Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه این روزنامه آمریکایی، این اقدام عربستان پس از ابتکار عمل دولت یمن صورت می‌گیرد.
ریاض موافقت کرده است که جنگ در چهار منطقه از جمله صنعا پایتخت یمن آتش‌بس محدود اجرا کند.
به نوشته وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، اگر آتش‌بس دوجانبه در این مناطق ادامه پیدا کند سعودی‌ها به دنبال گسترش آتش‌بس به سایر بخش‌های یمن خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اتحادیه اروپا روز دوشنبه از طرح آتش بس جنبش انصار الله در یمن برای توقف حملات پهپادی و موشکی به عربستان استقبال و آن را گام مهمی توصیف کرد.
مهدی المشاط  رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا اعلام کرده بود: ما حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می‌کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.
رئیس شورای  عالی سیاسی یمن تأکید کرده بود: در صورتی که عربستان به اقدام ما مبنی بر توقف حملات به خاک این کشور پاسخ مناسبی ندهد، ما حق خود را برای پاسخ به این حملات محفوظ می‌دانیم.
المشاط، تمامی طرف های درگیر را دعوت کرد که به صورت جدی و واقعی وارد مذاکرات شوند که این موضوع موجب آشتی ملی جامع خواهد شد.
توقف مشروط حملات پهپادی و موشکی به سعودی‌ها یک هفته پس از آن صورت گرفت که دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو در شرق این کشور هدف ۱۰ پهپاد یمنی قرار گرفت.
به دنبال این حملات، تولید نفت سعودی به کمتر از پنج میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
این اقدام ارتش و کمیته های مردمی یمن به دنبال حملات ائتلاف متجاوز سعودی به شهرهای یمن و محاصره اقتصادی این کشور صورت گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی عربستان سعودی وال استریت ژورنال ریاض صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه