Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دستگاه قضا وظیفه دارد جلوی فساد را بگیرد و کسی برای قضاوت انتخاب می‌شود که روحیه فساد ستیزی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عصر امروز با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، امام جمعه، فرمانده انتظامی، دادستان و دیگر مسئولان میاندورود مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری میاندورود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضا از نگاه تعالیم الهی ما جایگاه بسیار والایی دارد، اظهار کرد: خداوند قضاوت و حکومت را در درجه اول برای خود می‌داند و او است که میان حق و باطل به درستی تمیز و جدا می‌کند و در روی زمین این وظیفه را برعهده پیامبران سپس ائمه سپرده است.

اکبری بیان کرد: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امام(ره) و رهبر انقلاب، حکومت اسلامی مستقر است و با عزت و سربلندی در پیش است و منسب قضاوت از شون ولی فقیه شمرده شده است.



وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی خدمت به مردم عبادت است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا وظیفه دارد جلوی فساد را بگیرد و کسی برای قضاوت انتخاب می‌شود که روحیه فساد ستیزی دارد.

اکبری یکی از وظایف رئیس دادگستری را نظارت بر مجموعه خود بیان کرد و گفت: دادستانی میاندورود در پیگیری حقوق عامه مردم در سطح استان پیشگام است.

وی با بیان اینکه از قضات شجاع، قاطع و سالم و دردآشنا و پیگیر امور مردم حمایت جدی می‌کنیم، افزود: با کارکنان خاطی و فاسد در مجموعه خود با قاطعیت عمل می‌کنیم.



اکبری به معضل زباله در منطقه اشاره کرد و گفت: بهداشت مردم منطقه در خطر است و برای حل آن از سوی مسئولان قول‌های زیادی داده شد اما اقدامی انجام نشده است.

وی یکی از دلایل مسئولان برای برطرف نشدن معضل زباله را نداشتن اعتبار بیان کرد و خطاب به مسئولان اظهار کرد: بجای نصب بنر در میدان‌ها و خیابان‌ها برای یک معارفه، به‌دنبال حل مشکل اساسی مردم باشید.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: شهدا از ما انتظار دارند راه آنها را در مقام عمل ادامه دهیم، شهدا از ما حفظ دین، استقلال و کشور و خدمت به مردم را می‌خواهند.

وی بیان کرد: دستگاه قضا از باب وظیفه به مسائل فساد انگیز با کمک دستگاه‌های نظامی و انتظامی با قاطعیت برخورد می‌کند و امیدواریم در استان شاهد کمترین فساد در بین مسئولان و دستگاه‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران وظیفه مهم دستگاه قضا را رسیدگی به پرونده‌ها دانست و گفت: دادستان و مسئولان پشت میز ننشینند و پای کار و در میدان باشند.



حجت الاسلام رضا محمدنسب امام جمعه میاندورود نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران این مسئولیت امانت است که به ما سپرده شده و تلاش کنیم امانت‌دار خوبی باشیم، اظهار کرد: هر مسئولی تقوا داشته باشد این عناوین چندان مهم نیست.

محمدنسب بهترین لباس را لباس تقوا دانست و گفت: مسئولی موفق است که در کنار مسئولیتش تقوا داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشتگاه قضا باید پناهگاه ستم‌دیدگان و مظلومان باشد، خاطرنشان کرد: میاندورود اولین شهرستانی بود که یک شعبه مجزا برای حمایت از آمرین به معروف و نهی از منکر تشکیل داد.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش‌های چند ساله حجت الاسلام علی آقاجانی، قاسم نبی‌زاده کبریا به‌عنوان رئیس جدید دادگستری میاندورود معارفه شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان گفت: مشکلات کشور زیر سر اشخاص فاسد بوده و مسئولان باید مراقب باشند که آلوده به فساد نباشند تا بتوانند با انواع فساد در عرصه‌های مختلف مقابله کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی با توصیه بر کسب تقوا گفت: حکومت جهانی امام زمان(عج) براساس تقواست و همه جهان را بر محور تقوا متحد می‌کند، بنابراین باید در کسب فضیلت‌ها تا ظهور حضرت حجت(عج)کوشا باشیم.

عضو خبرگان رهبری مازندران بیان کرد: 48 هزار شهید متعلق به ارتش بوده و 112 هزار جانباز و آزاده دارند که یاد و خاطره شهدای ارتش را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه گفت: در روز ملی خلیج فارس هستیم و باید گفت تلاش دشمنان برای تغییر نام خلیج فارس به جایی نمی‌رسد. 

مسئولان گزارش‌های فساد را ارائه دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مشکلات کشور زیر سر اشخاص فاسد بوده و مسئولان باید مراقب باشند که آلوده به فساد نباشند تا بتوانند با انواع فساد در عرصه‌های مختلف مقابله کنند.

آیت الله لائینی همچنین تصریح کرد: گزارشات فساد را از مسئولان مربوطه می‌خواهیم و امیدواریم در این دولت سیزدهم در فسادستیزی اقدامات مناسب انجام شود.

وی به سال جهش تولید با مشارکت مردم با اولویت توجه به قشر کارگران و تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل خانگی باید مورد توجه قرار گیرد و کارگران اعم از زن و مرد که برای رفاه و خدمت کار می‌کنند باید مورد تکریم قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه ساری در ادامه تصریح کرد: سالروز شهادت شهید آیت الله مطهری و روز معلم را در پیش داریم که روز معلم و استاد بوده فرصتی است تا از جامعه فرهنگیان استان قدردانی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تربیت نیروی انسانی اقدامی ارزشمند است بیان کرد: کرسی معلمی باید از شایستگی خاص برخوردار باشد و هر فردی لیاقت این کرسی را ندارد و باید در جذب معلمان و تربیت گران دقت کرد.

 آیت الله لائینی ضمن گرامیداشت یاد آیت الله شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: در تاریخ آندلس که چند قرن در قلمرو اسلامی قرار داشت و افتخارآفرینی دانشمندان را شاهد بودیم؛ ایمان عامل فتح آن بود اما بی ایمانی آن را نابود کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه استاندار مازندران دارای سوابق در حوزه گردشگری است از استاندار خواست در حوزه پیشرفت‌های مازندران تلاش کند.

آیت الله لائینی به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه نیز اشاره کرد و با بیان اینکه عملیات وعده صادق دنیا را از بعد علمی و فنی و عبور از لایه‌های پدافندی مبهوت کرده است بیان کرد:  اینکه ایران اراده و عزم کرده است به مرکز صهیونیستی حمله کند و انتقام بگیرد در جایی که کسی جرات حمله به اسرائیل را نداشت این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده بوده و دنیا فهمید ابهت اسرائیل پوشالی است و می‌توان با اسرائیل و اربابان اسرائیل مبارزه کرد.

در پایان نماز جمعه راهپیمایی با هدف حمایت از مردم مظلوم و بی پناه غزه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد