Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان چینی دوربینی با قابلیت فناوری شناسایی تصویر و وضوح ۵۰۰ مگاپیکسل رونمایی کرده اند. این دوربین ۴ برابر دقیق تر از چشم انسان است و می تواند افراد را در جمعیتی چند ده هزار نفری در خیابان‌ها یا استادیوم‌های ورزشی شناسایی کند.

این در حالی است که هم اکنون حدود ۲۰۰ میلیون دوربین مداربسته در چین بر شهروندان نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه دوربین های مداربسته فعلی در چین ابزاری اساسی برای جمع آوری اطلاعات درباره شهروندان است. البته این دوربین ها همیشه به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا تصویری با وضوح بالا از فرد در میان جمعیت را ثبت کنند.

اما دوربین ۵۰۰ مگاپیکسلی جدید می تواند این مشکل را برطرف کند. فناوری شناسایی صورت به کار رفته در این دوربین قادر به اسکن جمعیت و شناسایی هر فرد چند ثانیه است.

این دستگاه ابر دوربین نام گرفته و هفته گذشته در نمایشگاه بین المللی صنعت رونمایی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چینی مگاپیکسل چشم انسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب رسمی بایرن مونیخ در برابر رئال مادرید اعلام شد

tags # رئال مادرید ، بایرن مونیخ ، لیگ قهرمانان اروپا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ترکیب رسمی بایرن مونیخ در برابر رئال مادرید اعلام شد
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • روز کارگر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / تاریخ دقیق روز کارگر در سال ۱۴۰۳
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند