Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در آیین افتتاح این مرکز بهداشتی درمانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این سلامت‌کده در زیربنایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در مرکز درمانی امام علی (ع) این شهر راه‌اندازی شده‌است.

سردار حبیب شهسواری اظهار داشت: برای احداث این مرکز، ۱۲ میلیارد ریال از سوی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی هزینه شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ماساژ درمانی، فصد، سم‌زدایی، حجامت، زالودرمانی، طب سوزنی و زنبور درمانی از خدماتی است که در این مرکز به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: گسترش طب سنتی اسلامی ایرانی و ترویج روش‌های درمانی سنتی از اهداف راه‌اندازی این مرکز به‌شمار می‌رود.

در حال حاضر ده‌ها مرکز در شهر ارومیه و دیگر شهرهای آذربایجان‌غربی اقدامات درمانی سنتی نظیر فصد، حجامت، زالو درمانی و بادکش درمانی را انجام می‌دهند که البته بخش قابل توجهی از آنها غیرمجاز است. 

نخستین سلامتکده طب ایرانی /طب سنتی/ زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آذربایجان‌غربی نیز  با نام «حکیم بوعلی سینا» در داخل سازمان غذا و دارو و در منطقه موسوم به ناحیه ارومیه سال گذشته در این شهرستان افتتاح و آغاز بکار کرد.

طب سنتی از جمله روش‌های طبی است که با استفاده از مزاج و طبع بیماران، روش‌های درمانی را پایه‌ریزی کرده و انجام می‌دهد.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت طب سنتی بهداشت و درمان هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد