Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات ضمن ابراز خرسندی از سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل اذعان داشت: سخنرانی وی که متن آن به گوش ۱۹۳ کشور عضو رسید و به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل متحد محفوظ خواهد ماند، متنی خوب و قابل دفاع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سخنرانی رئیس جمهور ایران درست برخلاف سخنرانی سراسر فحش و ناسزای رئیس جمهور آمریکا مورد توجه مقامات سایر کشورها و محافل دیپلماتیک واقع شده است و این جای تقدیر دارد که روحانی توانست از ظرفیت و اقتدار ملت ایران در سازمان ملل استفاده کند.

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی رئیس جمهور ایران که آب پاکی را روی دستان آمریکا و متعهدانش ریخت، با صدور فرمان اجرایی مجوز ورود مقام‌های ارشد حکومتی ایران و اعضای خانواده آنها را به ایالات متحده محدود یا تعلیق شد.

لواسانی تأکید کرد: این اقدامی بود که خود ما باید انجام می دادیم و ترامپ خدمتی به کشور ما کرد که ناخودآگاه بود و اصطلاحاً عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان اینکه چرا باید کسانی جرأت کنند به هر بهانه‌ای عنوان شهید را از کوی و برزن بردارند؟ تأکید کرد: حتماً باید با این افراد برخورد شود و مسئولان مربوطه سریعاً نسبت به اصطلاح تابلوها و افزودن عنوان شهید به نام خیابان ها اقدام کنند.

لواسانی تصریح کرد: شهید هویت ملت ما، نماد ایثار و ایستادگی ملت ماست و این عنوان باید همیشه جلوی چشممان ما باشد. اینکه در همین بلوار نزدیک ما نوشته «بابایی» معنی ندارد، عنوان درست «شهید بابایی» است.

وی با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به نقل از پیامبر اعظم (ص) گفت: هرگاه امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کردند به خود اجازه محاربه با خدا را بدهند.

لواسانی خاطرنشان کرد: لحن روایت بسیار تند است، یعنی واگذاری وظیفۀ مهم امر به معروف و نهی از منکر به دیگران، و اینکه دیگران هستند و به ما چه ربطی دارد، جامعه را به جایی می‌رساند که خداوند به آنان اعلام جنگ کند و این به معنای اختلال در نظام و هلاکت مردم است.

خطیب جمعه لواسانات ضمن بیان اینکه طوری شده است که زشتی‌ها را زیبا و خوبی‌ها را زشت می‌بینیم یادآور شد: این وضع رستوران‌ های ماست که برخی گزارش ها نشان از وضع وخیم برخی از آن‌ ها دارد؛ کنار دادگستری ما رستوران زده‌اند و همۀ ما را به مسخره گرفته‌اند و اجاره‌ اش را هم به دادگستری می‌دهند!

وی افزود: جداً خجالت‌آور است! دستگاه‌ های مسئول هم بی‌خیال هستند و عین خیالشان هم نیست و مردم هم که کاری به کار کسی ندارند، در مقابل اگر کسی با فساد مبارزه کند، او را شماتت می‌کنیم که این کار تو درست نیست و اگر کسی نسبت به فساد مماشات می‌کند یا خودش هم فساد می‌کند، او را زرنگ می‌پنداریم.

امام جمعه لواسانات ضمن بیان اینکه دفاع مقدس دورانی طلائی است و باید تبیین شود اظهار داشت: در دفاع مقدس انسان های سخت کوش خود را نشان دادند و یکی از بزرگترین تئوریسین های جنگ شدند. همچنین جوهرهٔ ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای مردمی نیز مشخص شد.

لواسانی خاطرنشان کرد: هدف دشمن فقط تصرف بخشی از خاک ایران یا همۀ خاک ایران نبود، بلکه می‌خواست هویت اسلامی و انقلابی ملت ایران را از او بگیرد.

وی افزود: به این دلیل عرصۀ دفاع مقدس، عرصۀ جهاد و مقاومت مجاهدانه‌ای بود که بر روی ملت ایران باز شد و ملت ایران هم با مقاومت و ایستادگی خود، نه تنها اجازه نداد که هویت اسلامی و انقلابی‌اش مورد تعرض قرار گیرد بلکه هویت اسلامی و انقلابی آن ظهور و بروز یافت.

لواسانی همچنین راز پیشرفت ملت ایران، استمرار آن و تحقق عدالت و اقتدار اقتصادی را توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان به ویژه جوانان انقلابی، وحدت و انسجام آحاد ملت به‌خصوص نیروهای انقلابی، حمایت واقعی از تولید داخلی، قطع امید کامل از بیگاناگان اعلام کرد.

وی تأکید کرد: باید به نیروهای جوان اعتماد کنیم و آنان وارد عرصه‌های مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی شوند و کارها را به دست بگیرند و در کنار آن از تجربه‌های نیروهای موجود حداکثر بهره برده شود.

خودباوری و تثبیت کشور دستاورد دفاع مقدس بود

فرمانده مرکز آموزش حضرت جوادالائمه (ع) نزاجا نیز در سخنان پیش از خطبه های جمعه لواسانات رشد باورهای دینی، افزایش اعتماد به نفس جوانان و خود باوری، تثبیت موقعیت کشور در جهان را از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس اعلام کرد.

سرهنگ فرزاد آزادی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق به هیچکدام از اهدافی که برای خود ترسیم کرده بود دست نیافت افزود: ایران در این جنگ تحمیلی ۱۸۸ هزار شهید تقدیم حفاظت از میهن اسلامی کرد اما عراق بیش از ۵۴۰ هزار نفر را از دست داد و به هیچ یک از اهدافی که برای خود ترسیم کرده بود نرسید.

وی با بیان اینکه سربازان و جوانان در مرکز آموزش حضرت جواد الائمه نزاجا پرسش های زیادی در رابطه با جنگ تحمیلی دارند تصریح کرد: حمله عراق به ایران دلایل زیادی داشت اما دو مورد آنها اولویت دارند. عراق به آب های گرم و دریا راه ندارد و به اصطلاح نظامی در تنگنای ژئوپلیتیکی قرار دارد و قصد داشت با محاصره و تصاحب استان خوزستان ما به دریاها دست یابد چرا که کشوری که به آب های آزاد راه دارد با دنیا ارتباط داشته و بر رونق اقتصادی آن تأثیر دارد.

آزادی افزود: دلیل بعدی این حمله حمایت ۲ ابر قدرت وقت، شوروی قدیم و آمریکا از رژیم بعثی عراق بود. کشور ما در واقع تحت اداره آمریکا قرار داشت و مزایای زیادی برای آنها داشتیم، همچنین می توانست رقیب دیرینهٔ خود شوروری را رصد کند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و شار نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی هیچ نفعی برای هیچکدام نداشتیم و این باعث حمایتشان برای حمله عراق به میهن اسلامی ما شد.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

تهرام/۹۸۹۷//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لواسانات سازمان ملل متحد دونالد ترامپ شهدا خطبه ها هفته دفاع مقدس نماز جمعه حسن روحانی امام جمعه لواسانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است