Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات دیگری را درباره احتمال نقض قانون ضد تراست (آنتی‌تراست) از سوی فیسبوک آغاز می‌کند. تاریخ انتشار: 04:00 - 05 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۰۴۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ منابع آگاه گزارش دادند که وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات جدیدی را درباره فیسبوک آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهارمین تحقیقات ضد تراست (آنتی‌تراست) است که درباره این شبکه اجتماعی انجام می‌شود.

تحقیقات ضد تراست وزارت دادگستری آمریکا با هدف مشخص شدن این موضوع انجام می‌شود که عملکرد فیسبوک جنبه ضد رقابتی نداشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، تحقیقات دیگری نیز از سوی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، گروهی از دادستان‌های کل به ریاست دادستان کل نیوریورک و کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره فیسبوک در حال انجام است.

طی سال‌های اخیر ابرشرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند آمازون، گوگل، اپل و الفبت مورد تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با موضوعاتی مانند نقض حریم خصوصی قرار گرفته‌اند.

فیسبوک علاوه بر این، هدف تحقیقات دیگری برای مشخص شدن این موضوع است که چگونه پلت‌فرم‌های این شبکه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این فیسبوک در سال ۲۰۱۶ به صورت غیرقانونی اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر را در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده که این اقدام نقض توافق ۲۰۱۲ این شرکت با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا به شمار می‌رود.

در پی این اقدام، مرکز تجارت فدرال آمریکا مبلغ ۵ میلیارد دلار را به عنوان وجه‌المصالحه تعیین و فیسبوک را ملزم به پرداخت این جریمه کرد.

موضوع نقض حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص فیسبوک طی سال‌های اخیر همواره مطرح بوده و تاکنون گزارش‌های متعددی مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران و یا سوء استفاده از اطلاعات آنها به وسیله شکایت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیسبوک حریم خصوصی کاربران نقض حریم خصوصی کاربران وزارت دادگستری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضایی پس از شش سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی تشکیل گردید و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج گردید، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران گردید.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی در روزجاری تحویل مالکین و سهامداران شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است