Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره اجرای طرح پرستاری و مراقبت در منزل افزود: روند اجرای طرح پرستاری و مراقبت در منزل تاکنون قانع کننده نبوده و فقط ۵ بیماری تحت پوشش قرار گرفته است. باید نتیجه اجرای آزمایشی این طرح به مرور گزارش شده و بیماری‌های بیشتری به این طرح اضافه شود و اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر علی عابدی گفت: طرح پرستاری و مراقبت در منزل یک نوع سرمایه گذاری است. اگر سازمان‌های بیمه گر و به خصوص سازمان بیمه سلامت از این طرح استقبال کنند، شاید در دو سال ابتدایی هزینه‌های بیمه بالا برود، اما در بلندمدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه های سلامت می‌شود.   عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اجرای این طرح سرمایه گذاری است. یعنی بهترین جایی که سازمان‌های بیمه گر درمانی می‌توانند سرمایه گذاری کنند، طرح پرستاری و مراقبت در منزل است.   این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به طور مثال در واکسیناسیون نیز همین طور است که وقتی قرار باشد واکسن زده شود، هزینه نظام سلامت بالا می‌رود، اما در سال‌های بعد منجر به کاهش بروز بیماری‌ها و در نتیجه کاهش هزینه‌ها می‌شود.   عابدی اظهار داشت: اگر پرستاری و مراقبت‌های در منزل سازمان یافته شود و پزشک آی سی یو مطمئن شود که مراقبت جامع و علمی پرستاری در منزل وجود دارد و ارائه می‌شود، بیمار را بیهوده در بیمارستان نگهداری نمی‌کند و وظیفه مراقبت از بیمار در منزل بر عهده پرستاران قرار می‌گیرد. هزینه‌هایی که برای بیمار در آی سی یو و سی سی یو بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود، با طرح پرستاری و مراقبت در منزل کاهش یافته و منابع سلامت مدیریت خواهد شد.   مهدی خاکیان، کارشناس دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این درباره طرح پرستاری و مراقبت در منزل که توسط معاونت پرستاری و با همکاری سازمان بیمه سلامت در حال اجراست گفته بود: این طرح تاکنون در استان‌های یزد، کرمان، اردبیل و همدان و برای ۲ گروه از بیماران بستری در آی‌ سی یو و بیماران نارسایی احتقاقی قلب به صورت آزمایشی اجرا شده است.   خاکیان ادامه داد: در سال ۹۷ در راستای برنامه عملیاتی سازمان بیمه سلامت مبنی بر خرید خدمات پرستاری در منزل و موافقت هیات مدیره سازمان با طرح پیشنهادی وزارت بهداشت، تدوین برنامه اجرایی، بسته خدمتی، تعرفه و فرانشیز خدمات و فرمت قرارداد با مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل برای ۵ گروه بیماران بستری در آی‌ سی‌ یو، بیماری‌های نارسایی احتقانی قلب، سرطان، ایکتر نوزادی و سکته مغزی با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت در دستورکار قرار گرفت./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟