Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@06:04:32 GMT

چرا اسناد کرسنت منتشر نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۴۵۷۲

چرا اسناد کرسنت منتشر نمی‌شود؟

هفته گذشته بحث استیضاح وزیر نفت بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم و عضو اصولگرای هیات رییسه مجلس از به جریان افتادن مجدد طرح استیضاح بیژن نامدار زنگنه خبر داده و گفته که علت طرح مجدد این استیضاح آن است که در جریان رسیدگی به این استیضاح در نیمه نخست مردادماه امسال، وزیر نفت به نمایندگان متقاضی استیضاح وعده‌هایی داده بود که حالا محقق نشده و در نتیجه نمایندگان بار دیگر طرح استیضاح را از بایگانی خارج کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرداد ماه،‌ بحث کرسنت و داستان دنباله دار این قرارداد هدف استیضاح وزیر نفت عنوان شده بود. در واقع برخی نمایندگان بیژن زنگنه را متهم می‌کنند که چرا اسناد مربوط به این قرارداد را منتشر نمی‌کند.

شجاع‌الدین بازرگانی، معاون پارلمانی وزیر نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در پاسخ به این سوال گفته که همانگونه که از نامش نیز مشخص است، ‌اسناد را معمولا نمی‌توان منتشر کرد.

وی تاکید کرد که پرونده کرسنت هنوز در مرحله دعوا در دادگاه قرار دارد و منطقی نیست که اسناد را در زمان جریان دعوا منتشر کنیم.

پرونده کرسنت که مربوط به جمع‌آوری و فروش گازهای همراه نفت میدان سلمان می‌شود، ‌چند سالی است پای ثابت فشار بر بیژن زنگنه به شمار می‌آید و این در حالی است که قرارداد کرسنت بعد از آنکه در دولت محمود احمدی نژاد متوقف شد،‌ از طرف اماراتی‌ها به دادگاه برده شد و آنها به دلیل فقدان اجرا، تقاضای غرامت کردند.

با این حال بیژن زنگنه به عنوان متهم این پرونده معرفی می‌شود و هر گاه که مخالفان وی می‌خواهند از اهرم فشار استفاده کنند،‌ موضوع کرسنت را برای چندمین بار مطرح می‌کنند.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه کرسنت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم