Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهرام قاسمی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور فرانسه در راستای پیشنهاد طرح «ائتلاف امید» توسط رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در حساب توئیتر سفارت ایران در فرانسه اضافه کرد: ائتلاف امید و ابتکار صلح هرمز تاکیدی دوباره بر اراده ایرانیان در جهت تحکیم صلح، استقرار امنیت و توسعه اقتصادی پایدار برای تمامی مردم منطقه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابتکار می‌تواند آغازی نوین در مسیر گفتگو‌های صادقانه و ثمر بخش برای رفع سوء تفاهمات و کاهش تنش‌های تحمیلی و القاء شده از خارج به منطقه باشد.

پیش از این محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست «همکاری ملل متحد با سازمان‌های منطقه‌ای» که در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، خاطرنشان کرد: آقای روحانی در سخنانش ابتکار صلح هرمز (امید) را مطرح و از همه کشور‌های منطقه دعوت کرد تا در این ابتکار حضور یابند.

ظریف درباره اهداف ابتکار صلح هرمز گفت: ارتقای همبستگی، تفاهم متقابل و روابط صلح آمیز و دوستانه و همکاری بین کشور‌های منطقه برای حصول اطمینان از تمامیت ارضی و استقلال سیاسی و همین طور همکاری در ریشه کن کردن تروریسم، افراط گرایی و تنش‌های فرقه‌ای، و حصول اطمینان از امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و جریان آزاد نفت از جمله اهداف این ابتکار است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بهرام قاسمی محمدجواد ظریف طرح ابتکار صلح هرمز سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است

علیرضا حقیقیان سفیر کشورمان در تاجیکستان اعلام کرد که امنیت در منطقه آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حقیقیان امروز سه شنبه با حضور در آکادمی مدیریت دولتی ریاست جمهوری تاجیکستان در نشست مرکز دوستی و همکاری سازمان همکاری شانگهای با حضور مقامات وزرات امور خارجه و سفرای کشورهای عضو و ناظر سازمان مذکور شرکت نمود.

وی در سخنرانی خود در این نشست که به موضوع «آسیای مرکزی – هسته سازمان همکاری شانگهای فضای صلح و رفاه مشترک» اختصاص داشت، با اشاره به اینکه آسیای مرکزی از نظر ژئوپلیتیکی، در تقاطع تمدن‌ها و قاره‌ها قرار دارد، اظهار داشت: از نظر سیاسی، ثبات و امنیت در آسیای مرکزی بسیار حائز اهمیت است.

این دیپلمات کشورمان خاطر نشان کرد: این منطقه از نظر اقتصادی، از ظرفیت‌های زیادی از جمله منابع طبیعی نفت و گاز و مواد معدنی برخوردار است و به عنوان هسته اصلی سازمان همکاری شانگهای بوده و برای صلح و رفاه مشترک در جهانی به هم پیوسته عمل می‌کند.

سفیر ایران در دوشنبه اضافه کرد: از طریق همکاری‌های ژئوپلیتیکی، گفتگوهای سیاسی، توسعه اقتصادی، ابتکارات حمل و نقل و ترانزیت، همکاری انرژی و تبادل فرهنگی، منطقه می‌تواند مسیری را به سوی آینده‌ای روشن برای مردم خود و جهان به طور کلی ترسیم کند.

تسلیت سفیر ایران در تاجیکستان به ملت روسیه

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • سفیر ایران در دوشنبه: امنیت در آسیای مرکزی حائز اهمیت است
  • کنعانی: کلید امنیت منطقه توقف جنگ در غزه است
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • فیلم/ ابتکار دانشجوی آمریکایی برای حمایت از فلسطین