Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۴۵۰۰ خودرو در سال جاری به جرم کشف حجاب و ایجاد آلودگی­‌های صوتی و مزاحمت برای نوامیس توسط نیروی انتظامی توقیف شده‌­اند. ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی بعد از ظهر امروز در همایش یاوران معروف در اصفهان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر طبق آیات و روایات در همه زمان­‌ها در دین مبین اسلام مورد تاکید و توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را گرامی می­‌داریم. در سراسر این هشت سال دفاع از مرزهای میهن می‌­توان غرور و افتخار را مشاهده کرد. سربازان میهن در طول جنگ تنها با نیروهای بعثی عراق درگیر نبوده‌­اند بلکه با چندین کشور که از ابتدا تا کنون مخالف نظام جمهوری اسلامی بوده‌­اند در حال نبرد بودند و اجازه ندادند ذره‌­ای از خاک میهن از کشور جدا شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ به میهن از طریق جنگ نرم و رسانه‌­ای گفت: دشمن پس از اینکه متوجه شد نمی­‌تواند از طریق جنگ فیزیکی به سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی دست پیدا کند رو به جنگ نرم آورد که خطری چندین برابر جدی­‌تر برای ملت ایران است. اما همانطور که نتوانستند در طول هشت سال دفاع مقدس خدشه‌­ای بر حکومت اسلامی وارد کنند، این بار هم با هوشیاری مردم قادر نخواهند بود که آسیبی به کشور و امنیت آن وارد کنند.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در پی تقویت نقش مردم در امنیت کشور است. اعتقادمان بر این است هر چقدر امنیت توسط مردم مورد توجه و تقویت قرار گیرد به همان میزان هم از جامعه صیانت می‌­شود. مردم مهم­‌ترین کنشگران و مسئولان در حفظ نظم عمومی کشور هستند.

معصوم بیگی با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی حفظ نظم اجتماعی وجود آرامش و امنیت اخلاقی است، گفت: امنیت مفاهیم بسیار گسترده‌­ای دارد و یکی از مهمترین آنها امنیت اخلاقی و روانی جامعه است و مهمترین وسیله برای برخود با قانون شکنان در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر است. این فریضه الهی از لحاظ عقلی، شرعی، قانونی و عرفی دارای امتیازات ممتاز است که کمتر موردی را می­‌توانیم در جامعه بیابیم که همه این امتیازات را دارا باشد. این نکته را باید همیشه در خاطرمان داشته باشیم که اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر را همواره در ذهن خود داشته باشند و خود را مسئول سرنوشت همه مسلمانان بدانند هیچ­‌گاه جامعه به انحراف کشیده نمی­‌شود.

3500 خودرو به دلیل هنجارشکنی در اصفهان توقیف شداستاندار بوشهر: خودروهای توقیفی حامل مواد مخدر مصادره شودفرمانده انتظامی کردستان: پلیس اجازه هنجارشکنی را به مخلان نظم و امنیت در کردستان نمی‌دهد

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل هشتم به صراحت بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید می­‌کند. در حالی‌که قانون اساسی کشور همه موارد را در بر نمی­‌گیرد و بسیاری از آنها در زمره هنجارهای اجتماعی شمرده می‌شود اما امر به معروف و نهی از منکر به قدری برای سلامت جامعه مهم است که اصل جداگانه‌ای برای آن در قانون اساسی گمارده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دشمنان در حال عادی سازی ناهنجاری‌های اجتماعی است، افزود: از مهمترین استراتژی‌­های دشمن عادی سازی و تقدس سازی از ناهنجاری­‌هایی است که هر کدام از آنها برای جامعه اسلامی ما خطرناک است. این راهکار دشمن بسیار کند و آهسته به جلو می‌­رود به طوری که مردم رفته رفته باورمی­‌کنند این ناهنجاری‌ها که در جامعه باب شده امری عادی و طبیعی است.

وی اضافه کرد: ما وقتی هنجارشکنان را دستگیر و با آنها صحبت می­‌کنیم متاسفانه متوجه می­‌شویم این فرایند عادی سازی در او انجام شده و به مراحل خطرناک خود رسیده است. ملت مسلمان ایران باید مراقب عادی سازی­‌های دشمن به خصوص در امر حجاب و عفاف باشد. در این زمینه هم ابتدا ما با موارد ریز و کوچکی برخورد می­‌کردیم که عملا خطری برای جامعه ایجاد نمی­‌کرد اما اکنون شاهد کشف حجاب در معابر عمومی هستیم.

معصوم بیگی گفت: مهمترین ابزار این روند عادی سازی دشمنان فضای مجازی است. ما باید این فضا را به طور دقیق بشناسیم ومدیریت کنیم تا از وقوع خطرات احتمالی آن پیشگیری کنیم. البته در فضای مجازی فرصت هم هست اما تهدیدهای آن می‌­تواند جامعه مارا از هم بپاشاند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها می‌توان نفوذ دشمن در زمینه عفاف و حجاب را مشاهده کرد. بالغ بر 4500 خودرو در سال جاری به جرم کشف حجاب و ایجاد آلودگی­‌های صوتی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس توسط نیروی انتظامی توقیف شده‌­اند.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان

سرهنگ حسین بساطی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی پاسگاه رامشه حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان اصفهان به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و در نتیجه مقدار ۵ تن گردو و ۲ تن لیموعمانی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این رابطه راننده متخلف خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6095042

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با خودرو‌های هنجارشکن در میاندوآب
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس