Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی روز‌های آتی را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 09:41 - 05 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۲۳۳

امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: برای جنوب شرق و جنوب کشور در ۵ روز آینده به ویژه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، مناقطی از کرمان و هرمزگان رشد ابر همراه با رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که همین شرایط برای بخش‌هایی از شرق و جنوب فارس نیز انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج رشد ابر و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر آغاز می‌شود، افزود: از فردا با تقویت بارش‌ها در سواحل دریای خزر در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل نیز انتظار افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق را داریم.


نقشینه ادامه داد: از روز یک شنبه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمالی نفوذ هوای سرد منجر به تشدید بارش در سواحل دریای خزر خواهد شد.


وی با بیان اینکه دریای خزر یکشنبه مواج شده و کاهش محسوس دما برای نوار شمالی کشور خواهیم داشت، گفت: گستره بارش‌ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده خواهد شد.


نقشینه با تاکید بر اینکه سرعت وزش باد در شمال غرب ایران و دامنه‌های البرز غربی افزایش می‌یابد، افزود: از سمت دیگر یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید برای خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران و سمنان پیش بینی می‌شود که گاهی سبب خیزش گرد و خاک نیز می‌شود.


نقشینه ادامه داد: مشهد از یکشنبه تا سه شنبه روند کاهش دما حدود ۱۰ درجه و سواحل شمال کشور نیز کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای را تجربه می‌کنند.


وی با بیان اینکه از شنبه تا دوشنبه روند کاهش ۶ درجه‌ای دما در تهران مورد انتظار است، گفت: شهرکرد با دمای ۵ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۳ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کشور دمای هوا خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا (سه‌شنبه‌ شب) تا روز شنبه هفته آینده، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌ ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از سه‌شنبه شب تا روز شنبه هفته آینده با توجه به پیش‌بینی شرایط مناسب برای رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، انتظار می‌رود بارش‌های رگباری بهاره همراه با وقوع تگرگ و صاعقه به‌خصوص در نیمه غربی و جنوبی استان اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در محدوده هشدار سطح نارنجی است، افزود: اوج فعالیت سامانه بارشی برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان خاطرنشان کرد: رگبار باران، صاعقه، تگرگ، آب‌گرفتگی موقت معابر داخل شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، امکان ریزش کوه و رانش زمین در مناطق مستعد از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

پناهی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته قاملو با دمای منفی یک درجه، سردترین نقطه و سلین نیز با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز کردستان نیز بین هفت و بیست‌وهشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 749085

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟