.

حمید رضا موحدی زاده، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه از تعداد واحد های این دو مجتمع خبرداد و تاکید کرد:امروز بیش از 600 واحد خدماتی، صنفی و خودرویی را در این دو مجموعه با مبلغی بالغ بر 40 میلیارد تومان، با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری صنوف افتتاح خواهیم کرد .

وی ضمن بیان این نکته که در سال 98 و 99 مجوز و مصوبه احداث بیش از 1000 واحد جدید، برای شهرداری تصویب شده است، خطاب به شهردار و معاون خدمات شهری گفت :امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا جاذبه ای ایجاد شود تا مردم نیازهای خود را با قیمت معقول تر برطرف کنند که این موضوع مستلزم فرهنگ سازی است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه زیست‌پذیری شهر مشهد بزرگترین هدف ماست، افزود: زیست پذیری مشهد نقطه غیر قابل معامله است و بزرگترین داشته ما در شهر مشهد، اقتصاد قوی حول محور زیارتی امام رضا و زیست پذیری قوی است.

وی همچنین در این باره اضافه کرد :هیچ پروژه ای نیست که در حوزه محیط زیست، ما به آن نگاهی با توجیح اقتصادی داشته باشیم چرا که مسئله محیط زیست مسئله ای نیست که با اف اس اقتصادی به‌آن نگاه شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز با حضور در این افتتاحیه،  محیط زیست را یکی از حقوق عمومی و حقوق شهروندی  دانست وخاطر نشان کرد: حقوق شهروندی مردم حلقه گمشده ای در جمهوری اسلامی ایران است که به آن توجه کمتری شده است. ما نیز بر آنیم تا در راستای حقوق شهروندی گام برداریم.

عیسی کلانتری در خصوص انتقال مشاغل افزود : برای دستیابی به نتیجه ی بهتر، باید مطالعات در حوزه های مکان یابی و جا یابی افزایش داده شود تا مردم نیز به آنها توجه کنند و مورد استقبال بیشتر شان واقع شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حقوق رییس جمهور محیط زیست معاون شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند

علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای رفع این معضل شهری برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعریف و اجرا می‌کند.

وی بیان کرد: پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و همچنین نارضایتی شهروندان شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی در سنندج افزود: به استناد تبصره ۱ بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی وهمچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش اجرا می‌شود.

وی بر لزوم همکاری با نیروهای شهرداری در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با کسانی که همکاری نکنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
اصغری یادآور شد: طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش از امروز در سنندج در راستای کاهش ترافیک، ارتقای سیما و منظر سطح شهر و افزایش رضایتمندی شهروندان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه وانت‌های میوه‌فروش در یازده نقطه سطح شهر سامان می‌یابند، اضافه کرد: طرفین بلوار حمدی بهاران، پیاده‌رو بلوار ارشاد روبروی زندان، چهار راه حاجی‌آباد جنب مجموعه ورزشی و پیاده‌رو مربوطه، زمین روبروی تعویض پلاک (شهرک مولوی)، شهرک زاگرس زمین پایین‌تر از درب خوابگاه دانشگاه کردستان، بلوار معلم نرسیده به شهرک بعثت بالاتر از پارک معلم و میدان ۱۲ فروردین زمین روبروی سردخانه مقاط مورد نظر برای ساماندهی وانت‌بارها در سنندج است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: زمین حد فاصل میدان لیلاخ تا پل سنجرخان، زمین حد فاصل بلوار ساحلی از طرف سردخانه تا میدان لیلاخ، زمین پایین‌تر از میدان قانع بهاران و مخابرات و زمین روبروی پمپ بنزین ساحلی بطرف بلوار دادگستری از دیگر نقاط در نظر گرفته شهرداری سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر است.

اصغری موفقیت در اجرای این طرح را نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی دانست و اضافه کرد مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد.

کد خبر 6096820

دیگر خبرها

  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد