Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی خراسان رضوی گفت: امروزه می‌توان با جایگزینی کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا همچون گیاهان دارویی در جهت مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری منابع آبی گامی موثر برداشت.

به گزارش ایسنا، نجیب در گردهمایی مدیریت منابع و افزایش بهره‌وری منابع آب با اشاره به وضعیت موجود منابع آبی، اظهار کرد: امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با همت مسئولان در سازمان تعاون روستایی و مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی و گل محمدی برای اولین بار در استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدف اصلی این اتحادیه حمایت از تولیدکننده قبل و بعد از تولید محصول است، عنوان کرد: در این مسیر آمادگی داریم تا در جهت آموزش، تولید و تجارت همراه و همیار کشاورزان باشیم.

در ادامه حمید حاجی‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران با اشاره به احداث سایت الگویی گیاهان دارویی در این شهرستان، تصریح کرد: در این سایت 6 گیاه دارویی کشت شده است. امیدواریم این سایت الگویی توسعه یافته و سایت‌های مشابه ایجاد شود.

وی ادامه داد: با وجود پتانسیل‌های موجود در شهرستان از جمله وجود گیاهان دارویی در رویشگاه‏‌های طبیعی، ظرفیت‎های موجود بالقوه و وجود صنایع فرآوری در شهرستان همراه با کمک اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی می‌توان در زمینه بازاریابی و بسته‌بندی گیاهان دارویی گام‌های موثری برداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمدباقر اسفندیاری از توزیع 530 تن کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون به کشاورزان شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: این مقدار کود شیمیایی توسط کارگزاری ها بین کشاورزان منطقه توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: طی این مدت 383 تن کود ازته، 85 تن فسفاته و 62 تن کود پتاسه به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه کاهش حاصلخیزی خاک از مهمترین مشکلات زمین های کشاورزی است، تصریح کرد: یکی از روش های بهبود این زمین ها، افزایش حاصلخیزی با استفاده از کودهای شیمیایی و آلی است.

 

این مسئوول خاطرنشان کرد: کشاورزان از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی رویه خوداری کرده و سعی کنند، مصرف کودها را بر اساس آزمون خاک، برگ و میوه و مشاوره با کارشناسان کشاورزی انجام دهند.

 

اسفندیاری از باغداران خواست برای اخذ راهنمایی های لازم در بخش کشاورزی به کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی و این مدیریت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه