Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر هند روز گذشته دیدار و گفت‌وگو کردند. ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان  روز گذشته (پنجشنبه 4 مهر) به وقت نیویورک و در دیدار با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند که در محل اقامت وی و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، ضمن تبریک انتخاب مجدد آقای مودی، گفت: هند بعنوان یک کشور مهم آسیایی دارای سابقه روابط بسیار طولانی با ایران است و این دو کشور ظرفیت گسترش بیش از پیش روابط را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: گام‌برداشتن برای "فرای برجام" امکان‌پذیر است/ درباره موشک از ما سؤال کنند بدهکار می‌شوند/توپ تبادل زندانیان در زمین آمریکاست

وی افزود: در این راستا، می‌توان علاوه بر ادامه روابط مطلوب فرهنگی و سیاسی کنونی، روی توسعه روابط علمی، تحقیقاتی و اقتصادی بین دو کشور اقدامات بیشتری انجام داد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تلاش دو کشور برای فائق آمدن بر مشکلات اخیر در برخی زمینه‌های تبادلات بانکی و همکاری‌های انرژی، از سرمایه‌گذاری مناسب هند در توسعه فاز اول بندر چابهار تقدیر کرد و افزود: امروزه هر سه کشور ایران، هند و افغانستان از مزایای این پروژه مهم بهره‌مند هستند و نسل‌های آینده منطقه نیز نتیجه این همکاری را خواهند دید.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از مودی خواست تا در موضوع کشمیر رویکردی اتخاذ شود که مشکلات مردم این منطقه حل شود.

نارندرا مودی نیز در پاسخ ضمن اشاره به آخرین سفرش به ایران و این که ایران را خانه دوم خود می‌داند، گفت: ملاقات من با مقام معظم رهبری بسیار خوب و سازنده بود و برخورد ایشان چنان با من دوستانه بود که احساس کردم در خانه خودم هستم.

نخست وزیر هند با تاکید بر این که کشورش همواره از حق ایران را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرده است، گفت که هند صرفا تحریم‌های سازمان ملل را به رسمیت می‌شناسد و هر کاری که بتواند برای ایران بعنوان یک کشور دوست انجام دهد، از آن دریغ نخواهد کرد.

در خاتمه این دیدار آقای روحانی از همتای هندی اش برای دیدار مجدد از ایران دعوت کرد که آقای مودی ضمن استقبال از آن گفت در موقع مناسب این سفر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسن روحانی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند

اعضای تیم ملی فوتسال ایران قرار است به دیدار رئیس جمهور بروند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با نتیجه 4 بر یک مقابل تایلند به برتری رسید و سیزدهمین قهرمانی کشورمان در این رقابت‌ها را به دست آورد.

با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، قرار است ملی‌پوشان فوتسال ایران روز چهارشنبه با رئیس جمهور کشورمان یعنی حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دیدار کنند.

قهرمانی مجدد یاران طیبی و اولادقباد در فوتسال اروپا

شاگردان وحید شمسایی در سید اول مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 ازبکستان قرار گرفته‌اند و روز ششم خرداد مراسم قرعه‌کشی رقابت‌ها برگزار خواهد شد.

محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در گفت‌وگو با تسنیم، این خبر را تأیید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند