Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیشه‌ای که در حال حاضر در بسیاری از تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد متعلق به خانواده اکسید شیشه (گلس اکساید) است که در آن اتم‌های سیلیکون معمولا به چهار اتم اکسیژن متصل می‌شوند. این نوع آرایش پیوند، شبکه‌ای شیشه‌ای سفت و سخت ایجاد می‌کند که اجازه نمی‌دهد مانند پلاستیک تغییر شکل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، هنگامی که فشار قابل توجهی از خارج بر بدنه اعمال می‌شود، مانند زمانی که موبایل به روی سطح سخت می‌افتد، شیشه آن می‌شکند.

بیشتر بدانید: تبدیل تلفن هوشمند به میکروسکوپ فلوئورسنت

اما محققان موسسه پلی تکنیک رنسلیر به تازگی از طریق شبیه سازی‌های مولکولی دریافتند که ماده‌ای به نام سیلیکاگلس که با فشرده سازی نانوذرات سیلیکا در کنار هم ساخته می‌شود، می‌تواند تا ۱۰۰ درصد کشیده شود، بدون اینکه بشکند.

آن‌ها همچنین دریافتند افزایش شکل پذیری سیلیکاگلس هنگامی ایجاد می‌شود که سیلیکون به جای چهار اتم اکسیژن با ۵ اتم پیوند برقرار کند که در این صورت قادر است هرفشاری را تحمل کند.

به گفنه این محققان فشرده سازی در واقع ساختار ماده را تغییر می‌دهد و این افزایش قابلیت انعطاف پذیری، باعث می‌شود تا شیشه مقاومت بیشتری را در برابر فشار بیشتر داشته باشد. فراتر از تلفن‌های همراه، این یافته قابلیت کاربرد در موارد بیشماری را دارد. در حقیقت این شیشه به اندازه فولاد سخت است، بنابراین می‌تواند جایگزین فولاد شود.

یانمینگ ژانگ، دانشجوی فارغ التحصیل در گروه علوم و مهندسی مواد این دانشگاه، نویسنده اول این مقاله است و این کار با همکاری لیپینگ هوانگ، استاد علوم و مهندسی مواد انجام شد.

یافته‌های این محققان به تازگی در مجله Nano Lett منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • فیلم اعترافات موبایل‌ قاپ‌های موتورسوار در اتوبان امام علی(ع)
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد