Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از بازی این تیم برابر تیم سپاهان اظهار کرد: به نظرم چیدمان کالدرون در زمین مسابقه ضعیف بود و سیستم پرسپولیس به صورتی بود که هافبک‌های این تیم در وسط زمین کارایی همانند سپاهانی‌ها نداشتند و نتوانستند به خوبی تک مهاجم را صاحب توپ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربشاهی بیان کرد: علاوه براین بازیکنی در کنار علیپور حضور ندارد تا فشار بر روی مدافعان حریف بیاورد و کارایی در خط حمله پرسپولیس وجود ندارد. مهمترین اصل داشتن یک رهبر و لیدر در زمین مسابقه است که پرسپولیس یک بازیکن بزرگ ندارد تا به خاطر یک خطا بازیکنان به جان هم نیفتند. ترفند سپاهان این بود که بازیکنان پرسپولیس را از شرایط روحی و روانی شان خارج کند و دیدیم زمانی که امیری صاحب توپ می‌شد نورافکن بازیکن سپاهان با حرکاتش باعث عصبانیت امیری می‌شد.

بیشتر بخوانید: قلعه نویی، کی روش و سپاهان بهترین سرمربی، بازیکن و تیم شدند

سپاهانی‌ها در جنجال آفرینی موفق بودند

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: سپاهانی‌ها می‌خواستند جنجال راه بیاندازند و در این راه موفق بودند چرا که پرسپولیس بازیکن بزرگی نداشت که آرامش را به تیم بازگرداند. پرسپولیس ۲ گل از روی اتفاقات بازی خورد و کی روش استنلی مهاجم سپاهان به صورتی توپ را شوت کرد که بیرانوند غافلگیر شد و نتوانست عکس العمل نشان بدهد. کسی هم باور نمی‌کرد که بیرانوند گل دوم را از زاویه بسته بخورد. به هر حال بازیکنان پرسپولیس نباید اجازه شوت زنی به حریف خود می‌دادند.

او افزود: هافبک‌های پرسپولیس فقط خلاقیت فردی خود را در زمین بازی نشان می‌دهند و انفرادی کار می‌کنند و در انجام وظایف خود در زمین مسابقه ضعیف هستند. در سال‌های گذشته هافبک‌های پرسپولیس به خوبی بازی تیکی تاکا را در زمین مسابقه ارائه می‌کردند و فضای خالی را از حریف می‌گرفتند و با این نحوه بازی باعث می‌شدند که خط هافبک حریف سرگردان شود، اما اکنون هافبک‌ها  به جز نوراللهی دوست دارند پا به توپ حرکت کنند و وظیفه توپ رسانی به مهاجم را به خوبی انجام نمی‌دهند.

حسینی توانایی رهبری تیم در زمین مسابقه را دارد 

او اظهار کرد: به نظرم پرسپولیس در خط حمله خود مشکل دارد و کادر فنی باید بازیکن شش دانگ برای این پست انتخاب کند. همچنین کار‌های ترکیبی در خط هافبک پرسپولیس مشاهده نمی‌کنیم و بازیکنان ملی پوش نمی‌توانند ۵، ۶  پاس تک ضرب به یکدیگر بدهند. علاوه بر این معتقدم که نبود سید جلال حسینی در خط دفاع احساس می‌شود و فکر نمی‌کنم که این بازیکن مصدوم باشد و باید از او در بازی‌های بعد استفاده شود. معتقدم حسینی توانایی این را دارد که نقش رهبری در درون زمین مسابقه را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اعتراض رسمی باشگاه سپاهان به فحاشی علیه قلعه نویی

جونیور در حد و اندازه پرسپولیس نیست 

عربشاهی درباره عملکرد جونیور مهاجم پرسپولیس گفت: جونیور بازیکن تنبلی است و شرایط بدنی آرمانی ندارند و کالدرون می‌تواند از عالیشاه به جای جونیور و نزدیک علیپور استفاده کند. عالیشاه بازیکن سرعتی است و در کنار علیپور می‌تواند به عنوان مهاجم دوم بازی کند. علاوه بر این عبدی هم می‌تواند جایگزین خوبی برای جونیور باشد. جونیور ۶۰، ۷۰ دقیقه در زمین مسابقه بود، اما انگار در زمین  حضور نداشت، چون صاحب توپ نمی‌شد. این بازیکن در حد و اندازه پرسپولیس نیست.

کالدرون در چیدمان تیمش باید دقت بیشتری کند 

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: کالدرون باید در چیدمان تیمش دقت بیشتری کند و اگر پرسپولیسی‌ها یک مقدار باهوش‌تر عمل کنند به طور حتم برای چهارمین مرتبه پیاپی قهرمان لیگ برتر می‌شوند. بازیکنان باید از لحاظ روحی و روانی آماده شوند و هافبک‌ها باید بتوانند تیکی تاکا را در وسط زمین درست انجام بدهند و میانه زمین را از آن خود کنند. علاوه براین، یک مهاجم شش دانگ باید در کنار علیپور گذاشته شود تا بتوانند در خط حمله کارساز باشند.

عربشاهی درباره اینکه تماشاگران پرسپولیس به قلعه نویی فحاشی می‌کردند، گفت: قلعه نویی کار خودش را به خوبی بلد است و تیم سپاهان هم جزء مدعیان قهرمانی است. به نظرم یک مقدار شیطنت‌ها صورت گرفت که باعث شد هواداران پرسپولیس فحاشی کنند. معتقدم در اتفاقات رخ داده در سکو‌های ورزشگاه آزادی هر ۲ طرف مقصر بودند و دیدیم که مدیر رسانه‌ای سپاهان هم حرکتی انجام داد که درست نبود. مسئولان فوتبال باید محکم‌تر با افراد متخلف برخورد کنند که شاهد این مسائل نباشیم.

بیشتر بخوانید: نکونام و فرکی به تساوی رضایت دادند/ آبی پوشان باز هم در دقایق پایانی امتیاز از دست دادند/ صدر به سپاهان رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس اخبار ورزشی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، پرتاب یک نارنجک در مصاف با تراکتور و اجرای حکم تعلیقی کمیته انضباطی باعث شد که امشب، سکوهای استادیوم سردار آزادگان قزوین، سکوتی ممتد را تجربه کند. استادیومی که در فصل جاری و با حضور شمس‌آذر در لیگ برتر، به کابوس تیم‌های مهمان تبدیل شده بود، امشب در سکوت فرو رفته بود. اما عدم حضور هواداران این تیم موجب غیبت سرباز وظیفه‌هایی که همیشه مهمان استادیوم‌های فوتبال هستند؛ نشد. فسفری پوشانی که در زمستان و تابستان، در روزهای شلوغ و خلوت و حتی در سکوت سرد استادیوم خالی از تماشاگر، مهمان همیشگی فوتبال هستند.

تفاوتی ندارد که یک مسابقه چه میزان اهمیت داشته باشد؛ سرباز وظیفه چاره‌ای جز پشت کردن به مستطیل سبز ندارد. او در تمام 90 یا 120 دقیقه، یک وظیفه مشخص دارد؛ کنترل تماشاگران و اتفاقاتی که در حاشیه چمن سبز رنگ رخ می‌دهد، اصلی‌ترین وظیفه اوست و در این شرایط تماشای حساس‌ترین مسابقات فصل هم از اولویت خارج است.

اما امشب، این سربازان شکار دوربین امیر گلریز، عکاس تیم شمس‌آذر قزوین شده‌اند؛ محرومیت تماشاگران قزوینی از حضور در استادیوم باعث شده که این‌بار بر خلاف همیشه، این فسفری پوش‌ها به ساق پای بازیکنان چشم بدوزند و تنها تماشاگران نخستین مسابقه هفته بیست و پنجم باشند.

عکس‌ها: امیر گلریز

دیگر خبرها

  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • دلهره‌های سرمربی پرسپولیس در آستانه نبرد با سپاهان
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت