Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@15:14:30 GMT

برگزاری پنجمین سوگواره ملی «عطر سیب» در سمنان

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۶۹۸۶

برگزاری پنجمین سوگواره ملی «عطر سیب» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیره کاشی، از برگزاری سوگواره ملی عاشورایی «عطر سیب» از هفتم تا یازدهم مهر ۹۸ در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان خبر داد و گفت: بازگویی وقایع عاشورا و حوادث کربلا در قالب برنامه‌های هنری مختلف در این سوگواره هدفگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محوریت برنامه‌ها را مصائب امام حسین(ع) و یارانش در حادثه کربلا دانست و افزود: اجرای تعزیه، نقالی و شعرخوانی شاعران آیینی برخی از برنامه‌های این سوگواره است.

کاشی با اشاره به حضور گروه تعزیه‌خوانی بین‌المللی غدیر در این سوگواره، افزود: این گروه متشکل از تعزیه‌خوان‌های استان‌های قم، اصفهان و تهران است که در پنجمین سوگواره ملی عطر سیبب به اجرا تعزیه می‌پردازند.

وی از حضور شاعران برجسته کشوری در این سوگواره خبر داد و افزود: علاوه بر شاعران استان سمنان، شاعران برجسته استان‌های قم، تهران و مرکزی نیز در این سوگواره به اجرای برنامه می‌پردازند، امیر حسین آکار، حامد تجری، علی مردی‌پور، محمد صمیمی و مهدی رحیمی از جمله این شاعران هستند که در این سوگواره حضور خواهند یافت.

وی، از اجرای برنامه پرده‌خوانی در سوگواره «عطر سیب» سمنان خبر داد و گفت: در این برنامه یکی از پرده‌خوانان مطرح کشور با نام «مرشد محمداحدی» از استان تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

پنجمین سوگواره «عطر سیب» به همت موسسه فرهنگی هنری شمسه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان سمنان از هفتم مهر به مدت پنج روز بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت عموم افراد در آن آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن عطر سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه