Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس وکیل مردم است و مردم باید بدانند که این نماینده چه رأیی داده است تا از وی مطالبه گری کنند. ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه تصویب طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از ملزومات یک مجلس کارآمد است، اظهار داشت: تا به حال سه طرح شفافیت آرا نمایندگان به مجلس ارائه‌شده، دو طرح طی یکی دو سال گذشته تصویب نشد و طرح سوم که بنده ارائه کردم، دو هفته پیش برای دو فوریت به رأی گذاشته شد که متأسفانه تنها69 رأی آورد و یک‌فوریت آن نیز 58 رأی آورد که به‌صورت معمول پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی لابی‌گری‌های مجلس و دولت گفت: نماینده مجلس وکیل مردم است، مردم باید بدانند که این نماینده چه رأیی را داده است تا از وی مطالبه گری کنند، اما متاسفانه برخی نمایندگان با یک رأی موافق به وزیر نالایق امتیازی برای حوزه انتخابیه خود از وزیر و دولت می‌گیرند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه زمینه‌های اجرایی این طرح مهیا بوده و فقط نیاز به تصویب دارد که پس از یک هفته از تصویب این طرح به راحتی اجرا می‌شود.

شفافیت آراء نمایندگان مجلس ـ 1|نماینده رشت: نماینده باید شهامت دفاع از رأی خود را داشته باشدشفافیت آراء نمایندگان مجلس 2| عضو مجمع نمایندگان اصفهان: شفافیت آراء از زدوبندهای احتمالی جلوگیری می‌کندجزئیات طرح مجلس برای شفافیت آرا در نهادهای قانونگذاری

وی خاطرنشان کرد: نماینده باید هزینه هر رأی را بدهد، بالاخره برای پیشرفت کشور و جلوگیری از فساد باید هزینه داد، متأسفانه خیلی دیده‌ایم که نماینده‌ای به مردم و رسانه‌ها می‌گوید موافق فلان طرح هستم اما در عمل مخالفت می‌کند، یا در خیلی از مواد اصلاً نمی‌داند به چه چیزی رأی می‌دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز کشور و مجلس به تصویب این طرح، گفت: به امید خدا و تلاش‌ها این طرح در همین مجلس تصویب می‌شود اما به نظر بنده مجلس آینده خیلی بهتر و کارآمدتر از این مجلس است.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • آیین دادرسی تجاری در انتظار تصویب مجلس