Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «سید محمدعلی حسینی»، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در ایتالیا در خصوص ادعاهای بی اساس اخیر مقامات انگلیسی علیه ایران از جمله «بوریس جانسون» نخست وزیر و «دومینیک راب» وزیر خارجه این کشور عنوان کرد: انگلیس پس از آن که با بدعهدی و انفعال محض در انجام تعهدات برجامی، ناتوانی و وابستگی بی چون و چرای خود را به سیاست‌های واشنگتن به نمایش گذاشت، اکنون با اتخاذ مواضعی گستاخانه و وارد کردن اتهامات بی‌اساس و تکراری به جمهوری اسلامی ایران، از رویکرد ریاکارانه خود نسبت به برجام پرده بر می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی افزود: آقای جانسون، نخست وزیر انگلیس با تکرار لفاظی‌های رئیس جمهور رژیم آمریکا، برجام را یک توافق بد می‌خواند و گستاخانه ایران را که در نگاه افکار عمومی دنیا و به گواهی گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی، تنها طرف پایبند و متعهد برجام بوده، مسئول وضعیت نابسامان کنونی برجام معرفی می‌کند. او در حمایت از رژیم آمریکا که طرف یاغی برجام و متهم اصلی بحران پیچیده فعلی است، سناریوی فریبکارانه دیگری را به بهانه رسیدن به یک «توافق بهتر» کلید زده است.

حسینی خاطرنشان کرد: نخست وزیر انگلیس که این روزها با مناقشات سیاسی سختی در داخل کشورش روبرو و در آنجا نیز متهم به فریبکاری است، در قبال تهاجم ارتش یمن به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان نیز به دروغ پردازی روی آورده و بدون استناد به مدرک و یا منبعی موثق و در اقدامی مضحک، جمهوری اسلامی ایران را عامل اصلی این تهاجم معرفی کرده است.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا عنوان کرد: دولتمردان انگلیس به خوبی می‌دانند که کفه نفرت و انزجار ملت ایران نسبت به لندن بعضا سنگینتر از واشنگتن است. اظهارات اخیر آنان درباره برجام و آرامکو و پیش از آن، راهزنی دریایی و توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی این کفه را سنگین‌تر هم کرده است.

وی گفت: بنابراین بهتر است لندن عاجز و وامانده در اجرای کمترین‌ها، تلاش کند تا روابط سیاسی و دیپلماتیک موجود دو کشور را با اتخاذ مواضع نابخردانه و خصمانه خود علیه ملت ایران بیش از این مورد تهدید قرار ندهد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: لندن نفرت ملت ایران سید محمدعلی حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

 کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901682

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران