Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@13:08:52 GMT

تولید سوزن ریلی، صد در صد داخلی شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۳۷۹۵

به گزارش اکوفارس، سعید رسولی مدیر عامل راه آهن کشور  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حمایت وزارت راه و شهرسازی از تولید سوزن ریلی توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: امسال در نمایشگاه صنعت ریلی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل کارگروه مشترکی میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وزارت صمت برای حمایت از تولید داخل تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اعتقاد و وظیفه‌ی ملی ما این است که از تولید داخلی حمایت کنیم و این موضوع کاملا عقلی است و نیاز به بررسی ندارد؛ بنابر این برای حمایت از تولید داخلی برای حوزه حمل و نقل ریلی کار گروهی یکشنبه هر هفته  تشکیل می‌شود و تمام ظرفیت های تولید در بخش‌های مختلف در حوزه‌های ریلی را رصد و هر کجا که نیاز به حمایت باشد، مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نظر ما این است که هرجا لازم به اعمال قانون و استفاده از ابزار‌های قانونی برای مکلف کردن شرکت‌های حمل و نقل دولتی و غیر دولتی برای استفاده از تولید داخل باشد، باید اقدامات صورت بگیرد و راه آهن کشور آمادگی این را دارد که از  تولید سوزن ریلی حمایت کند.

رسولی بیان کرد: یکی از دستاوردهای نمایشگاه ریلی کشور  قطعه سازی سوزن ریلی در داخل کشور بود که رونمایی شد. قطعا هرکس دیگری قطعه‌ای در حوزه حمل و نقل ریلی تولید کند ما استقبال و انعقاد قرار داد خواهیم کرد به شرط آن که  بتواند استاندارد‌های فنی  را کسب کند.

او اضافه کرد: مهندسان داخلی  توانستند به نتایج مثبتی در طراحی تکه مرکزی سوزن دست یابند و هم اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم که صد در صد سوزن‌های ریلی تولید داخل است.

مدیر عامل راه آهن کشور گفت: اگر در این رابطه شخصی تولیدی در بخش ریلی دارد می‌تواند با مراجعه به کارگروهی که در راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این موضوعات مستقرر شده مراجعه کند  تا بررسی ها و حمایت های لازم در خصوص طرح وی صورت بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین

ناصر سودانی کارشناس انرژی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره معضل ناترازی بنزین در کشور گفت: کشور ما از ابتدا در موضوع بنزین وابستگی قابل توجهی را به خارج داشته است و جز در مقاطع کوتاهی نتوانسته به خودکفایی بایسته ای برسد.

وی ادامه داد: عمده ترین دلیل ناترازی بنزین در کشور بالا بودن مصرف این فرآورده سوختی است و هم عدم تعادل بین تولید و مصرف باعث شده که با ناترازی بنزین در کشور مواجه شویم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: عمده ترین تلاشی که باید در کشور صورت بگیرد کاهش مصرف و افزایش تولید است به نحوی که تولید بنزین از مصرف آن بیشتر باشد.

سودانی افزود: کاهش مصرف بنزین به عوامل متعددی وابسته است، ابتدا اینکه باید استاندارد خودروهای تولید داخل را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم که متاسفانه تا این استانداردها فاصله قابل توجهی داریم.

این کارشناس انرژی توضیح داد: موضوع دیگر که باعث مصرف بالای بنزین شده تردد ماشین های تک نفره است، این تردد های نامتعارف تقریباً در کشور ما خیلی زیاد است و از سوی دیگر جاده ها و خیابان های ما هم شرایط مطلوبی را ندارد و همین امر بر افزایش مصرف بنزین تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما نتوانسته ایم که سبد سوختی را متنوع کنیم و جایگزینی را برای بنزین در نظر بگیریم. باید برای کاهش مصرف بنزین از گاز و برق و سایر سوخت های فسیلی هم استفاده می کردیم تا مصرف بنزین در کشور و تقاضا برای آن کاهش پیدا کند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: متاسفانه تولیدات خودروسازان ما به سمت خودروهای هیبریدی و با سوخت های سبز پیش نرفته است. با وجود گشایش پالایشگاه خلیج فارس هنوز نتوانسته ایم پا به پای مصرف تولید را افزایش دهیم و این امر باعث شده که به واردات بنزین تن دهیم.

سودانی گفت: البته سیاست های دیگری وجود دارد که عمده این سیاست ها به مصرف کننده آسیب می رساند و اگر سیاست گذاران مجموعه تولید و مصرف بنزین یعنی وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و صنعت و معدن یک قرارگاه واحدی را تشکیل دهند و راهکارهای علمی و به روز را با استفاده از تجارت جهانی و همین طور متخصصان داخلی و خبرگان و نخبگان برای متنوع کردن سبد سوخت خودروهای داخلی استفاده کنند.

این کارشناس انرژی توضیح داد: باید از توان نخبگان موجود در کشور برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده کنیم و اقدام به پروراندن این اندیشه ها و ایده های جوانان کشورمان کنیم. البته باید به این نکته توجه کنیم که بنزین خودش مافیایی است که همواره سعی کرده به واردات این فرآورده سوختی دامن بزند تا خودشان به نان و نوایی برسند.

کد خبر 6093837 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی