Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون مشکلاتی چون بی احتیاطی، خواب آلودگی وعدم وجود زیر ساخت های ترافیکی در تعدادی از محور های استان باعث وقوع سوانح رانندگی و تلف شدن 213 نفر در محورهای مواصلاتی شمال استان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به وضعیت شناسایی و احصاء نقاط پر تصادف شمال استان در سال جاری، گفت: با توجه به اطلاعات آماری تعداد 38 نقطه از نقاط پر تصادف شمال استان شناسایی و احصاء گردیده است که برآورد مالی و تخصیص اعتبار این نقاط در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل و نقل جاده ای شمال استان سیستان و بلوچستان  افزود:همچنین تعداد 15 نقطه، از مجموع نقاط پر تصادف شناسایی شده، در سال جاری مورد رفع نقص و اصلاح هندسی قرار خواهد گرفت.
 
شناسایی 30 نقطه حادثه خیز در جنوب استان
در ادامه کارشناس اداره ایمنی و حریم راه های راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان بیان کرد: در سال جاری حدود 30 نقطه پرتصادف در جنوب استان سیستان و بلوچستان شناسایی و احصاء گردید که رفع نقص نیمی از این نقاط در دستور کار قرار دارد.

علیرضا خوشرو ادامه داد: همچنین وی به خسارت  بالغ بر 7 میلیارد تومانی سرقت و تخریب ابنیه و ادوات ترافیکی در حوزه جنوب استان اشاره نمود.
 
آموزش حلقه گم شده حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
معاون نظارت بر امور زیر بنایی و روستایی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه در نظر گرفتن اقدامات فرهنگی در راستای صیانت از فرهنگ ترافیکی در سطح استان باید مورد توجه قرار گیرد، اذعان کرد: تبیین فرهنگ سازی ترافیکی با برگزاری کارگاه های آموزشی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی توسط مجموعه صدا و سیمای استان خود عاملی موثر در کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی در سطح استان به حساب می آید.

 فرشاد گرگیج به اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش این آمار اشاره کرده و افزود: از اقدامات صورت گرفته در این حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی برای دهیاران تمامی شهرستان های استان تحت عنوان راهوران محله را می توان نام برد.
 
فوت 213نفر در حوادث رانندگی
رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان نیز با ارائه آماری از وضعیت سوانح و تصادفات رانندگی در محور های مواصلاتی استان، خاطرنشان کرد: در 5 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 36 درصد افزایش تردد در محور های مواصلاتی استان مشاهده شده است که این افزایش تردد تحت تاثیر عواملی چون بی احتیاطی، خوابالودگی، عدم وجود مجتمعات خدماتی و رفاهی جهت استراحت رانندگان در محورهای استان، عدم وجود زیر ساخت های ترافیکی در تعدادی از محور های استان باعث وقوع سوانح رانندگی و تلف شدن 213 نفر در محورهای مواصلاتی شمال استان شده است.
 
بهروزی با عنایت به جامعه ی آماری، شهرستان های سراوان و زاهدان را بترتیب دارای رتبه اول و دوم پر تصادف ترین شهرستان های حوزه ی شمال استان معرفی کرد.

وی برگزاری همایش راهوران محله و تقدیر از دهیاران ممتاز را از اقدامات موثر در راستای کاهش سوانح و تصادفات رانندگی در سطح استان قلمداد کرد.
 
مبادی ورودی شهرستان زاهدان باید اصلاح شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، تصریح کرد: اقدامات لازم در راستای آرام سازی و آشکار سازی مبادی ورودی شهرستان زاهدان در دستور کار قرار گرفته است.

محمود دشتی ادامه داد همچنین تا یک ماه آینده عملیات خط کشی  گذرگاه  های عابرین پیاده در سطح شهرستان به اتمام خواهد رسید.
 
پیشگیری از حوادث رانندگی نیازمند تلاشی همگانی است
نماینده فرماندهی انتظامی زاهدان هم با اشاره بر همکاری هر چه بیشتر نهاد های متولی در راستای کاهش آمار تلفات و سوانح رانندگی سطح استان بیان کرد: فرماندهی نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در جهت تحقق اهداف کارگروه تمام نیروی خود را در جهت تعامل با دیگر دستگاه ها بکار بسته است.

عباسعلی سروانی به حضور متکدیان در معابر و خیابان های شهری اشاره کرده و گفت: حضور متکدی در سطح شهر خود بنوعی جلوه ناهمگونی به شهر می بخشد که در راستای دستگیری متکدیان، فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تعامل با شهرداری اقدامات عملیاتی خود را آغاز خواهد نمود.
 
   
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۴ نقطه حادثه‌خیز استان ۱۴ نقطه در شهرستان ارومیه قرار دارد که تاکنون ۹ نقطه از این نقاط رفع یا آشکارسازی شده است.

ایرج دست نشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی متولی ۲ امربسیار مهم، ایمنی جاده، راهداری و نگهداری راه های شریانی وغیر شریانی به عنوان یک دستگاه خدمات رسان و حمل و نقل جاده ای است، تصریح کرد: وجود ۵ پایانه مرزی رسمی و یک سایت مرزی ظرفیت و پتانسیل مهمی برای استان بوده و این اداره کل راهداری  تمام ظرفیت خود را در جهت بهره‌مندی از ان بکار گرفته است. 

دست نشان با اشاره به اینکه در سال جدید تلاش خواهد شد در حوزه ایمنی راه ها به مرکز استان توجه و نگاه ویژه ای شود، خاطر نشان کرد: هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی برای بهسازی و احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در ظرف ۳سال تخصیص داده شده است که ۱۶۷میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه در هر سال، ۱۲۶میلیارد تومان نیز  سهم وزارت راه و شهرسازی در هر سال و ۱۲۰میلیارد تومان نیزسالانه سهم اعتبارات استانی است.

وی افزود: از ۳۵۰کیلومتر مصوب سفر ریاست جمهوری برای آسفالت راههای روستایی استان تا دهه فجر سال گذشته ۲۷۴کیلومتر آسفالت ریزی و به بهره برداری رسیده که ۷۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دست نشان ادامه داد: سهم ارومیه از این عملیات، آسفالت ریزی بطول ۴۵کیلومتر است که طبق آمار از ۱۴ پروژه مصوب برای آسفالت راه روستایی ارومیه تاکنون۱۲پروژه بطور کامل به اتمام رسیده است.

دست نشان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی مصوب شد طی ۳سال ۵۵۰ کیلومتر راه شریانی و غیر شریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر سال گذشته ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ انجام شده و از این میزان سهم جاده های شهرستان ارومیه ۵۹کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۰پروژه آسفالت ریزی به مساحت ۷۳کیلومتر برای سال جاری تعیین شده است، یاد آور شد: در ۹کیلومتر از محور راژان شهرستان ارومیه در صورت تامین آسفالت بزودی عملیات عمرانی آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات نصب نیوجرسی در محور  ارومیه به قوشچی به اتمام رسیده و به زودی از گردنه قوشچی به سمت سلماس نیز  آغاز می شود همچنین عملیات نصب گاردریل در حوزه شهید کلانتری نیز شروع شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی حوزه شهرستان ارومیه  در سال گذشته خط کشی شده است، ادامه داد: در پایانه مرزی سرو و مقابل ساختمان ایکس ری مسائل و مشکلاتی از جمله مشکل برق به وجود داشت و علی رغم اینکه  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسئولیتی درخصوص نداشت اما  مشکل برق این بخش نیز توسط این اداره کل برطرف شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • مصدومیت ۱۷۴ نفر در تصادفات رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه