Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مقایسه آماری کمیت تولید علم ایران برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ نشان می دهد که به طور کلی رتبه ایران با گذشت هر سال رشد داشته است.

رتبه ایران در زمینه کمیت تولید علم در پایگاه (ISI) طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ با تغییر اندکی، رشد داشته است به طوریکه در سال ۲۰۱۶ رتبه ۱۸ بوده و در ۲ سال بعد با ۲ پله صعود به ۱۶ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه در پایگاه اسکوپوس بی تغییر مانده است.

همچنین بر اساس پایگاه استنادی اسکوپوس کشورمان توانسته در هر ۳ سال متوالی در تولید علم منطقه رتبه اول را به دست بیاورد.

ضمن اینکه میزان تولید مقالات نیز در هر دو پایگاه استنادی با رشد مواجه بوده است.

شاخص ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ رتبه جهانی کمیت علم ایران-آی اس آی در دنیا ۱۸ ۱۶ ۱۶ رتبه جهانی کمیت علم ایران-اسکوپوس در دنیا ۱۶ ۱۶ ۱۶ رتبه جهانی علم ایران-آی اس آی در منطقه ۲ ۱ ۱ رتبه جهانی کمیت علم ایران-اسکوپوس در منطقه ۱ ۱ ۱ کمیت تولید علم ایران-آی اس آی(تعداد مقالات علمی) ۱۹۲۷۸ ۵۴۱۴۲ ۵۴۸۴۶ کمیت تولید علم ایران-اسکوپوس(تعداد مقالات علمی) ۵۲۵۷۷ ۵۶۰۵۹ ۶۰۱۲۹

تعداد مقالات ایران در پایگاه (Scopus) در سال ۲۰۱۷ با افزایش رو به رو بوده است؛ به طوری که در سال ۲۰۱۶، ۵۲ هزار و ۵۷۷ مقاله و در سال ۲۰۱۷، ۵۶ هزار و ۵۹ مقاله منتشر شده است. این سیر صعودی تا سال ۲۰۱۸ نیز ادامه داشته است.

شاخص ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ تعداد دانشگاههای برتر ایران در نظام رتبه بندی تایمز ۸ ۱۳ ۱۸ تعداد دانشگاههای برتر ایران در نظام رتبه بندی لایدن ۱۴ ۱۸ ۲۳

از سوی دیگر تعداد دانشگاه های برتر ایران نیز در ۲ نظام مهم رتبه بندی دنیا در سه سال اخیر رشد داشته است؛ به گونه ای که در نظام رتبه بندی (Leiden)، تعداد دانشگاه های برتر ایران از ۱۴ دانشگاه به ۲۳ دانشگاه و در نظام رتبه بندی (Times) در سال ۲۰۱۶ از ۸ دانشگاه به ۱۸ دانشگاه افزایش یافته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

169 / 167 تولید علم دانشگاه مقالات پایگاه استنادی اسکوپوس کمیت تولید علم نظام رتبه بندی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تولید علم دانشگاه مقالات پایگاه استنادی اسکوپوس کمیت تولید علم نظام رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر

مؤسسه اشپرینگر نیچر نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایۀ سنجه‌های گوناگون ارزیابی میکند و نام ۵۰۰ مؤسسۀ برتر دنیا را براین اساس منتشر می‌کند.

براساس رتبه بندی اشپرینگر نیچر، دانشگاه بیرجند با میزان مشارکت ۱/۸۰ درپدیدآوری مقاله توانست رتبه ۱۹ را در بین ۱۱۲ مؤسسه علمی و آموزشی کشور بدست آورد.

هرساله «نیچر ایندکس» به رتبه بندی مؤسسه‌ها در سراسر جهان بر پایۀ خروجی‌های پژوهشی آنها در سال گذشته که کیفیت بالایی دارند می‌پردازد.

«نیچرایندکس» با شمارش شمار مقاله‌های پدیدآوران در نشریه‌های نمایه شده اش، رتبه بندی مؤسسه‌ها را بر پایۀ دو سنجۀ «شمار آثار» و «میزان مشارکت در پدیدآوری آثار» شدنی می‌سازد.

در سال ۲۰۲۳ میلادی مقاله‌های منتشرشده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی در ۱۵۰ نشریۀ برتر (journals#faq/index-nature/com.nature) در حوزه‌های شیمی، علوم محیط و زمین شناسی، علوم زیستی، بهداشت و علوم فیزیکی شمارش و ارزیابی شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • شاهکار واردی: دبل برای قهرمانی لستر
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • جدول لیگ برتر انگلیس از زمان ورود پپ گواردیولا به منچسترسیتی / عکس