Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:05:37 GMT

طوفان در راه تهران

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۱۶۹۸

طوفان در راه تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که طی صبح امروز (۴ مهر) با افزایش تردد خودروها و حاکمیت جو آرام، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود و وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و افزایش سرعت باد، پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود نسبی کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین وزش باد شدید در برخی ساعات امروز (۴ مهر) گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد را به دنبال دارد و انتظار می‌رود که در این نواحی شاهد کاهش کیفیت هوا و برقراری جو غبار آلود باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش میزان ناپایداری جوی طی امشب همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در بعضی مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات فردا (۵ مهر)، افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در طول روز با تابش خورشید و افزایش دما احتمال شکل‌گیری آلاینده ازن و افزایش غلظت آن در ساعات بعد ازظهر وجود دارد ولی با توجه به شرایط جوی از حد مجاز فراتر نمی‌رود.

در اواخر وقت فردا نیز با افزایش حجم ترافیک غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا می‌کند و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۴ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۶ همچنان در شرایط سالم است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت رشد شاخص گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۶۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۹ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6098877

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • افزایش تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است