Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:01:39 GMT

ذات صلح‌جویانه وجه مشترک دیپلماسی و ورزش است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۰۰۴۰

ذات صلح‌جویانه وجه مشترک دیپلماسی و ورزش است

«سیدعباس موسوی» شامگاه جمعه در آیین گشایش دومین دوره مسابقات ورزشی دیپلماتیک (جام صلح و دوستی) ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات گفت: در دنیای امروز، ورزش به عنوان یک عنصر و مولفه مهم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی شناخته می‌شود حتی برخی بر این باورند که ورزش تقریبا بر همه جوانب زندگی امروز بشر تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: یک جمله معروف می‌گوید «ورزش تنها زبان بین المللی است که نیاز به ترجمه ندارد». ورزش و رقابت‌های ورزشی را می‌توان جایگزین مناسبی برای رقابت‌های مخرب و خصومت‌های بی منطق دانست.

رسالت دیپلماسی، جلوگیری از جنگ است

موسوی خاطرنشان کرد: وجه مشترک دیپلماسی و ورزش در ذات صلح جویانه و مسالمت آمیز بودن آن است بزرگترین و مهمترین رسالت دیپلماسی به عنوان ابزار و سازوکاری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی، رفع تضادها، کاهش تنش‌ها، تقویت دوستی ها، افزایش و درک متقابل و در یک کلام، جلوگیری از جنگ است.

وی با اینکه ورزش و دیپلماسی به دو دنیای مختلف تعلق دارد، گفت: فضای پرهیاهوی ورزشگاه‌ها با محیط کم تحرک سفارتخانه‌ها و شخصیت آرام دیپلمات‌ها با شخصیت پرجنب و جوش ورزشکارها تفاوت دارد، اما ترکیب ورزش - دیپلماسی پدیده جالب و جذابی است که می‌تواند ظرفیت‌های مهم ورزش را به کمک دیپلمات به خدمت صلح و همبستگی جهانی درآورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: دیپلماسی ورزشی که بخشی از آن را در قالب همین رقابت‌های دوستانه ورزشی میان دیپلمات‌ها شاهد هستیم قادر است ظرفیت‌های نهفته ورزش را در خدمت صلح، دوستی، همبستگی و توسعه جوامع بشری درآورد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه تصریح کرد: در کنار دستگاه‌ها و نهادهای مربوط به ورزش، از جمله وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک عهده دار امر مهم مدیریت دیپلماسی ورزشی هستیم.

موسوی افزود: از همه سفرا و دیپلمات‌های مقیم دعوت می‌کنم تا به فعال‌سازی هرچه بیشتر فعالیت‌های ورزش و کاربست بهتر ابزار دیپلماسی ورزشی همت گمارند و بیش از پیش زمینه را برای تعاملات ورزشی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کنند.

هدف اصلی جام صلح و دوستی تقویت همکاری بین ملت‌ها است

موسوی همچنین در حاشیه دومین دوره مسابقات فوتسال جام صلح و دوستی (جام دیپلماتیک) در مجموعه ورزشی انقلاب تهران با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره از مسابقات به استقبال خوب دیپلمات‌های مقیم و سازمان‌های بین‌المللی در تهران از این تورنومنت اشاره کرد و افزود: هدف اصلی مسابقات تقویت دوستی‌ها و همکاری بین کشورها و ملت‌ها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بخشی از دیپلماسی عمومی در کنار ارتباطات دیپلماسی ورزشی می‌تواند معنا پیدا کند، یادآور شد: البته دیپلمات‌ها در همه کشورها انسان‌های آرام و اتوکشیده هستند که شاید خیلی کارشان با جو ورزشگاه تناسب نداشته باشد، اما تلفیق و ورزش و دیپلماسی هم تا از نظر سیاسی و هم از نظر فردی، اجتماعی و فرهنگی، تحرکی به همه افراد بدهد و امید است زمینه‌ای برای ارتقای روابط دولت‌ها و ملت‌ها باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک سيد عباس موسوي وزارت امور خارجه وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک

علیرضا سرلک ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان می‌رود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و 5 نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند. در ادامه مسابقات قاره ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی هر 6 سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز 5 سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آن ها هستند.

غیر از یزدانی چه کشتی‌گیرانی به تورنمنت مجارستان می‌روند؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • رئیسی: وعده مدیریت ورزشی با مدیر ورزشی را عملی کردیم
  • پریچهره: منتظر اعلام وزارت برای تایید تاریخ انتخابات هستیم/ ١٠ نفر برای ریاست نام نویسی کرده‌اند
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • اسبقیان: حواشی بازی پرسپولیس - سپاهان را به صورت جدی پیگیری می کنیم/ کرامت زن مسلمان باید در ورزشگاه ها حفظ شود
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم