Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمحمدعلی میری، کارشناس پژوهشی انجمن اتیسم، با بیان اینکه ایرانریسپریدون و آریپیپرازول از جمله داروهای مورد نیاز کودکان اتیسم هستند، گفت: این داروها عموما برای رفع مشکلات رفتاری این کودکان تجویز می‌شود. همچنین برخی از تاثیراتی همچون رفع مشکلات خواب کودکان را حل کرده و موجب حالت ثابت این گروه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از همین رو تحریم‌ها و تاثیرات آن بر قیمت دارو‌ها و همینطور عدم دسترسی آسان به آن، مسلما تاثیرات بسیاری را بر تهیه دارو گذاشته است.

این کارشناس افزود: البته خوشبختانه با همکاری وزارت بهداشت و انجمن اتیسم و با معرفی برخی از داروخانه‌ها، اولویت‌هایی برای فروش این داروها به خانواده‌هایی که کودک طیف اتیسم دارند، داده شده است. به این ترتیب این معضل با این روش تا حدود زیادی رفع شده است اما قطعا کافی نخواهد بود چراکه همچنان داروها گران و دسترسی به آن‌ها دشوار است.

میری اضافه کرد: این درحالی است که بسیاری از این داروها مشمول بیمه نشده و هزینه های هنگفتی را روی دست خانواده ها می گذارد و حتی در صورت ناتوانی مالی خانواده امکان تهیه این داروها برای کودکانشان وجود نخواهد داشت.

کارشناس پژوهشی انجمن اتیسم در ادامه گفت: البته خوشبختانه در این خصوص بهزیستی کمک هزینه درمان را با دریافت فاکتور خرید دارو به خانواده های دارای کودک اتیسم می دهد.

او با بیان اینکه مهمترین معضل در میان خانواده ها عدم هماهنگی میان معلمان و درمانگرهاست، تصریح کرد: از آنجایی‌که مرکز توان بخشی جامع و کاملی وجود ندارد، خانواده ممکن است کودکش را برای کار درمانی به شمال شهر و برای گفتار درمانی به جنوب شهر بیاورد و این تعدد بین مراکز و عدم ارتباط درمانگرها موجب سردرگمی خانواده‌ها می‌شود. به‌علاوه این ناهماهنگی سرعت کمک به کودک اتیسم را کند کرده و در بهبود آن‌ها کار را دشوار می‌سازد. به‌علاوه موضوعاتی مانند خدمات بیمه و دسترس نبودن خدمات مخصوص به آن‌ها از جمله معضلات سلامت و درمان این کودکان است.

خبرنگار: ناهید سمیعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی خانواده سلامت مشکلات وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، «هم‌مسیر اتیسم» دو نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.

اولین رویداد «هم‌مسیر اتیسم» اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.

مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند.

صالح غفاری افزود: بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکارهای دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.

«هم‌مسیر اتیسم» هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.

رویدادهای بعدی در وب‌سایت انجمن اتیسم ایران اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 6089686

دیگر خبرها

  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟