Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه کربلا از بازسازی بزرگترین عملیات لشکر 25 کربلا در مازندران خبر داد و زمان این برنامه را از روز جمعه پنجم مهرماه تا یکشنبه هفتم مهرماه به مدت سه شب از ساعت 20 تا 23 عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسکر مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اجرای بازسازی عملیات والفجر هشت در شهر ساری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس  اظهار کرد: یکی ازبرنامه‌هایی که  در هفته دفاع مقدس به آن پرداختیم بازسازی عملیات والفجر هشت است؛ حتما مردم شریف مازندران استحضار دارند که لشکر 25 کربلا لشکری که به عنوان لشکر قدرتمند و عملیاتی بویژه در دوران دفاع مقدس مطرح بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجیدی ادامه داد: این جز افتخارات هر مازندرانی است؛ لشکر 25 کربلا در عملیات‌های متعددی حضور داشت و یکی از عملیات‌هایی که مزین به نام لشکر 25 کربلا است عملیات والفجر هشت است که منجر به فتح فاو شده است، به همین جهت تصمیم گرفتیم امسال به منظور ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل آینده عملیات والفجر هشت را برای جوانان مازندرانی بازسازی کنیم؛ اگرچه بازسازی آن  نسبت به عملیات اصلی با آن وسعت مقدور نیست اما به قدر وسع  تلاش شد که این عملیات را شبیه‌سازی شود.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مجاورت  رودخانه تجن اجرا می‌شود؛ طبق برنامه‌ریزی‌ها  در سه بخش این عملیات اجرا می‌شود.

معاون اجرایی سپاه کربلا گفت:  بخش اول بخش فرهنگی است که به چرایی و چگونگی عملیات دفاع مقدس پرداخته می‌شود.در این بخش به مساله عقلانیت عملیات والفجر 8 هم پرداخته می‌شود؛ گاها شائبه‌ها و شبهه‌هایی  مطرح است که تلاش شد در این بخش عقلانیت اجرایی فاو، با توجه به شکل و شمایل رودخانه اروند،گاها عملیات ما را مورد شبهه قرار می‌دهند  با حضور رزمندگان و غواصان و ایثارگران به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: بخش دوم فاز اجرایی رزمایش است که اجرای کارهای رزمی، انفجار و تیراندازی که شبیه‌سازی در آن دوره است. انتقال نیرو،غواص و حرکات با قایق در این بخش اجرا می‌شود.

مجیدی اضافه کرد: در بخش سوم بخش فتح فاو و بخش پیروزی عملیات است؛ که مردم با عزیزان رزمنده تجدید میثاقی دارند بر سر مرقد شهدای گمنام که در مرکز فرهنگی مدفون هستند، حضور پیدا می‌کنند و در مسجد فاو پرچم  مقدس امام رضا(ع)  که در زمان عملیات والفجر هشت توسط رزمندگان  مازندرانی به همت فرمانده لشکر 25 کربلا در بالای مسجد فاو به اهتزاز در آمد، در این جا هم به صورت نمادین با حضور مردم و جوانان به اهتزار در خواهد آمد.

وی در ادامه خواستار حضور پرشور مردم در این برنامه شد و بیان کرد: مردمی که در این برنامه حضور دارند با شهدای  عزیز و امام خامنه ای(مدظله العالی) تجدید میثاق می‌کنند و همه مصمصم می‌شوند که در پای نظام  انقلاب علیرغم اینکه دشمن در منطقه و در جهان برای ما مشکلاتی  به‌وجود آورد و به زعم خودش  تحریمی که در واقع ترسیم کرد تا  ملت ما را درتحت فشار  قرار بدهد که  مردم را از انقلاب زده کنند، با این تجدید میثاق پای نظام محکم می‌ایستیم تا از پیچ تاریخی عبور کنیم که به پیروزی منتهی شده و مقدمه‌ساز  انقلاب مهدوی باشد.

معاون اجرایی سپاه کربلا  این برنامه را از روز جمعه پنجم مهرماه تا یکشنبه هفتم مهرماه به مدت سه شب از ساعت  20 تا 23 عنوان کرد.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یکی از بخش‌های ماندگار و نیز زرین‌ترین  تاریخ انقلاب اسلامی است که بعدها و قطعا نسل‌های آینده به این بخش از تاریخ انقلاب افتخار می‌کنند.

معاون اجرایی سپاه کربلا تصریح کرد: بخشی از تاریخ ایران دفاع مقدس است و وقتی که ملت ایران مورد ستم و تجاوز ایادی استکبار قرار می‌گیرد و با مقاومت ملت ایران روبرو می‌شود  این  زیباترین بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را رقم می‌زند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود