Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نشست، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: دانش‌آموز محوری و واگذاری امور و فعالیت‌های تشکیلاتی باید بیشتر در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

حسن میرشریف افزود: پیگیری برای تحقق بیانه گام دوم انقلاب ، برگزاری هیات انصارالمهدی (عج) ، برگزاری همکلاسی آسمانی و طرح‌های فرهنگی از جمله محور فعالیت سال ۱۳۹۸ این تشکل دانش‌آموزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای بزرگداشت یوم‌الله  ۱۳ آبان (روز دانش آموز )  و چهلمین سالگرد تشکیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید پیگیری شود.

میرشریف با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای دانش‌آموز، بر پیروی از راه آنان تاکید کرد. 

وی با قدردانی از زحمات کادر اتحادیه، به تشریح برنامه‌ها تا پایان آذرماه سال‌جاری پرداخت و افزود: مهمترین برنامه پیش‌روی ، گرامیداشت چهل سالگی تاسیس این تشکل است .

ارائه نقطه نظرات مسئوالان شهرستان‌ها و مربیان  ، آموزش ، بیان تجربیات موفق اتحادیه شهرستان‌ها و بیان مباحثی در راستای توانمندسازی اتحادیه شهرستان‌ها  از دیگر برنامه‌های این نشست بود. 

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله مجموعه های فرهنگی دانش‌آموزی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

هم‌اکنون۱۰ هزار دانش‌آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس هستند.

28 شهریورماه گذشته علیرضا مصباح فر، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی۹۹- ۹۸ نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد رشد دارد تعداد آنها را ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ نفر ذکر کرد.

 سال تحصیلی گذشته ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ نفر در هزار و 920 واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل بودند که امسال‌ تعداد آنها ۱۶ هزار و ۵۵۱ نفر بیشتر است.

 این تعداد دانش‌آموز همزمان با اول مهرماه 98 در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس و در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی مستقل و ضمیمه سال تحصیلی را آغاز کردند.

۷۵۳۶/ 2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مهریز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان خبر داد.

اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان در این استان در دوره متوسطه دوم بیشتر از دوره‌های دیگر است. ترک تحصیل در دوره متوسطه اول نیز بیشتر از دوره ابتدایی است. در واقع، در دوره گذر از ششم به هفتم و نهم به دهم ترک تحصیل بیشتر است.

وی ادامه داد: در این استان ۲۴ هزار و ۲۳۴ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیلند که ۱۵ درصد آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند. همچنین حدود ۴۰۰۰ نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در این استان ترک تحصیل می‌کنند.

اکبری بیان کرد: ۶۵ درصد افرادی که در این دوره ترک تحصیل می‌کنند دانش‌آموز پسر و ۳۵ درصد دخترند. ازدواج دانش‌آموزان دختر و مشغول به کار شدن دانش‌آموزان پسر از جمله مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم است.

۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی تعیین تکلیف شدند

عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان تعیین تکلیف شدند.

وی اظهار کرد: در سامانه شهید محمودوند ۱۳۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در این استان ابلاغ شد که با پیگیری‌های انجام‌شده ۱۱۱۱ دانش‌آموز تعیین تکلیف شدند و ۲۰۰ دانش‌آموز هنوز باقی مانده‌اند.

بدخشان توضیح داد: از ۱۱۱۱ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل که در سامانه یادشده به این استان ابلاغ شده، ۴۵ دانش‌آموز فوت کرده بودند و ۴۸ دانش‌آموز نیز به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. دو دانش‌آموز جذب مدارس دینی (حوزه‌های علمیه) شده‌اند و والدین ۸۱ دانش‌آموز نیز اعلام کردند که فرزندان‌شان جثه کوچکی دارند و امسال نیز پیش‌دبستانی را سپری می‌کنند.

به گفته وی، چهار دانش‌آموز به علت اشتغال به کار، ۳۹ دانش‌آموز به علت فقر مالی خانواده، ۳۹ دانش‌آموز به علت ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج در این استان از تحصیل بازمانده‌اند. ۲۵۰ دانش‌آموز نیز استثنایی بودند، ۲۲ دانش‌آموز بی‌سرپرست و بدسرپرست بودند و ۱۳۲ دانش‌آموز نیز به علت مهاجرت داخلی از تحصیل بازمانده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره ابتدایی در سال گذشته ۹۸.۶۲ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم