Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، وزیر امور خارجه ایرلند روز جمعه پس از دیدار با مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد هنوز شکاف بزرگی بین لندن و بروکسل وجود دارد.

میشل بارنیه، مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مورد برکسیت ظهر روز جمعه پیش از استقبال از استیفن برکلی، وزیر امور برکسیت در دولت انگلیس در یک ماه مانده به زمان پیش بینی شده برکسیت در ۳۱ اکتبر، با سایمون کاونی, Simon Coveney وزیر امور خارجه ایرلند دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس هنوز امیدوار است در نشست سران اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر توافقی در خصوص برکسیت به دست آید.

با این حال وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار با بارنیه گفت هنوز شکاف بزرگی بین دو طرف وجود دارد.

او تصریح کرد: «تا زمانی که پیشنهاد مکتوب جدی که بتواند مبنای یک مذاکره باشد وجود نداشته باشد، این شکاف گسترده ادامه خواهد داشت».

در حالی که در انگلیس تنش بین بوریس جانسون و پارلمان این کشور به اوج خود رسیده است، لندن هنوز سعی می‌کند اروپایی‌ها را به تغییر توافق به دست آمده در زمان نخست‌وزیری ترزا می‌ متقاعد کند، توافقی که نمایندگان پارلمان تاکنون آن را سه بار رد کرده‌اند.

میشل بارنیه پیش از دیدار با برکلی در پیامی توییتری بر موضع اتحادیه اروپا تاکید کرد و نوشت: «ما به یک راه حل حقوقی عملیاتی در توافق خروج نیاز داریم تا مشکلی را که به علت برکسیت درباره ایرلند به وجود می‌آید، حل و فصل کنیم».

او خاطرنشان کرد ۲۷ عضو اتحادیه اروپا برای دفاع از توافق صلح ایرلند و بازار واحد اروپا کاملا متحد هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ مناسب خواهیم داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه که در اختیار خبرگزاری ریانووستی قرار گرفت، آمده است: مسکو پاسخ مناسبی به اخراج وابسته نظامی خود توسط لندن خواهد داد.

این در حالیست که پیشتر وزیر کشور انگلیس گفته بود که لندن وابسته نظامی روسیه را اخراج می کند و وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را هم لغو خواهد کرد.

جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس پیشتر در این خصوص گفته بود که بریتانیا وضعیت دیپلماتیک برخی از املاک و مستغلات متعلق به روسیه را لغو می کند.

وزیر کشور انگلیس در ادامه افزود: ما وابسته نظامی روسیه را که یک افسر اطلاعات نظامی اعلام نشده است، اخراج می‌ کنیم. لندن محدودیت های جدیدی را نیز برای دریافت روادید دیپلماتیک برای روس ها وضع کرده است؛ از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌ های روسیه می‌ توانند در بریتانیا سپری کنند.

این در حالیست که روسیه تا کنون بارها اعلام کرده است که اتهام زنی های غرب علیه این کشور فاقد هرگونه سند و مدرک بوده و لذا آن ها را نمی پذیرد و با آن ها مقابله به مثل خواهد کرد.

کد خبر 6100746

دیگر خبرها

  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان