Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اتهامات «رودی جولیانی» وکیل ترامپ علیه خود را در خصوص پرونده «اوکراین‌گیت» مورد تکذیب قرار داد.

به نوشته روزنامه «گاردین» پامپئو پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت، رفتار وزارت امور خارجه آمریکا در قبال انتشار مکالمه تلفنی جنجالی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و همتای اوکراینی او کاملاً مناسب بوده و اتهامات «رودی جولیانی» وکیل ترامپ علیه او بی‌اساس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چندی پیش یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید، در پی نگرانی از ارتباط تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی و دادن «قولی» به او، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی ۹ صفحه‌ای را تنظیم کرد و روز چهارشنبه «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز رسمی تحقیقات در خصوص پرونده موسوم به اوکراین‌گیت را با هدف استیضاح ترامپ، اعلام کرد.

اکنون دموکرات‌ها در حال تحقیق بر روی تلاش ترامپ و جولیانی، وکیل او برای متقاعد کردن دولت اوکراین جهت کمک به انتخاب مجددش در انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند.

پامپئو در این باره گفت: «فرصت نکرده‌ام که شکایت‌نامه فرد افشاگر را درست بخوانم. چند پاراگراف اول آن را خوانده‌ام، اما امروز سرم خیلی شلوغ است».

جولیانی پنجشنبه شب در مصاحبه با «فاکس نیوز» درباره این پرونده گفت: «من هیچ‌گاه با مقامات اوکراینی صحبت نکرده بودم تا این‌که وزارت امور خارجه با من تماس گرفت و از من خواست چنین کاری را انجام دهم».

پامپئو با رد سخنان جولیانی توضیح داد: «تا آنجا که اطلاع دارم و بر اساس مشاهداتم، هر اقدامی که مقامات وزارت امور خارجه اتخاذ کرده‌اند کاملاً مناسب و هم‌راستا با هدفی بوده که داشتیم».

پامپئو در ادامه گفت: «یقیناً از زمانی که به دفتر [وزارت امور خارجه]آمده‌ایم تلاش کرده‌ایم از این فرصت جهت ایجاد رابطه بهتر بین ایالات متحده و اوکراین استفاده کنیم و فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر کردن روابط و کمک به پایان بخشیدن به فساد در اوکراین ایجاد کنیم».

با این حال «باب منندز» دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در حساب شخصی توئیتر خود بیان داشت توضیحات پامپئو قانع‌کننده نیستند و او باید با حضور در این کمیته به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

به‌علاوه، طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، بر اساس بیانیه‌های علنی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و نظرخواهی از آن‌ها گزارش داده در حال حاضر دستکم ۲۰۶ قانونگذار مجلس نمایندگان از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پامپئو وزیر خارجه امریکا اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد