Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:33:14 GMT

مرز رسمی خسروی بهترین مسیر به کربلای معلا است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۰۹۸۲

مرز رسمی خسروی بهترین مسیر به کربلای معلا است

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی با تشکر از تلاش های تمامی دست اندرکاران بازگشایی مرز خسروی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین مرز برای زیارت کربلای معلا، افزود: راه خسروی اکنون باز شده و این عشق اباعبدالله (ع) است و هیچ مشکلی برای تردد و عبور زائران از این مرز رسمی وجود ندارد و از گذشته تاکنون اصلی ترین مسیر به کربلا همین مرز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ما از ابتدا نهضتمان را با اباعبدالله شروع کردیم، راه اربعین، راه انقلاب ما و راه خدا است و مردم این راه را با عشق انتخاب می کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تمام محاسبات دنیای استعمار در اربعین به هم می خورد زیرا راهپیمایی اربعین نماد شکوه و اقتدار شیعیان است و زوار اربعین ‌به عشق امام حسین (ع) همه کاستی ها را تحمل می کنند اما با تلاش های مسئولان، امکانات مناسبی برای زوار در مسیر خسروی درنظر گرفته شده است.

فتاح همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهوری کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این سخنان مقتدرانه و در راستای سربلندی نظام اسلامی بود.

وی اضافه کرد: بازگشایی مرز خسروی یک فرصت تاریخی است که باید مردم شور حسینی را در این منطقه احیا کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان، همچنین از تلاش های استاندار کرمانشاه در راستای انجام زیرساخت های اربعین در مرز خسروی و همچنین مدیریت بحران زلزله قدردانی کرد و گفت: هرکاری بتوانیم برای کمک به دولت در میزبانی زائران اربعین انجام می دهیم.

وی همچنین از برپایی سه موکب در مرزهای خسروی، شلمچه و مهران برای پذیرایی از زائران اربعین خبرداد.

                                                                                                                       

استاندار کرمانشاه نیز گفت: تمامی دستگاه ها در راستای ایجاد امکانات و زیرساخت های مرز رسمی خسروی در ستاد اربعین پای کار هستند و اکنون ما آمادگی کامل را برای تردد زائران از این مرز رسمی داریم.

هوشنگ بازوند همچنین در ادامه از دستگاه های مختلف خواست تا با توجه به محدودیت زمانی تا اربعین نسبت به تکمیل  نیازمندی های لازم اقدام کنند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی مرز رسمی خسروی هم گفت: ۱۶ کمیته در راستای انجام زیرساخت ها و خدمات رسانی اربعین در استان کرمانشاه تشکیل شده است و ستاد اربعین از یکماه پیش به طور جدی در بحث تقویت و انجام زیرساخت های موجود تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

جعفر همتی افزود: بازگشایی مرز خسروی منشا خیر است و امروز ما آمادگی کامل را برای پذیرش و پذیرایی از زائران در این مرز رسمی داریم.

وی اضافه کرد: به لحاظ زیرساختی در مرز خسروی از مرز مهران جلوتریم و اکنون با استقرار نیروهای حشدالشعبی برای تامین امنیت آن سوی مرز خسروی و در داخل عراق هیچ مشکلی نداریم.

 وی همچنین از مشارکت جهت ایجاد زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به زائران در مرز منذریه خبرداد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز از تمامی کسانی که در اربعین نقش آفرینی کرده و در بازگشایی مرز رسمی خسروی مشارکت داشته اند، قدردانی کرد و گفت: مردم شهرستان قصرشیرین و استان کرمانشاه از دیرباز در میزبانی و خدمات رسانی به زائران امام حسین (ع) نقش مهمی داشته اند و مفتخر به پذیرایی از زوار بوده اند.

فرهاد تجری افزود: بنیاد مستضعفان همیشه منشا عمران و آبادانی بوده و اکنون از این بنیاد درخواست داریم تا علاوه بر برپایی موکب نسبت به  محرومیت زدایی و سامان دهی حاشیه نشینی در قصرشیرین مساعدت کند.

در این جلسه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه و رئیس کمیته زیرساخت اربعین و جمعی از مدیران کل و مسئولان کمیته ها نسبت به ارائه گزارش آخرین اقدامات پرداختند.

                                                                                                           

 امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.  

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اربعین عتبات عالیات مرز خسروی زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

یک عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی، گفت: ریزش نرخ ارز همچنان ادامه‌دار خواهد بود و حتی احتمال می‌رود که به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگردد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رامین پولادرگ» عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند فعلی بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن اظهار کرد: افزایش چند روز اخیر نرخ ارز صرفاً متاثر از وقایع سیاسی بود و هیچ علت اقتصادی در وقوع آن نقش نداشت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار غیر رسمی رو به کاهش است.


این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: با توجه به کاهش تنش‌های سیاسی و همچنین با در نظر گرفتن این احتمال که دیگر هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد، انتظار می‌رود که کاهش نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد و حتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم برگردد. در حال حاضر شرایط فعلی بازار این گزاره را به شدت محتمل کرده است.


وی همچنین درباره مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز گفت: عملکرد این نهاد از همه جهات مثبت و قابل قبول است، زیرا جهش یکباره نرخ ارز در بازار غیررسمی درست در شرایطی رخ داد که کنترل آن کاری بسیار سخت محسوب می‌شد. در طول ادوار گذشته هر زمانی که تنش‌های سیاسی فروکش می‌کرد، روند کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی با سرعت آهسته‌ای انجام و یا در محدوده بالایی متوقف می‌شد، اما اکنون این موضوع تکرار نشده و ریزش قیمت دلار در بازار غیررسمی همچنان ادامه دار است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز ، بازار غیررسمی ارز ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9j

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟