Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:24:33 GMT

کارنامه پر از خالی

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۸۶۹۷

کارنامه پر از خالی

اعزام ۱۴ وزنه‌بردار زن و مرد به رقابت‌های قهرمانی جهان در حالی انجام شد که قبل از برگزاری مسابقات امید به کسب جایگاه نخست تیمی برای کاروان ایران بود اما بررسی عملکرد کلی این ملی‌پوشان حکایت از ناکامی دارد.

اما چرا عنوان ناکامی برای عملکرد تیم در تایلند باید به کار برده شود؟

۱_ نقطه تاریک  کارنامه ملی‌پوشان اعزامی به تایلند ناکامی محض در حرکت یک‌ضرب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید رقابت‌های جهانی تایلند از محدود دوره‌هایی باشد که وزنه‌برداری ایران در هیچ وزنی نتوانست در یک‌ضرب جهان به مدال برسد و جایگاه وزنه‌برداران نیز چشمگیر نبود.

برخی از ملی‌پوشان این رشته در جایگاه آخر دسته خود قرار گرفتند و حضور آنان با بلند کردن  یک وزنه در تکضرب به پایان می رسید.

۲_ رقابت‌ها در ۲ دسته المپیکی و غیر المپیکی برگزار شد. ۱۰ وزنه‌بردار اعزامی ایران به صورت مساوی در ۲ دسته تقسیم شدند اما عملکرد این دو گروه اصلا قابل قیاس نبود.

در وزن‌های غیر المپیکی ایران تنها یک برنز توسط سید ایوب موسوی کسب کرد و ۲ اوتی نیز داشت. علی هاشمی نیز برخلاف سال گذشته یکی از ضعیف‌ترین  نمایش‌ها را روی تخته اجرا کرد.

اما تاریک‌ترین بخش عملکرد المپیکی‌ها به وزنه زدن رستمی بازخواهد گشت که مسوولان فدراسیون با وجود سرپیچی او از قوانین ورزش کشور همچنان با هزینه دولتی وی را به مسابقات اعزام کردند. رستمی در پاتایا با سه بار اوت در یک ضرب بدترین عملکرد در بین زنان و مردان ملی‌پوش را داشت.

 محسن دادرس در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم که المپیکی به شمار می‌رود  در ۲ ضرب با اوت ۱۲۵ کیلوگرم نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. در این دسته علی داودی قهرمان جوانان جهان ۲۳۰ را مهار و وزنه‌های ۲۴۴ را فقط لیفت کرد.

 در اوزان غیر المپیکی وزنه‌برداران ایران یک طلا، یک نقره و یک برنز کسب کردند.

۳ _ پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو ایران در رقابت‌های ۲۰۱۷ جهان در آمریکا نخستین قهرمانی تیمی را تجربه کرد و در ۲۰۱۸ سوم شد. این عناوین در حالی است که بنا به آمار کشورهای قدرتمند حضور ضعیفی در مسابقات آمریکا و ترکمنستان داشتند. اما در سال منتهی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور تمام مدعیان جایگاه وزنه‌برداری ایران را نمایان کرد. این رقابت‌ها نشان داد  سیاهی لشکر برای کسب امتیازات تیمی نه تنها عیار این رشته را نشان نخواهد داد بلکه موجب می‌شود تا در برخی دوره‌ها "قهرمان میدان‌های خالی" باشیم.

لازم است هزینه اعزام‌های پرتعداد وزنه‌برداران در بخش‌های دیگری مانند استخدام مربیان خارجی و تمرکز بر روی تک ستاره‌ها باشد.

۴_ المپیک در پیش است و سهمیه مردان ایران در این تورنمنت بیشتر از ۲ وزن نیست. ۲ وزن که انتخاب آنان با عملکرد کنونی سخت به نظر میک‌رسد.

اگر  سهراب مرادی به مسابقات گزینشی المپیک برسد می‌شود امیدوار به کسب طلای توکیو ۲۰۲۰ باشیم اما اگر این وزنه‌بردار همچنان گرفتار مصدومیت شود آنگاه مسوولان حیران در انتخاب نفرات اعزامی به توکیو هستند.

سعید علی حسینی مصدوم است و هاشمی با روزهای اوج خود فاصله دارد. عملکرد رستمی نیز با اوت کردن وزنه‌ها گره خورده و بعید است علی مرادی رییس فدراسیون بیش از این به خواسته‌های او تن دهد.

 ۵_ نظم و رعایت هنجارهای ورزشی کشور یکی از ملاک‌های پیشبرد اهداف است که نباید  قربانی نام‌ها  شود. متاسفانه در چند سال اخیر این نظم در سایه نام‌ها قرار گرفته و  وزنه‌برداران شاخص برای خود حیطه و قلمرو جدا تعریف می‌کنند. اگر کیانوش رستمی نماد خودمختاری و سرپیچی از قوانین است باید مرادی را نیز به خاطر حرکت خودسر مورد نکوهش قرار گیرد. زیرا  بنا به برخی از اخبار سهراب مرادی در پایان تمرینات و دور از چشم  مربیان زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی قرار گرفت و مصدوم شد مصدومیتی که ضربه جبران ناپذیری برای تیم ملی ایران بود.

شکل برخورد با این خودسری‌ها یکبار برای همیشه باید جدی باشد تا شاهد ناکامی‌های پیاپی نباشیم.

ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و سه برنز  و ۴۸۴ امتیاز تیمی در جایگاه چهارم جهان قرار گرفتند. این در حالی است که سال گذشته ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ عشق‌آباد سوم و در جهانی آمریکا به عنوان قهرمان رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیانوش رستمی وزنه برداری مسابقات وزنه برداری جهانی تایلند فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!

به  گزارش "ورزش سه"، زبیر نیک‌نفس هافبک دفاعی استقلال پس از مصدومیت مهدی مهدی‌پور به ترکیب اصلی این تیم اضافه شد و در بازی‌های اخیر به خوبی در میانه میدان ایفای نقش می‌کند.

این بازیکن با سبک متفاوت نسبت به مهدی‌پور در خط هافبک استقلال بازی می‌کند و عملکرد خوبی داشته است، او در اکثر جنگ‌های میانه میدان حضور دارد و با انتقال سریع توپ به کناره‌ها یا یک سوم دفاعی حریف سرعت بالاتری به فوتبال استقلال داده است.

زبیر علاقه زیادی به نگه داشتن توپ در اختیار خود ندارد و پس از بریدن توپ یا گرفتن از هافبک‌های حریف با کمترین ضربه به توپ آن را به ماشاریپوف، جلالی یا حردانی انتقال می‌دهد تا آبی‌ها خیلی زود در فاز هجومی قرار بگیرند و این موضوع باعث نشاط بیشتر و خطرناک‌تر بودن استقلال در حملات شده است.

او در غیاب مهدی‌پور و بازگشت روزبه چشمی به خط دفاعی در کنار رضاوند دو هافبک دفاعی استقلال هستند، زبیر با حرکات عرضی و پوشش نقاط مختلف زمین فعالیت بیشتری دارد و رضاوند با تمرکز بیشتری در وسط زمین حضور دارد و نزدیک به محوطه جریمه استقلال فعالیت می‌کند.

شاید زوج رضاوند و نیک‌نفس خلاقیت بالایی نداشته باشد اما با توجه به خصوصیات دفاعی‌ای که دارند آزادی عمل بیشتری برای جلال‌الدین فراهم کرده‌اند و این هافبک ازبک به خوبی در ترکیب استقلال جا افتاده است.

دیگر خبرها

  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول