Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه دیلی استار، «اسد الزمان خان» گفت: به دنبال حمله نظامی ارتش میانمار و آغاز سرکوب های داخلی در این کشور، روند هجوم پناهندگان روهینگیایی به بنگلادش از آگوست (شهریور) سال 2017 به شدت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد، ما برای جلوگیری از هجوم بیشتر و حفاظت از امنیت دیگر مهاجران در اطراف کمپ های مهاجران سیم خاردار نصب خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور بنگلادش این سخنان را پس از دیدار با سفیر آمریکا در بنگلادش و یک نماینده از اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران اظهار کرد.

از آگوست سال 2017 تا کنون بیش از یک میلیون مهاجر روهینگیا به علت سرکوب‌های داخلی از ایالت راخین میانمار فرار کرده و به بنگلادش پناه برده اند.

دولت بنگلادش در ماه گذشته در دومین سالگرد هجوم مهاجرین روهینگیایی به این کشور، دسترسی آنان به شبکه مخابراتی و ارتباطی از جمله اینترنت را قطع کرد.

بنگلادش و میانمار در ۲۵ ماه نوامبر ۲۰۱۷( ۴ آذر ۱۳۹۶) توافق نامه‌ای برای بازگشت پناهجویان روهینگیا به خانه های خود امضا کردند. بر اساس این توافق روند بازگشت مسلمانان روهینگیا به تدریج انجام خواهد شد درحالی که دو کشور باید امنیت، سلامت و کرامت آنها را تامین کنند.

اما این توافق به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب از سوی دولت میانمار اجرایی نشده است.

دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آنها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی مواجه هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار روهینگیا بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، در یکی از مهیج‌ترین مسابقات فصل فوتبال ایران سبزپوشان اراکی در  ورزشگاه امام خمینی برابر پرسپولیس قرار گرفتند و در پایان پس از اینکه تابلوی ورزشگاه نتیجه 4 بر 4 را نشان می‌داد، در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم سرحال اوسمار ویرای برزیلی شدند.
این پیروزی آلومینیوم را به جمع 8 تیم برتر جام حذفی در فصل جاری رساند و سبب شد تا مجتبی حسینی بیشتر از گذشته جای خود را در قلب اراکی‌ها و هواداران تیفوسی آلومینیوم باز کند.

مصاف پرسپولیس و آلومینیوم حواشی پرشماری داشت، ولی یکی از نادرترین حواشی این مسابقه حضور لیدرهای باشگاه در رختکن تیم و شعرخوانی و تمجید از مجتبی حسینی بود که شبی رویایی را برای آنها رقم زد.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله