Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@12:50:47 GMT

رشد تجارت جهانی منفی شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۵۹۳۸

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، اداره تحلیل سیاست اقتصادی هلند یا "سی پی بی ورلد ترید مونیتور" در گزارشی اعلام کرد ارزش واقعی صادرات جهانی در ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است. این رشد منفی کمتر از کاهش ۱.۷ درصدی در ژوئن بود اما ششمین کاهش ماهانه صادرات جهانی در هشت ماه گذشته به شمار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش صادرات جهانی از ابتدای سال میلادی جاری تا ژوییه نسبت به مدت مشابه سال گذشته که رشد ۳.۷ درصدی داشت، کمتر بود.

به گفته آدام اسلیتر، اقتصاددان برجسته در موسسه "آکسفورد اکونومیکس"، ارزش واقعی صادرات جهانی با وجود ادامه رشد اقتصاد جهانی که البته با آهنگ آهسته ای بوده، رشد منفی داشته است. نرخهای رشد بیشتر منطبق با دوره رکود و نه دوره های توسعه بوده است.

کاهش صادرات جهانی منعکس کننده افزایش تنشهای تجاری آمریکا و چین است که باعث تعرفه های واردات بالاتر و رشد منفی دو رقمی صادرات میان دو کشور شده است.

از زمان آغاز جنگ تجاری در ابتدای سال ۲۰۱۸، میانگین تعرفه های آمریکا روی صادرات چین در مقایسه با ۳.۱ درصد در ژانویه سال ۲۰۱۸، بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته است. با این حال رشد منفی روند تجارت جهانی گسترده و ناشی از افت سرمایه گذاری بوده است.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، در هفت ماه نخست امسال آمریکا، ژاپن، اروپای مرکزی و شرقی و همچنین خاورمیانه و شمال آفریقا همگی رشد منفی سالانه صادرات را گزارش کرده اند. در همین مدت، منطقه یورو رشدی نداشته است در حالی که در هفت ماه نخست سال گذشته رشد سالانه سه درصدی را تجربه کرده بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی