Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر رعایت مقررات اصولی در حوزه پسماند استان، گفت: رفع معضل زباله مازندران با کمک سازمان‌های مردم نهاد میسر است. ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی رازجویان امروز در نشست هم اندیشی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی اظهار داشت: هدف از تشکیل این نشست استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سمن‌ها در بهبود اثرگذاری وضعیت پسماند استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سمن‌ها به‌عنوان نهادی تسهیل‌گیر چشم بینای دستگاه‌های اجرایی متولی نقش کلیدی ایفا می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود با برگزاری مداوم این نشست‌ها بصورت مرتب شاهد خروجی مناسب و عملیاتی شدن موضوعات مرتبط در این راستا جهت ابلاغ به دستگاه‌ها اعم از فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در راستای قانون پسماند باشیم.

رازجویان گفت: نگاه توسعه محور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطوح استانی و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از موضوعات کاربردی در حفظ محیط زیست بوده و سمن‌های محیط زیستی باید در تفکیک زباله از مبدا نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد:  فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و تفکیک زباله از مبدا باید مورد توجه سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان یکی از ارکان اصلی در حوزه فعالیت‌ها و اقدامات محیط زیستی باشد.

روزانه 700 تن زباله در شهر قم تولید می‌شودتجمع مردمی مقابل استانداری سمنان در اعتراض به دفن مجدد زباله در شمال مهدی‌شهر+تصویرشیرابه‌های سمی زباله محمودآباد تهدیدی بر آبزیان خزر؛ بی‌توجهی مسئولان در یک معضل ملی

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه کاهش زباله در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی منجر به افزایش امید به زندگی خواهد شد، افزود: فعال شدن سمن‌ها در شهرهای استان مورد تاکید استاندار بوده و در حوزه اقتصادی زمانی موفق می‌شویم که عمده فعالیت‌ها را به بخش خصوصی و سمن‌های مردم نهاد واگذار کنیم.

وی یادآور شد: سمن‌ها با توجه به نگاه بیرونی بازوان توانمندتری می‌توانند برای دولت‌ها باشند و رقم زدن اقدامات موثر اجتماعی باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مردم سازمان‌های مردم نهاد باشد.

رازجویان گفت: روستاهای بدون زباله باید مورد توجه سمن‌های مردمی در بخش محیط زیستی قرار گیرد و حداقل رساندن زباله جدی گرفتن تفکیک زباله افزایش بازیافت زباله‌ها باید از جمله راهبردهای مهم در حوزه محیط زیست باشد.

وی بیان کرد: تسهیل‌گری در حوزه پسماند با رویکرد بهره‌گیری از توان متخصصان باید در حوزه برنامه‌های اجرایی مشترک سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41358/P/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود