Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش گفت: مردم مسلمان منطقه متوجه شده‌اند که تنها راه رهایی از دست بیگانگان، مقاومت و پایداری در مقابل دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای شهرستان پیشوا گفت: آمریکا تصور میکرد مشکلات جنگ موجب میشود ايران براي تامين نيازهاي خود، به ويژه نيازهاي نظامي و تسليحاتي به سوي آن کشور دست دراز خواهد كرد؛ شوروي هم که قراردادهای تسلیحاتی بزرگی با عراق منعقد کرده بود، امیدوار بود با شروع جنگ به بازارهای بزرگی برای فروش تسلیحات خود دست یابد و ضمناً ایران را که از مدار غرب خارج شده بود، به بلوك شرق وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هر دو کشور صدام را به جنگ علیه ایران تحریک کردند.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی، شرق و غرب و دنیای عرب از هیچ حمایت و کمکی به رژیم بعثی عراق دریغ نکردند. کمک‌های اطلاعاتی آمریکا، تجهیزات زرهی شوروی، هواپیماهای فوق پیشرفته فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی و کمک‌های مالی اعراب منطقه، همراه با حمایت‌های همه‌جانبه دشمنان انقلاب از رژیم صدام حسین در مجامع بین‌المللی در برابر خواست و اراده ملتی بزرگ و الهی ره به جایی نبرد و دشمن را با ناکامی و سرافکندگی مواجه کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: نيروهاي مسلح با رشادت‌ها و جوانمردي‌های فراوان اجازه ندادند حتي يك وجب از خاك ميهن اسلامي در اشغال دشمن باقي بماند و تا آخرين مرحله با بذل جان خويش از آرمانهاي انقلاب و اسلام دفاع كردند.

امیر سرلشکر موسوی گفت: پیروزی در دفاع مقدس موجب گسترش پیام روشنگرانه انقلاب اسلامی، آغاز بيداری اسلامی و شکل‌گیری مقاومت اسلامی در منطقه شده است.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس یک مکتب بزرگ است که درس‌های زیادی به ملت ایران آموخته است. درس‌هایی که با بکارگیری آن انقلاب اسلامی مستحکم‌تر و ملت ایران سرافرازتر از گذشته شدند و نظام جمهوری اسلامی به یک نظام مقتدر و تاثیرگذار در منطقه تبدیل شد.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: پایداری و مقاومت درسی از دانشگاه بزرگ دفاع مقدس است که موجب پیروزی ملت ایران در توطئه‌های بعدیِ دشمنان که جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی داشتند شد.

سرلشکر موسوی گفت: در سال‌های اخیر دشمنان با تشدید فشارهای اقتصادی علیه ایران در صدد تسلیم کردن ملت ایران بوده‌اند. اما ملت بزرگ ایران با اتکا به قدرت الهی و با اعتماد به نفس ملی ضمن تاکید بر مواضع اصولی و صحیح خود نه تنها از خواسته‌های دشمنان تمکین نکرده‌اند، بلکه به مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکای جنایتکار برخاسته‌اند.

وی ادامه داد: تحولات سال‌های اخیر در منطقه از جمله بحران سوریه و عراق و جنگ یمن نشان می‌دهد مقاومت در بین ملت های منطقه نهادینه شده و مردم مسلمان منطقه متوجه شده‌اند که تنها راه رهایی از دست بیگانگان، مقاومت و پایداری در مقابل دشمنان است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا کشور افزود: تحولات منطقه که در همه آنها مقاومت و پیروزی ملت‌های ستمدیده و مستضعف آشکار است، از پیامدهای مقاومت ملت بزرگ ایران در جنگ تحمیلی و گسترش الگوی مقاومت در منطقه است. انشاءا... این پیروزی‌ها آغازی برای شکست کامل آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

امیر سرلشکر موسوی اذعان داشت: دستاوردهای بزرگ ملت ایران پس از جنگ تحمیلی مرهون هوشیاری، مقاومت و وحدت ملت ایران و رهبری حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری بوده که به فضل الهی توانسته کشتی عظیم انقلاب را در دریای مواج تحولات منطقه و در میان توطئه‌های فراوان دشمنان، با درایت و حکمت هدایت کرده و به سمت پیشرفت و تعالی رهنمون سازند.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: امروز گرچه جنگ تحمیلی به پایان رسیده امّا دفاع در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی هنوز باقی است و ما وظیفه داریم با هوشیاری کامل و تبعیت محض از فرامین رهبر معظم انقلاب با توطئه‌های فعلی دشمن به مقابله برخیزیم تا از این مقطع نیز همانند گذشته موفق و سربلند عبور کنیم و مسیر تعالی و پیشرفت را با سرعت طی نماییم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین حسینی نماز جمعه دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع خطبه های نماز جمعه پیاده روی اربعین اردبیل امیر موسوی ارتش جمهوری اسلامی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده شامگاه یکشنبه در اولین نشست تخصصی تاریخ مقاومت خلیج فارس در افق رسانه اظهار داشت: خلیج فارس در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری و در کنار سرزمین و مردم ایران نقطه عطف و مشترک همه مردم و مذاهب است حتی نقطه مشترک ایرانیان و فارسی زبانان است.

استاندار بوشهر افزود: آبراه‌های بین المللی در سه قرن اخیر محور توسعه قدرت بودند و هر کسی در دنیا تلاش کرده که قدرتی داشته باشد سعی کرده در دریاها حضور داشته باشد.

وی بیان داشت: مقرراتی که بر آب‌ها و دریا و اقیانوس‌ها حاکم است این اجازه می‌دهد که یک شناور از آسیا به آبراه‌های آمریکا و بلعکس بروند و امروز می‌بینیم شناورهای ما این تردد را دارند.

محمدی‌زاده بیان داشت: مردم بوشهر در ۳۰۰ سال گذشته که ابرقدرت‌ها سعی کردند در جزایر ما حضور پیدا کنند، در سه نقطه تاریخی با آنها جنگیدند، که میر مهنا در ۲۵۰ سال پیش در جزیره خارگ با هلندی‌ها و پرتغالی‌ها جنگید و آنها را بیرون راند و این عملیات آغاز فروپاشی آنها شد.

استاندار بوشهر بیان داشت: عملیات بعدی بوشهری‌ها علیه استعمارگران متعلق به ۱۰۹ سال پیش است، وقتی انگلیسی‌ها به بوشهر آمدند این مردم و علمای بوشهر و رزمندگان و مجاهدان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری بودند که مقابل آنها مقابله کردند.

وی ادامه داد: با اینکه انگلیسی‌ها تجهیزات زیادی داشتند اما مردم بوشهر با دست خالی با آنها جنگیدند و خون بر شمشیر پیروز شد. محمدی‌زاده ابراز داشت: رئیسعلی با رهبری روحانیت جنگید و موفق شد انگلیسی‌ها را شکست دهد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: عملیات بعدی در دفاع مقدس با پشتیبانی پایگاه شهید یاسینی صورت گرفت و با آمریکا که برای پشتیبانی از رژیم بعثی عراق و صدام آمده بود، در خلیج فارس با رشادت شهید نادر مهدوی و دیگر رزمندگان ضربه‌های کاری بزرگی به آنها وارد شد.

وی افزود: امروز به همت انقلاب اسلامی و پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقاومت در دریای سرخ تا مدیترانه شکل گرفته است و با هدایت و حمایت‌های رهبری این حلقه‌ها به هم پیوسته شده است و یک پیوستگی جغرافیایی توسط محور مقامت برای حمایت از مظلومیت منطقه شکل گرفته است.

استاندار بوشهر گفت: امروز انقلاب اسلامی، آمریکا و دیگر دشمنان را مستهلک کرده است.

کد خبر 6091517

دیگر خبرها

  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است