Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@22:07:39 GMT

واکنش انگلیس به آزادی نفتکش استنا ایمپرو

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۸۱۷۰

به گزارش  فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا امروز (جمعه) در واکنش به رفع توقیف نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» و خروج آن از لنگرگاه بندرعباس، گفت توقیف آن از ابتدا غیرقانونی بود.

به نوشته روزنامه «تلگراف» راب با متهم کردن ایران به تنش‌زایی عمدی در آب‌های جنوبی خود مدعی شد: «استنا ایمپرو به صورت غیرقانونی توسط ایران توقیف شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخشی از الگوی تلاش برای مختل کردن آزادی ناوبری است».

وی سپس به بیان اظهارات تحریک‌آمیز پرداخته و افزود: «ما به شرکای بین‌المللی خود تلاش می‌کنیم تا از [امنیت] کشتیرانی محافظت کرده و قوانین بین‌المللی را تقویت کنیم».

منابع خارجی از جمله خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز پیشتر ادعا کردند که طبق داده‌های کنترل مکان شناورها، نفتکش «استنا ایمپرو» متعلق به شرکت انگلیسی «استنابالک» صبح امروز بندرعباس را ترک کرده و بندر «پورت رشید» در ابوظبی را به عنوان مقصد جدید خود تعیین کرده است. (جزئیات بیشتر)

صبح امروز بود که سخنگوی شرکت انگلیسی استنابالک، مالک نفتکش استنا ایمپرو به رسانه‌ها گفت این شناور بعد از رفع توقیف از سوی ایران، برای خروج از بندر عباس آماده می‌شود.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای‌نیوز» سخنگوی استنابالک همچنین توضیح داد که اطلاعی از تغییر وضعیت قانونی درباره خدمه این نفتکش ندارد.

طبق اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بعد از توقیف این نفتکش انگلیسی، روند قضایی پیگیری تخلفات و نقض قوانین بین‌المللی دریایی استنا ایمپرو در ایران آغاز شده و این پرونده در حال پیگیری است. از مجموع ۲۳ خدمه نفتکش استنا ایمپرو، ۱۸ نفر از آنها هندی، سه نفر روس، یک تن لتونیایی و یک تن دیگر فیلیپینی هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟

ام‌جی سایبرستر ازجمله خودرو‌هایی است که توانسته توجه فراوانی را در جهان به سمت خود جلب کند. این خودروی چینی-انگلیسی به‌تازگی در تهران و روی خودروبر دیده‌شده و احتمالاتی مبنی بر ورود این خودرو به کشور وجود دارد.

به گزارش خبرآنلاین، خودروساز MG سال ۱۹۲۴ در آکسفورد انگلستان تأسیس شد. در طول سال‌ها، این برند تغییر کرده و اکنون تحت مالکیت سایک‌موتور چین است. MG سایبرستر برای اولین بار در جشنواره سرعت گودوود در جولای ۲۰۲۳ حضور یافت.

زبان طراحی محصولات ام‌جی در سایبرستر دیده می‌شود. طراحی خودرو به صورت کلی مدرن به نظر می‌رسد، اما ادای احترام به رودستر‌های نمادین MG هم در آن دیده می‌شود.

چراغ‌های جلویی تلفیقی از خطوط تند و تیز و همچنین خطوط منحنی دارند. کاپوت خودرو کشیده و خمیده به سمت پایین طراحی‌شده و باعث شده تا دماغه خودرو باریک‌تر به نظر برسد. درب‌های قیچی‌شکل و بالارونده از جذابیت‌های این خودرو به‌حساب می‌آیند. گرافیک داخلی چراغ‌های جلویی زیبایی و جذابیت خاصی دارند.

چراغ پشتی از سبک L مانند و متصل بهره برده و درون آن‌ها یک فلش دیده می‌شود. نمای کناری طراحی خمیده و منحنی‌شکلی دارد. تیونینگ شاسی سایبرستر توسط گروه ایتالیایی DANISI انجام می‌شود که قبلاً با گروه فرمول یک فراری همکاری می‌کرد.

سایبرستر به‌عنوان میراث MG، عناصر طراحی کلاسیک خود را با نمای جانبی متمایز و فضای داخلی با صندلی‌های چرمی ناپا و پنل مرکزی فیبر کربنی ادامه می‌دهد. در بالای فرمان، نمایشگر کیلومترشمار را خواهید دید که از سه پنل LCD تشکیل‌شده است. سیستم اطلاعات-سرگرمی سایبرستر از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ بهره می‌برد که در مقایسه با دیگر رقبا ضعیف‌تر است.

نسخه پایه سایبرستر به یک موتور الکتریکی روی محور عقب تجهیز شده است که ۳۱۴ اسب‌بخار قدرت دارد. بهترین نسخه چهارچرخ محرک بوده و خروجی آن به ۵۴۴ اسب‌بخار می‌رسد. حداکثر سرعت سایبرستر ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. دو باتری برای این خودرو اسپرت در نظر گرفته‌شده است؛ باتری ۶۴ کیلووات و باتری ۷۷ کیلووات که برد آن‌ها به ترتیب ۵۰۱ تا ۵۸۰ کیلومتر است.

شاید این برد کم به نظر برسد؛ اما ام‌جی برای کنترل وزن خودرو، باتری بزرگ‌تری را نمی‌توانست نصب کند. سایبرستر چهارچرخ محرک برابر ۱۹۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

این خودروی زیبا و اسپرت در صورت ورود به بازار ایران، می‌تواند لقب زیباترین و خاص‌ترین خودروی وارداتی بازار ایران را یدک بکشد!

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی جذاب و اسپرت انگلیسی در راه ایران؟
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس