Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:05:29 GMT

مردمی بودن یکی از شاخصه های هنر انقلابی است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۴۱۹۲

مردمی بودن یکی از شاخصه های هنر انقلابی است

حجت الاسلام زارعیان با اشاره به اینکه باید اهمیت وجود کانون های مساجد را در زمان حاضر درک کنیم، گفت:مردمی و همه فهم بودن در کنار داشتن کیفیت تبلیغاتی مشخصه هنرهای انقلاب های بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «مسعود زارعیان» عصر(۴ مهر) در اردوی آموزشی مدیران نخبه و موثر کانون های مساجد خراسان رضوی که در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه باید اهمیت وجود کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در زمان حاضر درک کنیم، گفت:اگر در هنر انقلاب توانستیم بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی که مضامین و مفاهیم منحرف در آن وجود دارد مرزبندی کنیم در مسیر هنر انقلاب حرک کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو انجمن مستند سازان سینمای ایران با تاکید بر اینکه هنر انقلابی به تعبیر امام(ره) همان دمیدن روح در کالبد انسان است، اظهارداشت:وقتی انقلاب شکل گرفت هنرهای مردمی علیه ظلم و فضای موجود کنش گری کرد تا فضا را برای رسیدن به وضعیت مطلوب فراهم کند.

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدا که فرم هنری وارد آثار انقلاب شد فضای غربی داشت اما برخی هنرجویان دانشگاه هنر تهران علیه این موضوع اقدام کردند، ادامه داد:مردمی و همه فهم بودن در کنار داشتن کیفیت تبلیغاتی مشخصه هنرهای انقلاب های بزرگ است.

 

حجت الاسلام زارعیان با بیان اینکه یک تفاوت عمده با هنرمندان انقلابی دنیا داشتیم و آن هم نداشتن اصول ثابتی بود که آنها بر اساس آن حرکت کرده بودند، افزود:هنر انقلاب اسلامی از زمان شکل گیری انقلاب شکوفا شد اما برخی از آثاری که در ابتدای انقلاب تولید شد دیگر با همان کیفیت تولید نمی شود.

 

عضو انجمن مستند سازان سینمای ایران با بیان اینکه هنر انقلاب از زمان شکل گیری تا کنون رشد کرده و گسترده تر شده است، اظهارداشت:منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی از دیگر ویژگیهای هنر انقلابی است، باید دانش خود را برای تولید آثار هنری افزایش بدهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید عالمانه به حوزه سینما بپردازیم، گفت:با سینما می توان حرفه های جامعه را بیان کرد چون سینما دارای اهمیت فراوانی است اما پرداختن به سینما فقط فیلم پخش کردن نیست بلکه باید مسیر فراگیری علم سینما را برای خودمان فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام زارعیان با اشاره به اینکه کانون های مساجد می توانند تولید کننده فیلم مستند یا نمایشی باشند، گفت:باید از سینما برای رسیدن به اهداف فرهنگی استفاده کنیم آن هم با تهیه و تولید فیلم، برای تولید فیلم باید انگیزه ایجاد کنیم، کتب سینمایی را مطالعه کرده و نقدهای خوب دیگر فیلم ها را بخوانیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد هفته دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خبرگزاری شبستان اربعین حسینی دفاع مقدس استان بوشهر سبک زندگی اسلامی هرمزگان هنر انقلابی اردوی آموزشی خراسان رضوی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است

مریم جلالی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان اقلید با اشاره به نام‌گذار‌ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند.

او گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان (عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم، اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

او با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام اشاره و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویداد‌هایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

او یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی است که درشهر دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویداد‌ها به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است