Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشریح تمهیدات راهپیمایی اربعین، روحانی: پیشنهاد ایران؛تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها، تجدید پیمان خبرگان با آرمان‌های امام(ره)، رهبری: اروپا به تحریمهای آمریکا پایبند ماند باید از آنها قطع امید کرد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تشریح تمهیدات راهپیمایی اربعین، روحانی: پیشنهاد ایران؛تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها،  تجدید پیمان خبرگان با آرمان‌های امام(ره)، رهبری: اروپا به تحریمهای آمریکا پایبند ماند باید از آنها قطع امید کرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه چهارم مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشریح تمهیدات راهپیمایی اربعین؛ از تامین امنیت تا بیمه زائران

«احمد محمدی فر» شب گذشته (چهارشنبه 3 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما دربازه اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعین گفت: اقدامات گسترده ای برای امنیت زائران در داخل ایران و عراق انجام شده است و همه چیز آماده راهپیمایی عظیم معنوی اربعین است.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور که ثبت نام در سامانه سماح شروع شده تاکنون یک میلیون و صدهزار نفر ثبت نام کرده اند، گفت: هرچه به اربعین نزدیک می شویم به آمار ثبت نامی افزوده می شود و به دلیل لغو ویزا بین ایران و عراق آمارها رو به افزایش است.

 

وی با بیان اینکه اربعین یکی از موضوعات مهم دستگاه های متولی و مسئول است، ادامه داد: به همین دلیل امسال نسبت به سالهای قبل آماده تریم. موکب ها آماده هستند و بخشی هم به عراق منتقل شده است.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره مهمترین اقدامات انجام شده تاکنون گفت: بخشی از هماهنگی ها درباره توافقات با دولت عراق است که انجام شده است و تفاهمات خوبی داشته ایم. دولت عراق همراهی خوبی با ما داشته است. در داخل کشور نیز زیرساخت ها، جاده ها، پارکینگ ها و امکانات لازم برای زائرین، موکب ها، آبرسانی به شهرهای مرزی و پایانه های مرزی و تهیه آب های بسته بندی، سایه بان، حمام، بیمارستان های صحرایی فراهم است واقدامات گسترده ای برای امنیت زائران در داخل کشور و کشور عراق انجام شده است.

 

اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد

«ابومحمد عسکرخانی» شب گذشته (چهارشنبه 3 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اروپایی ها در موضوع ایران دوگانه عمل می کنند و از یک طرف سیاست های ضد ایرانی در پیش می گیرند و از طرف دیگر خواستار مذاکره ایران و آمریکا هستند، گفت: اروپا می خواهد ایران به مذاکره با آمریکا تن دهد زیرا تاکنون نتوانسته است اقدام اعتمادسازی را بین آمریکا و ایران حتی به عنوان واسطه انجام دهد.

 

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه اروپا می خواهد ایران همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند باشد و تحت تحریم نیز قرار بگیرد، گفت: رفتارهای گذشته آمریکا نشان می دهد این کشور هیچ رفتار اعتمادسازی در قبال ایران نداشته و همه قراردادهایی که با کشورمان داشته نقض کرده است.

 

وی درباره اینکه اروپایی ها به طور کامل در پرتو سیاست های درازمدت آمریکایی ها حرکت می کنند، افزود: آمریکایی ها مدتی تهدید نظامی را بر ضد کشورمان مطرح می کردند که به نتیجه نرسید، سپس با بکارگیری رسانه ها در پی اعمال قدرت نرم بر کشورمان بودند که در این نیز موفق نشدند.

 

پیشنهاد ایران؛تایید فوری برجام و لغو کلیه تحریم‌ها و طرح فوری تصویب پروتکل الحاقی در مجلس ایران

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه به وقت نیویورک و در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا با بیان اینکه تحریم‌های غیرانسانی آمریکا به اهداف خود نخواهد رسید، گفت که در این زمینه انسجام کاملی در داخل ایران وجود دارد.
وی افزود: بر خلاف انتظار واشنگتن، فشارهای امریکا سبب شده تمامی احزاب و گروهها در ایران آمریکا را تنها مقصر مشکلات کنونی در زمینه‌های مختلف بدانند.

رئیس جمهوری با اشاره به این که برجام بهترین توافقی بود که امکان رسیدن به آن وجود داشت، اضافه کرد: گزارشات متعدد آژانس در تایید پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود، علی رغم خروج امریکا از برجام نشان می‌دهد که ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست. ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره امریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی در منطقه اظهار کرد: مردم یمن تحت بمباران شدیدی قرار دارند که توسط امریکا و برخی کشورهای اروپایی فراهم می‌شود. کشورهایی که در حادثه اخیر آرامکو قضاوت کردند و به ایران اتهام زدند، در جنگ یمن بی‌طرف نیستند و حق قضاوت ندارند. این سیاست‌ها نیاز به بازنگری دارند و ادامه این روند می‌تواند موجب یک فاجعه شود.

 

تجدید پیمان خبرگان با آرمان‌های امام(ره)

آیت الله احمد جنتی، رئیس و جمعی از اعضای هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و تقدیم گل، با آرمان‌های امام راحل تجدید پیمان کردند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری همچنین ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

 

علما و خبرگان باید در صف اول دفاع از ولایت باشند

 

آیت‌الله احمد جنتی در مراسم تجدید میثاق خبرگان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان این که «علما و خبرگان باید در صف اول دفاع از ولایت باشند» اظهار کرد: آن‌ها باید مواضع سیاسی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب را به همه مردم بیان کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه خبرگان این است که از ولایت دفاع کند و مواضع ولایت را کاملا رعایت کند.

وی با اشاره به حدیث ثقلین افزود: من این مسأله را برای وضع امروز کاملا قابل تطبیق می‌دانم. ما از برکت حضور امام بی بهره شدیم؛ ولی یک ثقل آیت الله خامنه‌ای و یک ثقل هم حکومت اسلامی است. این‌ها امانتی است که از ایشان به دست ما رسیده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر از مسأله رهبری غفلت کردیم، ضلالت و گمراهی است. همان طوری که با دست برداشتن از علی (ع) مسأله رسالت زیر سؤال می‌رود، بنی امیه می‌آید و کربلا برقرار می‌شود، در این زمان و آینده همین است. بالأخره اسلام حاکم و، ولی امر می‌خواهد. همان طوری که نمی‌توانیم قرآن را کنار بگذاریم، ولی امر هم نمی‌توانیم نداشته باشیم.

 

تاکید وزرای دفاع ایران و سوریه بر گسترش همکاری های دفاعی

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در گفت وگوی تلفنی با سپهبد «علی عبدا... ایوب» وزیر  دفاع سوریه، بر همکاری و اهتمام جمهوری اسلامی ایران در بازسازی سوریه تأکید و در مورد برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دفاعی به عنوان یکی از بندهای مهم سند موافقت نامه فی مابین توافق کردند. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ابراز خوشحالی از استقرار ثبات در سوریه،ساقط کردن کردن پهپاد های رژیم صهیونیستی در استان های حماه و قنیطره توسط پدافند هوائی و نیروهای ارتش این کشور را نشانه تغییر و بهبود شرایط دفاعی سوریه دانست و در این مورد ابرازخرسندی کرد.

 

وزرای صمت و کشور پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهند بود

دستورکار جلسات صجن علنی مجلس از یکشنبه 7 مهرماه تا سه شنبه 9 مهرماه اعلام شد که به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان.

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده (در اجرای ماده (100) آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت).

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح‌اصلاح موادی‌از قانون تشکیلات‌وآیین دادرسی‌دیوان‌عدالت‌اداری (در اجرای ماده (100) آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح استفساریه بند (2) ماده (2) قانون مالیات‌های مستقیم (در اجرای ‌ماده (100) آیین‌نام ه‌ داخلی‌ مجلس‌ با اولویت ‌در دستور قرار ‌گرفت).

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت (در اجرای ماده (100) آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت).

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم (در اجرای ماده (100) آیین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت).

 

رهبری: اروپا به تحریمهای آمریکا پایبند ماند باید از آنها قطع امید کرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار منتخبان ملت در مجلس خبرگان ضمن ارائه تحلیل جامع از شرایط کشور و گسترش شعارها و اقتدار انقلابی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی و امتداد آن در منطقه، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و تعمیق آن را در جامعه بسیار ضروری و مهم خواندند و تأکید کردند: لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، «توکل بر خدا»، «ایستادگی و مقاومت»، «امید به آینده»، «اعتماد به جوانان بویژه جوانان انقلابی»، «وحدت و انسجام آحاد مردم بخصوص در میان نیروهای انقلاب»، «حمایت واقعی از تولید داخلی» و «قطع امید کامل از بیگانگان» است.


رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به درس‌های این دوران درخشان و لزوم گسترش و تعمیق این درسها در جامعه افزودند: توکل امام(ره) به خداوند متعال در زمان آغاز جنگ و در طول هشت سال دفاع مقدس، به‌رغم همه مشکلات و کمبودها و فشارها، یک موضوع شگفت‌آور بود که باید این توکل امروز نیز در همه عرصه‌ها وجود داشته باشد.


ایشان گفتند: برخی اوقات به دلیل برخی مشکلات در جامعه، برخی بزرگان و محترمین دچار دستپاچگی می‌شوند در حالی که باید به خدا توکل، و با تلاش آن مشکل را برطرف کرد./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس اربعین حسینی کانون های مساجد نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع مسجد طراز اسلامی رژه نیروهای مسلح اردبیل سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «هاشم نیازی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه آیت‌الله نیازی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دولت در مسیر محرومیت‌زدایی برای استاندار لرستان در منصب جدید آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش مجموعه روحانیت در تبیین مسائل استان، به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی، حجت‌الاسلام حیات الغیب مدیر حوزه علمیه کمالوند خرم‌آباد و حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

کد خبر 6095391

دیگر خبرها

  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی